Witam mialem zamiar zalozyc taki watek ale po co zasmiecac forum...
Chcialbym zbudować 2 kolumny oparte na głośnikach Pro - Audio RSW 1539 A (250 w rms) i głośnikach tubowych wysokotonowych (100 w rms) chyba ze polecacie jekies inne wysokotonowki ??
W kolumnach mialy by sie znalezc 2 głośniki niskotonowe i 1 tubowy
do muzyki technicznej i nietylko
fundusze na kolumny to ok 300-350 zł ale lepiej gdyby zamknęło się w mniejszej kwocie np 200zł
i teraz prośba czy ktoś może powiedziec jakie elementy będą potrzebne do budowy takich kolumn ?? (oprócz głośnikow oczywiście

) i ewentualnie zapodac jakims projektem ? Jestem zielony wiec wlasny projek nie wchodzi w gre (ale myslalem o pionowym ustawieniu głośnikow w kolumnie)
prosze niepiszcie ze mam isc gdzies indziej i poczytac jakies artykuly skoro i tak nic nie zrozumiem
a co do wzmacniacza to skoluje po zabawie z kolumnami (oczywiscie jesli ktos mi pomoze)
jesli nie na forum to prosze o kontakt : mail mac(_at_)ekwador.pl lub gg 5420231
z gory dzieki ^^
sry za bledy ort. ale mam dysortografie
a tutaj opis glosnika Pro - Audio :
DANE TECHNICZNE :
Typ membrany :
- Polipropylenowa
Typ kosza :
- Stalowy
Rodzaj zawieszenia :
- Gumowe
Typ :
- Jednocewkowy
Średnica cewki :
- 76 mm
Średnica :
- 380 mm
Wysokość głośnika :
- 165 mm
Rozmiar otworu montażowego :
- 370 mm
Karkas cewki :
- aluminiowy
Wysokość cewki :
- 32 mm
fs :
- 40Hz
Re :
- 3.2 ohm
BL :
- 24,8 N/A
Qts :
- 0.46
Qms :
- 11.48
Qes :
- 0.48
Vas :
- 16
Mms :
- 367.4
Cms :
- 0.42
Skok membrany :
- 35 mm
Impendancja :
- 4 ohm
Skuteczność :
- 93 dB
Pasmo przenoszenia :
- ( 30 - 1000 Hz )
Moc muzyczna :
- 500 Watt
Moc znamionowa :
- 250 RMS
Szkoda z eniewiem co polowa z tych słów (Qts itd) znaczy
wiem jeszcze ze głośnik jest na obudowe 100l
i chcialbym zeby te kolumny wyglądały jak estradowe a nie takie jak od kina domowego (wiecie o co chodzi zapewne

dywanik itd. )
___