logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Uwierzytelnianie użytkownika za pomocą interfejsu 1Wire

mengsk 16 Paź 2011 19:34 831 2
REKLAMA
  • #1 10034425
    mengsk
    Poziom 2  
    Witam.
    Studiuję informatykę i zaczynam moją przygodę z oprogramowywaniem jakiegokolwiek sprzętu. Interesuje mnie stworzenie narzędzia służące do identyfikacji użytkownika za pomocą interfejsu 1wire. Myślałem także, by wykorzystać iButtona.
    Jeśli ktoś miał już doświadczenie z tego typu rzeczami, chętnie wysłucham każdej rady – zarówno tej dotyczącej sprzętu, jak i oprogramowania tegoż.
    Zastanawia mnie także lista zakupów do projektu. Znalazłem kilka stron i może ktoś doświadczony poradzi mi, co kupić:
    http://www.meraprojekt.com.pl/czytniki_ibutton.html
    http://www.meraprojekt.com.pl/mp00202-ibutton.html
    Z produktami z pierwszego linku miałem niewielką styczność; z iButtonami nie, zatem nie wiem, co przydałoby się bardziej (a może oba naraz?).
    Celem całego projektu jest napisanie oprogramowania do sprzętu identyfikującego czy uwierzytelniającego podczas logowania do np. Windowsa lub pojedynczego folderu. Nie ukrywam, że bardziej interesują mnie porady dotyczące sprzętu, ponieważ kupowanie wszystkiego co się nawinie nie wchodzi w grę, ze względu na oczywistą kwestię finansów. Chętnie jednak dowiem się, czy możliwe jest swobodne oprogramowanie takiego sprzętu, czy może jednak przerosnąć to studenta 3. roku?
    Za wszystkie rady z góry dziękuję.
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #2 10035315
    GSM
    Poziom 25  
    Ocena: 16
    Witam,

potrzebujesz urządzenia z pierwszego linka.
    W opisie produktu jest dokładnie jest wyjaśniona budowa urządzenia.
    Wystarczy, że zapoznasz się z datasheet-ami układów, DS2480B (konwerter), DS2401 (wbudowany klucz) oraz dowolnej pastylki z której zamierzasz korzystać.