Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Drgania silnika Golf 1.9tdi 101KM 2000r

19 Paź 2011 13:03 5503 9
  • Poziom 2  
    Witam

    Prosze o pomoc
    Po zatankowaniu samochodu zaswiecila sie spiralka na desce rozdzielczej ktora po jakims czasie zgasla, ale pojawil sie nowy problem samochod odpala pieknie, chodzi rowno, lecz po jakims czasie pojawiaja sie drgania silnika i zaczyna tracic moc, jak go zgasze i zapale ponownie to znowu moge przejechac bez problemu jakies 5-15 km i tak wkolko, nadmieniam ze samochod nie kopci ani na bialo ani na czarno i chodzi rowno. Czy to mogly pasc pompowtriskiwacze i proble jest gdzies inndziej , szkoda byloby wydac 3 tys na pompki a okaze sie ze to nie to.

    Z gory dziekuje
  • Poziom 23  
    Bez porządnej diagnostyki na komputerze nie dasz rady i my też.
  • Poziom 2  
    czyli najlepiej serwis VW tam napewno to zdjagnozuja
  • Poziom 39  
    Każdy warsztat sobie poradzi z golfem IV...
  • Poziom 12  
    Witam.
    Mam również problem z drganiami silnika przy Megane II 1,9 DCI (Diesel). Czytałem inne posty ale niestety nie znalazłem w nich konkretnej odpowiedzi dotyczącej mojego problemu, dlatego podepnę się pod temat. Mój problem polega na drganiach, szczególnie gdy silnik pracuje od 900 do 1110 obrotów (na 1100 obrotów drgania te są najbardziej odczuwalne)
    Występują one na biegu jałowym jak i podczas jazdy, ale tylko wtedy gdy obroty zejdą do wcześniej podanych 900 - 1100.
    Dodam że podczas ruszania z pod maski słyszę takie, nazwę to drrrrrrr, oraz podczas odpalania w momencie gdy silnik zaskoczy również słyszę takie krótkie drrrr :-)
    Natomiast gdy silnik przekroczy 1100 obrotów już jest ok i drgania nie są odczuwalne.
    Jak ruszam i wkręcę silnik powyżej 1100 obrotów nie ma drgań.
    Zauważyłem że podczas wyższych temperatur na dworze tzn po wyżej 20 stopni, wcześniej wspomniane drrrr oraz drgań tych nie da się tak odczuć. Nasilają się one podczas niskich temperatur na dworze.
    Auto na szczęście nie kopci i ma silę.
    Koło dwu masowe chyba jest OK, ponieważ nic jak na razie w nim nie stuka nie puka, pedał sprzęgła nie wibruje i podczas gaszenia nie buja autem.
    Jeśli chodzi o poduszki to była zmieniana tylko ta obok rozrządu (olejowa) ale niestety nic nie pomogła. Bardzo proszę o sugestie, podpowiedzi za za które z góry bardzo dziękuję:-)
    Pozdrawiam.
  • Poziom 23  
    Jeżeli na alternatorze jest koło pasowe ze sprzęgłem,to jest możliwe że to ono jest źródłem drgań.
  • Poziom 12  
    Nie na kole pasmowym nie ma sprzęgła.
  • Poziom 24  
    Jak wspomniał kolega heretapawel bez VAGa nie obejdzie się. Objawy wskazują na nastawnik pompy wtryskowej (drgania, kontrolka) lub turbinę (utrata mocy).
  • Poziom 39  
    Wersja 101KM to pompowtryski.
    aszenty jesteś pewnien? Czasem jest koło na gumie z dość dużym kołnierzem, a jeśli go nie ma być może to jest przyczyna, bo na zimnym alternator robi większe obciążenie i powoduje szarpanie paska i drżenie silnika.
  • Poziom 28  
    W pierwszej kolejności sprawdź korekcje pompowtryskiwaczy w bloku 13.Przyczyną może być też słaby kontakt na konektorach wtryskiwaczy.