Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Cewki anten CB różnice, budowa. Pytania teoretyczne.

21 Paź 2011 07:54 3706 2
  • Poziom 8  
    Witam

Koledzy mam pytanie odnośnie cewek oraz ogólnie anten CB. Szukałem juz po forach informacji ale że jestem zielony w temacie to też nie znalazłem informacji wystarczająco łopatologicznie napisanych żebym ja to zrozumiał, niewiele mi mówią terminy dipol, impedancja itd. (tzn. wiem co to jest ale jak to sie przekłada to już nie)

1. Czym mogą różnić się cewki w budowie poza ilością zwojów (przykładowo weźmy cewke z dwudziestoma zwojami jakiejś porządnej marki oraz taka samą ale chinczyka)?
    2. Często znaleźć można ogłoszenia typu "do sprzedania antena cb jakaś tam odpowiednik jakiejś tam" skoro obie mają taka samą długość bata, tylesamo zwojów na cewce i czasem taki sam przewód łączący z CB to dlaczego większość uznaje że kopia jest gorsza. Chodzi mi o moc takiej anteny, wiem że pewnie ma gorszej jakości plastiki i słabszy magnes
    3. Jak się ma ilość zwojów na cewce do długości fizycznej bata, czy są jakieś widełki czy do np. bata o długości 1 metra zawsze bedzie jakaś jedna liczba tych zwojów?

Proszę fachowów o dość łopatologiczne tłumaczenie i nie śmiejcie się z żółtodzioba :D
    Z góry bardzo dziękuje :D

Moderowany przez Olek II:

To jest kolego dział serwisowy. Tu pomagamy naprawić sprzęt, a nie uczymy podstaw, podstawy trzeba znać. 3.1.14. (8.3) Zabronione jest publikowanie wpisów niezgodnych z tematyką danego forum lub wątku dyskusji.
    3.1.16. (14) Publikowanie wpisów zawierających pytanie/zgłoszenie problemu, na które udzielono już poprawnej odpowiedzi. Przed publikacją wpisu Użytkownik zobowiązany jest do sprawdzenia za pomocą wyszukiwarki Forum, czy dany problem był już poruszany.

• Poziom 30  
    1 Sposobem nawinięcia,izolatorem, przekrojem i jakością drutu.