Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Atrsa G isuzu Y17DT szarpie (dławi się) na zimnym

Meteo33 21 Oct 2011 11:59 4418 14
  • #1
    Meteo33
    Level 17  
    Dzieje się tak tylko na zimnym i to przy obrotach powyżej ok 1800/1900. Przy niższych nie. Niedawno naprawiony był sterownik pompy wtryskowej ale nie ma różnicy w tej kwesti. Po oko 1 -2km (zależy od temp)już nie szarpie.
    Obroty przy których zaczyna szarpać są to obroty przy których turbo zaczyna efektywnie sprężać wiec może to mieć jakiś związek tylko jaki..?
  • #2
    decybel91
    Level 42  
    Nastawnik pompy mechanicznie się przyciera, wzrost temp paliwa i ma lżej.
  • #3
    Meteo33
    Level 17  
    Po odpaleniu silnik chodzi ladnie i jak jedzie też, dopóki nie przekroczy 1800obr. To są objawy nastawnika?
  • #4
    decybel91
    Level 42  
    A parametry podczas szarpania? Na zimnym?
  • #5
    Meteo33
    Level 17  
    Nie mam parametrów. Mogę dodać, że w momencie gdy szarpie (tylko wtedy) dosyć mocno kopci.
  • #6
    Meteo33
    Level 17  
    Mam taka teorię, iż na skutek spadku ciśnienia oleju smarownia turbiny ona spowalnia i dlatego silnik się dławi. Spadek ciśnienia oleju na turbinie spowodowany jest nieszczelnością w jej uszczelnieniu i stąd kopcenie - olej wraz ze spręzonym powietrzem dostaje się do komory spalania. Rozgrzanie turbiny niweluje niezczelność. Ma to sens?
  • #7
    decybel91
    Level 42  
    W/g twojego toku myślenia auto paliłoby ok 8l ON i 1l oleju na 100km.
    Na diagnoze z nim i tyle.
  • #8
    Meteo33
    Level 17  
    Decybel91 orientujesz się może czy poprzez program diagnostyczny (znaczy z poziomu komputera)można sprawdzić zawór SPV na pompie wtryskowej?
  • #9
    zbyszek7070
    Level 1  
    Witam.Jeśli jest to możliwe,chciałbym się dowiedzieć co było przyczyną tej usterki.Mam ten sam problem z moją Astrą.Pozdrawiam.
  • #10
    jaki3
    Level 10  
    Witam
    Czy rozwiązał ktoś problem Meteo33?
    Meteo33 jeżeli problem rozwiązałeś to podziel się z innymi, bo jeżli wszyscy tak będą postępować, to po jakie licho jest to forum ? Najpierw lament ,a jeżeli problem się rozwiązał to innych ma się głęboko w ......
  • #11
    decybel91
    Level 42  
    Wtyski lub bardziej pompa ciśnienia, bo potrafią nie równo podawać ciśnienie ON i jest problem.
  • #12
    Pestkacz1
    Level 11  
    proponuję poczytać na forum mazdaspeed.
    Jezeli dobrze myśle to ten silnik ma pompę denso.
    Mam mazdę 626 ditd 2001 r GW
    Na pompie od góry wkrecony jest taki walec metalowy z wystajacymi kabelkami.
    To jest zawór spv. Cena około 1000zł.
    Proponuje inne rozwiazanie (to nie żart) - ostukaj Z WYCZUCIEM zawór młotkiem (nie pompę).
    Ja kupiłem nowy zawór, i meczyłem się z wykręceniem starego zaworu. Zaworu nie dałem rady odkręcić, ale stuknąłem parę razy kluczem przez przypadek w zawór.
    Aktualnie jeżdże już tak 2 lata i myśle , że warto spróbować.
  • #13
    ravwoj
    Level 2  
    miałem ten problem przez 5 lat .. coraz bardziej się nasilało to szarpanie (tylko na zimnym silniku) . podpięty pod komputer i wszystkie błędy jakie pokazał zostały naprawione i usuniete ...Nic to nie pomogło ... zwiedziłem 12 mechaników . żaden nie wiedział do czego ręce włożyć .... kupiłem w sklepie motoryzacyjnym 2 butelki uszlachetniacza do czyszczenia układów paliwowych i wtryskowych (troszke przedawkowałem ) po czym wlałem do baku i pojechałem w trase około 200km ...przeciągłem go na autostradze do 170 km\h iteraz chodzi jak sie należy ... na polu -11 a samochód ani raz nie szarpnął ... a wcześniej przy tej temperaturze to musiał być z 15 minut odpalony żeby się dało nim jezdzić
  • #14
    adams4lta
    Level 14  
    Zatankowałem w piątek na innej stacji i się zastanawiam, czy to może być powodem szarpania. Niby paliwo zimowe. Jak auto jest zimne, to wszystko ok, ale po osiągnięciu ok. 80 stopni szarpie w okolicy 2 tys. obr. i ok. 3 tys. obr. Zazwyczaj na 3 i 4 biegu. Takie jakby zadławienie, a wcześniej tego nie było... Odpala od strzała i wszystko jest ok... Było do wczoraj...
  • #15
    Meteo33
    Level 17  
    Witam
    Na dole pompy wtryskowj jest zawór - nazywa się on TCV - firmy Denso. Ciekła mi z niego ropa, a dokladnie z wtyczki. Kupiłem nowy. Okazało się,że po wymianie rozwiązał się również problem związany z tym tematem takze szarpanie na zimnym.
    Pozdrawiam