Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Amplituner Pioneer VSX-D510 - Nie działa wejście optyczne / cyfrowe

wtyka85 24 Oct 2011 09:07 10984 4
    wtyka85
    Level 11  
    Witam wszystkich serdecznie. Jestem laikiem w sprawach nagłośnienia i nie wiem czy mój problem polega na złym połączeniu sprzętu czy w niesprawnym amplitunerze.

Kupiłem na giełdzie używany amplituner Pioneer VSX-D510, posiada on dwa wejścia cyfrowe/optyczne oraz obsługuje DD oraz DTS. (idealnie pasował pod konsolę PS3)
    Podłączyłem do niego za pomocą kabli optycznych konsolę Playstation 3 oraz dekoder HD N-telewizji. W menu konsoli w ustawieniach zmieniłem aby dźwięk wychodził za pomocą kabla optycznego. Natomiast w dekoderze nie było takich opcji.
    Problem polega na tym że w amplitunerze cały czas na wyświetlaczu wskazuje na sygnał analogowy (select signal), oczywiście jest przycisk do przełączania sygnału, ale nie udało mi się przełączyć sygnału na cyfrowy. Próbowałem przełączać pilotem oraz bezpośrednio w amplitunerze.

Dodam jeszcze że próbowałem podłączać różnymi kablami optycznymi (3 szt.) i na żadnym nie mogłem przełączyć sygnału.
    Sprawdziłem również czy kabel świeci po podłączeniu do sprzętu (świeci).
    Natomiast kiedy podłączam sprzęt analogowo to wszystko działa poprawnie.

Proszę o radę czy amplituner może być uszkodzony, czy może ja coś źle robię?
    3mpty
    Level 2  
    Witam!

W moim VSX-417 trzeba dane złącze cyfrowe podpiąć pod odpowiednie wyjście:

Przycisk Setup, Multi Jogiem i enterem wybieramy "Input assigment", potem Digital inp. i tam wybieramy wyjście dla poszczególnych złącz cyfrowych.

Pisane z pamięci więc niektóre nazwy mogą się nieznacznie różnić ale procedura chyba ok.
    wtyka85
    Level 11