logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak podłączyć 5 świetlówek 25W równolegle z możliwością indywidualnego włączania?

Gtnick 03 Lis 2011 13:03 1884 8
REKLAMA
  • #1 10095943
    Gtnick
    Poziom 9  
    Witam,
    Mam 5 świetlówek 25W (http://allegro.pl/swietlowka-25w-pila-lf-25w-white-zarowka-i1901786720.html), brakuje mi kilku części do całości ale powiązane jest to z dalszą częścią. Chciałbym podłączyć je równolegle tak aby nie tracić na mocy świetlnej. Chciałbym aby można było każdą świetlówkę włączyć pojedynczo ale także wszystkie jednocześnie. Wiem że jest to troszkę skomplikowane. Dlatego proszę o pomoc. Najlepiej jak ktoś narysował by schemat podłączenia wszystkich części i dał jakieś parametry tych części a jeszcze lepiej linki gdzie można to kupić. Dobrze by było gdyby do schematu dołączona była legenda. Tak wiem że jestem zielony ale dopiero zaczynam.
    Z góry dziękuje.
    Pozdro!
  • REKLAMA
  • #2 10095968
    MARCIN.SLASK
    Specjalista AGD
    Ocena: 2661
    Najlepiej zasilić każdą świetlówkę z osobnego statecznika 24W-26W(chcą załączać każdą z osobna), ale koszt będzie wysoki.
  • REKLAMA
  • #3 10096233
    Gtnick
    Poziom 9  
    niestety jest to jak wspomniałeś dość kosztowne. Z tego co znalazłem to stateczniki kosztują od 25 do 130zł. kupując pięć wyjdzie troszkę dużo zwłaszcza że jestem uczniem i nie mam stałego zatrudnienia. Napisałeś że najlepiej. Nie ma jakiegoś innego wyjścia?
  • Pomocny post
    #4 10096597
    darek1.65
    Poziom 20  
    Ocena: 98
    Możesz jeszcze użyć elektroniki z żarówek energooszczędnych.
  • #5 10096687
    Gtnick
    Poziom 9  
    Znalazłem o co z nimi chodzi. Mam jednak kilka pytań.
    Jak mniemam do każdej świetlówki muszę podłączyć jeden.
    Jakiej mocy żarówki mam znaleźć aby podłączyć świetlówki 25W?
    Czy mógłby mi ktoś narysować schemat połączenia tego wszystkiego?