Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Samochody spalinowe zdalnie sterowane.

26 Lis 2011 17:55 2228 2
  • Poziom 2  
    Witam.
    Jestem uczniem kl. 2 technikum - profil technik mechanik.
    Zacząłem interesować się samochodami spalinowymi ze zdalnym sterowanie.

Możecie mi dać jakieś poradniki jak tworzyć takie pojazdy.
    Poradniki co trzeba wiedzieć i mieć aby coś takiego zrobić.

Strony gdzie można dostać części aby to stworzyć.
    Co powinienem wiedzieć zanim zacznę to tworzyć.

Jestem zielony ale chcę bardzo dużo na ten temat wiedzieć.

Dzięki za każdą pomoc.
  • Moderator Robotyka
    Polecam wejść na duże forum poświęcone tego typu modelom.

Temat jest rozległy i nie będzie tani.
    Raczej nie nastawiaj się, że uda ci się stworzyć skuteczną platformę "od zera", bez podstaw i wiedzy.

Sugeruję zacząć od zestawu startowego, czyli model w pełni wyposażony.

Do takie modelu potrzeba:
    Silnik spalinowy, zbiornik paliwa, przewody paliwowe, podwozie z mechaniką (w szeroko rozumianym zakresie), serwomechanizmy do przepustnicy i skrętu, odbiornik, pakiet akumulatorowy do zasilania elektroniki, stabilizator napięcia do zasilania elektroniki, nadajnik, co najmniej dwukanałowy, karoseria.

Najpierw zastanów się jakiego typu ma to być model. Inny będzie model do jazdy terenowej, inny do wyścigów, inny do driftu, a jeszcze inny do skoków itd.
    Nie ma modeli uniwersalnych.
    Stopień komplikacji budowy, nie jest wcale dużo mniejszy od budowy prostego samochodu.
    Podstawą jest tzw. płyta podłogowa, w której montujemy mechanikę (zawieszenie) odpowiednią do zadań jakie model ma wykonywać. Silnik, zasilanie, aparaturę sterującą. To wszystko przykrywamy karoserią, zwykle z leksanu, w formie wytłoczki, do samodzielnego ozdobienia. Karoseria oprócz funkcji estetycznej, osłania też wyposażenie przed brudem.