logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Gdzie kupić lub jak zrobić nadajnik ultradźwięków z regulacją 40-45kHz?

Abaddi 05 Gru 2011 22:43 2072 6
REKLAMA
  • #1 10223515
    Abaddi
    Poziom 9  
    Witam,

Jestem całkowicie zielony a potrzebuje informacji na temat ultradźwięków.
    1) Czy możecie mi wskazać gdzie mogę dostać nadajnik ultradźwięków lub jak wykonać samemu ? Preferowany zakup. Cena mało ważna.
    Wymagane właściwości :
    - zasięg minimum 20 metrów - im większy tym lepiej
    - regulacja częstotliwości np 40kHz do 45kHz krok co np 50 Hz
    2) Gdzie można dostać rezonator akustyczny o wyżej wymienionych częstotliwościach z możliwością strojenia tak jak wyżej podane. Cena mało ważna.

Wartości 40kHz czy też krok nie są sztywne , im mniejszy możliwy krok tym lepiej.
    Ważne aby rezonator nastrojony na daną częstotliwość nie aktywował się - nie wzmocnił fali - na częstotliwości odległej o krok.

Dzięki za wszystkie odpowiedzi.
  • REKLAMA
  • #2 10226392
    Wieslaw Bicz

Poziom 18  
    Ocena: 14
    Co znaczy zasięg 20m? Czy chodzi o możliwość zobaczenia obiektu odległego o 20m. A jeśli tak, to co to ma być za obiekt? Płaski odbłyśnik?
    Konto firmowe:
    PBP Optel sp. z o.o.
    ul. Jerzego Kowalskiego 5, Wrocław (Wrocław-Fabryczna), 52-428 | Strona WWW: www.optel.eu
  • REKLAMA
  • #3 10227249
    Abaddi
    Poziom 9  
    Trochę poczytałem więcej.
    Amplituda fali po przebyciu 20m nie powinna zmniejszyć się o więcej niż 20%.
    Znalazłem trochę info na necie - jutro zadzwonię do producenta i pogadam o generatorach ultradźwięków. Dokładniej rzecz biorąc chodzi mi o wzbudzenie rezonatora akustycznego (zwiększenie amplitudy) o określonej częstotliwości - częstotliwości wygenerowanej fali ultradźwięku - znajdującego się w odległości 20 m.