Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Migajaca lampka immobilizera w Focusie 1.8 TDCI rok 2005 - silnik nie kreci

22 Sty 2012 20:42 16355 30
  • Poziom 8  
    Witam.
    Kupilem Focusa z 2005 w dieslu 1.8 tdci z malym przebiegiem,uderzony lekko w bok. Auto palilo,jezdzilo bez zarzutow. Po malowaniu jechalem nim z malarni do garazu,gdzie tylko zamontowalem elementy tapicerki,podpialem kostki elektryczne w drzwiach i tylnej klapie oraz wpialem nowy fotel ( w tamtym strzelil airbag). Od tamtej chwili silnik w ogole nie kreci. Akumulator naladowany,kluczyk sprawny,dziala centralny,alarm,cala elektryka,jednak mryga szybko lampka immobilizera i po przekreceniu kluczyka nic kompletnie sie nie dzieje. Mialem fachowca z laptopem by sprawdzil mi co sie dzieje,ale pojawia sie komunikat-problem z komunikacja. Podobnie z innymi laptopami. Ktos mi tu mowi,ze prawdopodobnie poszlo ECU i tylko servis mi pozostal,ale jakos nie moge uwierzyc,ze tak po prostu cos sie z komputerem stalo?? Czy ktos moglby mi podpowiedziec co moge zrobic by auto dzialalo,nawet jesli mialbym obejsc/wymontowac immo? Jak to ewentualnie zrobic samemu lub sprawnie pokierowac jakiegos anglika,bo chyba powszechnie wiadomo,ze daleko im do naszych polskich specow-szacunek :) Dzieki wielkie
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 17  
    Prawdopodobnie jest to wina tych całych przekładek.Szczerze powiem że nie znam tego modelu auta ale ECU może źle interpretować odczyty z nowo zamontowanych urządzeń i blokuje autko przez immo.Może zamontowałeś uszkodzone urządzenie i przez to ten błąd-błąd komunikacji to sugeruje.To są tylko przypuszczenia aczkolwiek warte sprawdzenia.Nowsze modele mają bardziej skomplikowaną elektronikę niż przypuszczamy.Pozdrawiam.
  • Sklep HeluKabel

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Sprawdź czy jest zasilanie podstawowych modułów pojazdu :masy,(+12V) 30 nierozłaczalne , 15 po stacyjce.
    Wyłącznik inercyjny - zderzeniowy?
    Bezpieczniki wszystkie sprawne -w obu skrzynkach bezpiecznikowych.
  • Poziom 8  
    CameR i fiacik1
    Dzieki za szybka odpowiedz. Dodam,ze zamontowalem dwoje uzywanych drzwi i uzylem ich okablowania (wpialem je w kostki samochodu bo pasowaly). Ale faktycznie wiazka tylnych drzwi miala o jeden,zolty kabel mniej,ale centralny i szyby dzialaja wiec nie myslalem,ze to moze miec znaczenie. Fotel tez pasowal idealnie. Czy to mozliwe,ze komputer zapisal sobie jakis blad i teraz trzeba by go wymazac?? Kiedy nie moglismy sie skomunikowac z laptopem,podlaczylem stare drzwi,stary fotel,odlaczalem potem itd by metoda prob i bledow wykryc usterke,ale nic to nie dalo. Bezpieczniki wygladaja na ok,choc pod maska nic nie ruszalismy z wyjatkiem odlaczania akumulatora na czas remontu. Tutejszy mechanik mowi,ze airbagi maja inny obieg i nie wplywaja w ogole na rozruch silnika. Co jeszcze radzilibyscie mi sprawdzic??
    Dzieki wielkie
  • Poziom 17  
    Jeśli auto działało przed przekładkami a teraz nie , to ewidentna wina tych przekładek.Oczywiście błędy zapisywane są w ECU i mogą powodować problemy mimo powrotu do początkowej konfiguracji.Dziwi mnie brak możliwości połączenia z ECU -bo tak napisałeś kolego?
  • Poziom 8  
    No wlasnie,to jest najdziwniejsze. Myslalem,ze jak sie podepniemy laptopem to pewnie pojawi sie kilka codow do usuniecia i bedzie po sprawie. Ale tymczasem laptop w ogole nie moze sie skomunikowac i pojawia sie napis - blad z komunikacja. Probowalem jeszcze innych dwoch i to samo. Wyczytalem na jakims innym forum,ze ktos mial podobny problem w Mondeo,to odlaczyl aku na noc,odswiezyl polaczenia na klemach,poruszal bezpiecznikami i cudem problem znikl,ale u mnie nie chce. Czy to mozliwe,ze ECU szlag trafil??
    Pozdrawiam
  • Poziom 17  
    Nie chcę Cię straszyć ale jak podpiąłeś urządzenia inaczej okablowane (podpięte do wtyczek)mogło dojść do uszkodzenia ECU- z tąd te problemy z komunikacją.Niestety jest to tylko elektronika.Pozdrawiam

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    drazil napisał:
    ECU szlag trafil?

    Jak już pisałem wcześniej - sprawdziłeś miernikiem zasilanie?
    Podłącz normalny tester diagnostyczny a nie laptopa.
  • Poziom 8  
    CameR
    A z czego mam zbierac te odczyty?? Mam sie podlaczyc do akumulatora?? Nie chce narobic gorszych problemow. I moglbys mi wyjasnic pojecie: wylacznik intercyjny-zderzeniowy??
    Kurde,jak tu brakuje takich fachowcow-nie szukasz moze pracy :) ??
    Dzieki
  • Poziom 17  
    Przepraszam że się wtrącę.Wyłącznik inercyjny to takie urządzenie które odcina różne urządzenia w aucie podczas zderzenia-np.pompę paliwa.Jeśli chodzi o diagnostykę ECU to nie ma innej opcji -tylko gniazdo diagnostyczne ,ale faktycznie przedmówca ma rację.Zwykły laptop z jakimś tam programem może nie dać rady.
    ps.nie uważam się za fachowca ale zawsze służę dobrą radą.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 8  
    fiacik1
    W ogole sie nie wtracasz,kazda rada jest mi pomocna,dzieki wielkie. Ten laptop to mial najnowsze oprogramowanie do diagnostyki,bo gosc naprawia auta na co dzien,jakiegos tam pierwszego lepszego bym nie wzial. Co do tych pomiarow to faktycznie jutro sprobuje,moze jakims cudem... :) A Ty mysl kolego,mysl-moze jeszcze na cos wpadniesz :)
    Pozdrawiam
  • Poziom 8  
    Witaj CameR

    Wlasnie sprawdzalem tego Focusa i wszystkie bezpieczniki sa ok. Tylko te kwadratowe przekazniki w skrzynce pod maska cykaja podczas krecenia kluczykiem,ale to chyba wina wyladowania akumulatora prawda?? Odczyty na mierniku byly: na akumulatorze 11.2,po naladowaniu 13.4 Na stacyjce bylo 12.4 w momencie przekrecania spadlo do 9.8, a po naladowaniu tez tylko 12.4 - to troche daleko do 15 nie? Czy tak moze powinno wlasnie byc? Przy rozkrecaniu pokrywy stacyjki natknalem sie na plastikowa wkladke,ktora wyglada na przekaznik kodu z kluczyka do immobilizera.Podlaczona do niej jest niewielka kostka,wiec to chyba cos wspolnego z kodem prawda?? Czy mozliwe,ze ten przekaznik sie zepsul i nie ma lacznosci?? Bardzo bede wdzieczny za jakakolwiek podpowiedz.
    Pozdrawiam
  • Poziom 17  
    Mówiłeś że każda sugestia się przyda-więc znów się wcinam.Jak już mówiłem nie znam tego modelu auta , ale ostatni post mówi mi że może to być wina centralki immo-to to pudełko pod kierownicą.To ustrojstwo połączone jest z komputerem i odpowiada za odczyt sygnału z transpondera kluczyka.Jeśli to padło to autko może nie kręcić , pompa paliwa może nie działać i inne , w zależności od rozwiązania.Jak już pisałem nie znam tego auta więc mogę się mylić bo centralka może być zespolona z ECU.Pozdrawiam i proszę o wyrozumiałość jeśli się mylę-aczkolwiek wiem że awaria immo odcina kilka istotnych podzespołów. :D
  • Poziom 8  
    Witaj fiacik1
    O jakim pudelku pod kierownica piszesz? Czy chodzi o to co ja zdemontowalem? To jest wielkosci pudelka od zapalek,ma jakies uzwojenie,jakis uklad elektroniczny i obudowa owija kluczyk. To chyba wlasnie odbiera sygnal z transpondera i wysyla do immo? Czy piszemy o tej samej czesci??
    Dzieki wielkie
  • Poziom 17  
    Z tego co piszesz jest to właśnie centrala immo.Do niej jest podpięta antena(to coś owinięte wokół kierownicy a dokładnie do stacyjki w okolicy kluczyka)-a całość jest podpięta do ECU.I teraz jest problem bo nie wiadomo co padło.Są trzy elementy:antena , centrala i ECU. Tylko wszysko jest ze sobą powiązane.Mam doświadczenie w innym modelu auta i nie chcę wprowadzić Cię w błąd bo może to inaczej działać.Jeśli nie znajdzie się nikt inny kto Ci pomoże to służę pomocą.
  • Poziom 8  
    fiacik1

    To co,pomozesz mi?? Wymontowalem to dranstwo i teraz nie wiem co dalej. Sprawdzic inny,nowy czy uzywany wystarczy?? Akumulator chyba jest ok,wiec trzeba powoli wykluczac inne rzeczy. To od czego zaczynac? Z gory dziekuje kolego. A Ty czasami nie szukasz pracy,chetnie otworzylbym tu warsztat z kims takim oblatanym do spolki :)
    Czekam na odpowiedz
  • Poziom 17  
    Niestety mam już firmę na głowie-i głowa puchnie w tym naszym kraju-ale dzięki za ofertę- w razie plajty zgłoszę się do Ciebie :D A tak serio.Ostrzegam że miałem styczność z innym autem.Najpierw trzeba sprawdzić oporność anteny.Postaram się Ci to sprawdzić jutro (tzn.parametry w dobrej antenie).Jeśli antena będzię ok. trzeba bedzie zainwestować w jakąś używaną centralę immo wraz z orginalnym od niej kluczykiem (zestaw).Jeśli to nie odpali to sprawa jest poważna i jest to wina ECU i wtedy będziemy rozmawiać o usunięciu immo.Ale mam nadzieję że do tego nie dojdzie.Pozdrawiam.

    Dodano po 13 [minuty]:

    Jeszcze jedna sugestia.Jeśli poprzez zmianę sprzętu ECU zablokowało autko przez immo to może da się go odblokować.Zmień wszysko na orginał.Jeśli żadna część nie jest uszkodzona to powinieneś dać radę odlokować immo przez kluczyk główny (matkę) jeśli coś takiego istnieje w tym modelu.Odpowiednia sekwencja postępowania lub odpalanie awaryjne powinno być opisane w intrukcji autka wraz z kodem odblokowującym.Sprawdź.
  • Poziom 8  
    No to bede czekal :) Podlaczlem tylko dwoje innych drzwi z innego auta z tego samego rocznika oraz fotel pasazera. Kazde drzwi byly kompletne z tapicerka i oryginalnymi kostkami,ktore tylko wpialem we wtyczki z wiazki glownej biegnacej pod progiem,zadnych przerobek,ciecia kabli itp. Probowalem juz wszystkiego,rozlaczylem i nic. Podlaczylem stare drzwi,fotel i tez nic,to jakby bez sensu. Z 2 lata temu wymienialem w takim samym aucie caly kokpit z airbagami,przod,lampy itd bo byl po wypadku i nic sie nie dzialo. Tym jechalem z malarni bez drzwi i fotela,wszystkie kable sterczaly i odpalal,a potem juz nie,dlatego tego nie kumam. Klucz sprawdzony i jest ok,ma kod itd. Centralny dziala na pilota tez,alarm tak samo.
    Ale do tematu. Myslisz,ze ta cala antena to temat rozbieralny? Tam jest taki zwojek wokol wejscia na kluczyk polaczony z jakims ukladem scalonym,to moze calosc wymienic?? A dlaczego z kluczem?? Czy to cholerstwo tez ma zapisany kod z klucza,czy tylko dziala na zasadzie przekaznika bo jest podpiety mala wtyczka w pek kabli pod kierownica?? Jesli tylko wysyla sygnal do immo to moze jakis inny by sie sprawdzil?? W ostatecznosci to auto zostaje w rodzinie i w sumie wymontowanie/obejscie immo nie ma znaczenia bo takiego modelu z 2005 to tutaj raczej nikt nie bedzie probowal podprowadzic :)
    Czekam na wiesci bo mi to normalnie spedza sen z powiek
    Pozdrawiam
  • Poziom 17  
    Witam.Niestety pracuję i nie mogłem wcześniej odpowiedzieć.Prawdopodobnie wymiana podzespołów zablokowała autko i powrót do poprzedniego ustawienia nic nie da.Jeśli immo albo Ecu nie padło to rozkoduj ECU za pomocą kodu w oryginalnej konfiguracji i powinno być ok.Jeśli się nie da rady to znaczy że coś padło i będziemy się wtedy martwić.Ecu mogło źle odczytać nowo podłączone podzespoły(sam mówiłeś że inne podłączenie) i zablokowało brykę.

    Dodano po 5 [minuty]:

    A propos anteny immo-bo zapomniałem.Tego się nie naprawia.Trzeba wymienić i jeśli centrala jest ok. to wszystko śmiga.Oporność w tym modelu który miałem to ok 75ohm więc nie przypuszczam żeby się jakoś szczególnie różniła.Odpowiada za odczyt transpondera kluczyka.Jeśli nie sczyta -nie zapali.
  • Poziom 8  
    Witam kolege.
    Co do metody rozkodowania immo badz ECU to nie mam oryginalnych ksiazek od auta niestety. Ale wertuje net i znalazlem jakies typy,tyle,ze tych sekwencji podaja tyle i w sumie nikt nie precyzuje do jakiego modelu jest ktora. Jutro sprawdze opornosc anteny,moze to znow cos wykluczy lub wskaze przyczyne. A Ty nie masz wiedzy na temat tego rozkodowywania??
    Jak zwykle wielkie dzieki
  • Poziom 8  
    Witam fiacika

    Mam wiesci. Po pomiarze tego dranstwa okazalo sie,ze to uzwojenie antenki ma 0.018 kOhm zas ten uklad scalony nie pokazywal nic. Czyzby wskazywalo to na awarie tego czytnika transpondera??
    Pozdrawiam
  • Poziom 8  
    Dzieki CameR,to mnie pocieszyles. Czy to znaczy,ze inne pomiary ktore poleciles mi zrobic tez sa ok? Masz moze jakis pomysl na te usterke??
    Pozdrawiam
  • Poziom 17  
    Niestety to że antena jest ok. nie jest dobrą wieścią.Nie znam dokładnie konfiguracji między centralą a Ecu-poszukam jak zdobędę trochę czasu i dam Ci znać bo nie chcę pisać głupot.Niestety antena jest najłatwiejsza do wymiany i nie pociąga za sobą żadnych konsekwencji
  • Poziom 33  
    A co z transponderem w kluczyku? Masz może drugi kluczyk na sprawdzenie?
  • Poziom 8  
    Czyli jestesmy jakby w punkcie wyjscia?? Bede probowal tez zdobyc wlasciwa konfiguracje na odblokowanie immo poprzez kluczyk. Tam chyba tylko chodzi o odpowiednia ilosc otwierania i zamykania drzwi prawda? Nie trzeba chyba sie bawic z akumulatorem jak to wyczytalem na innych postach??
    Dzieki

    Dodano po 2 [minuty]:

    polonez15
    kluczyk jest ok i trzyma kod bo sprawdzal go koles w jakims specjalnym czytniku,jakies inne typy moze??
    Dzieki
  • Poziom 17  
    Powiem Ci szczerze że przeczytałem wszystkie posty w tym temacie i moim zdaniem jednak uszkodzony jest ECU(mam nadzieję że się mylę).Niestety przypuszczam że złe podłączenie nowych podzespołów skutkowało jakimś zwarciem.Najlepiej świadczy o tym brak możliwości komunikacji z ECU.Być może migająca lampka ""immo"" jest tylko skutkiem a nie przyczyną.
  • Poziom 8  
    Zakladajac,ze poszlo ECU,mozna to jakos obejsc,zdemontowac czy cos takiego by mozna zaczac uzywac auto,bo poza tym cholerstwem to silnik jest jak pszczolka.
    Dzieki
  • Poziom 33  
    Jak chcesz używać samochodu bez sterownika silnika?
  • Poziom 8  
    Ja juz tak tylko gdybam,wiem,ze Polak potrafi :)
    Przeciez jak kupie inne ECU (nie z servisu) to i tak podobno koszty ogromne by to zgrac z autem.