Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf IV 1.9 tdi 110 KM słabe ciśnienie pompy paliwo tylko na 1 i 4 wtrysku

RRRrrryś 26 Sty 2012 14:39 13673 17
  • #1 26 Sty 2012 14:39
    RRRrrryś
    Poziom 7  

    Witam.
    Mam dziwny przypadek w moim golfie iv. mianowicie po powrocie do domu zgasiłem silnik (normalna sprawa) po około godzinie próbowałem odpalić auto jednak nic z tego. miałem rezerwe więc pomyślałem ze paliwo, dolałem i nadal nic, postanowiłem odpowietrzyć układ. poluzowałem nakrętki na wtryskach paliwo szło ok. nie odpalił. wymieniłem filtr paliwa, pomyślałem ze było mało paliwa i zassał brudy ze zbiornika, nic to nie dało. wykręciłm wtryski i okazało się ze nie otwierają się. odkreciłem wtryski, pompa podaje paliwo tylko na 1 i 4 przewód paliwowy ale pod słabym ciśnieniem które nie otwiera wtrysku.

    Czy to już koniec pompy? czy jest inna możliwość takiej usterki ?

    czy pompa mogła się zabrudzić, często było jeżdzone na rezerwie i czesto paliwo lane było z karnistra,
    dodam jeszcze ze ostatnio migała mi kontrolka od świec żarowych. a teraz zauwazyłem tez ze po kreceniu rozrusznikiem i gdy auto nie odpali pozostawienie kluczyka na zaplonie powoduje migania na czerwono kontrolki oleju oraz piszczenie, ale mam niepodłaczony czujnik poziomy oleju wiec myslę ze to od tego.

    1 17
  • #2 26 Sty 2012 16:29
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Diagnostyka w warsztacie.

    0
  • #3 26 Sty 2012 16:33
    RRRrrryś
    Poziom 7  

    jutro ma przyjechać znajomy z kompem.

    ale chciałbym wiedzieć czy do tego czasu mogę zdziałać coś jeszcze

    0
  • #4 26 Sty 2012 17:35
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Kupić piwo :D

    0
  • #5 26 Sty 2012 18:17
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    Troszkę się wtrącę. Sprawdzałeś czy dochodzi napięcie na zaworek pompy.

    2
  • #6 29 Sty 2012 16:04
    RRRrrryś
    Poziom 7  

    napięcie dochodzi. zaworek otwiera się.

    nadal czekam na podpięcie pod kompa a auto stoi :/

    0
  • #7 29 Sty 2012 20:05
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Wygląda to na zapowietrzoną pompe, paliwo na pierwszym i czwartym wtrysku.

    Podaj paliwo wężykiem z bańki w i wtedy próbuj odpowietrzyć pompę.

    Rozumiem że nowy filtr przed montażem zalany paliwem?

    Kontrolka ciśnienia oleju będzie migać a dźwięk będzie z braku ciśnienia oleju, bo obroty silnika są a ciśnienie zbyt małe na rozruszniku.

    0
  • #8 30 Sty 2012 15:21
    RRRrrryś
    Poziom 7  

    nowy filtr oczywiście zalany paliwem.

    podawałem paliwo z bańki, podczas kręcenia do bańki wracały bąbelki powietrza, ale paliwo nadal tylko na 1 i 4 wtrysku (a raczej przewodzie paliwowym bo same wtryski nie otwierają się)

    1
  • #9 30 Sty 2012 17:04
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Jak bąbelki wracały do bańki to masz powietrze w układzie.

    -1
  • #10 31 Sty 2012 17:05
    RRRrrryś
    Poziom 7  

    Ale jak się pozbyć tego piep... powietrza ? odpowietrzanie nic nie daje, chodził na plaku kilka minut i nadal to samo.

    diagnostyka zrobiona

    błąd czujnika stop
    błąd czujnika temperatury

    reszta ok. próbu odpowietrzenia nic nie dały, nadal paliwo tylko w 1 i 4 przewodzie paliwowym.

    Na PLAKU chodzi ale wtryski sie nie otwierają

    więc chyba juz tylko pompa zostaje ?

    zauważyłem też ciekawą rzecz, mianowicie do kostki pompy paliwa został zamontowany opornik 120 i nie mam pojęcia czemu on miałby służyć, słyszałem ze w 90km taki opornik zwiększa moc ale czy w moim silniku też tak można ?

    0
  • #11 31 Sty 2012 17:57
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Podaj kody błędów.

    Jaką ilość paliwa podaje sterownik w momencie kręcenia?(wartości mierzone grupa 001).

    Czym diagnozowałeś? Możesz nie mieć któregoś zasilania na sterownik i wtedy też paliwa nie poda.

    Coś licha ta diagnostyka.

    Błąd czujnika temperatury?? Czego? jest ich tam trzy.

    0
  • #12 31 Sty 2012 18:31
    RRRrrryś
    Poziom 7  

    heh. kody błędów :)
    jutro wykonam telefon i napisze co doklanie wyskoczyło.
    niestety słaba pamięć.

    z diagnostyka nie miałem dużej styczności. czego może nauczyć technikum i nauczyciele którzy przez 20 lat uczyli spawaczy i tokarzy a nagle zaczeli mechatroników :D:(

    system diagostyczny CDIF/2

    diagnostyke robił dobry(podobno) elektromechanik. zajmuje się tym jakiś czas i wszyscy go chwalą. Znam go dosyć długo i widziałem że potrafi. chociaż u mnie to pierwsza jego usluga.

    wiem ze po podłączeniu pod kompa wywaliło jeszcze jakieś błędy ale skasowąły się

    1
  • #13 31 Sty 2012 21:17
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Jakie błędy wywaliło, to ważne, nie kasuje się błędów na pałę, tylko zapisuje się je i przedstawia ewentualnie tutaj, aby było o czym dyskutować.

    A, i znajdź kogoś z VAG'iem ew. VCDS, wtedy temat działań się poszerzy.

    0
  • #14 01 Lut 2012 00:52
    RRRrrryś
    Poziom 7  

    jutro poszukam kogos kto ma VAG'a i napisze co udało mi się ustalić.

    ogólnie to ten mechanik z cdif'em chyba skasował błędy po to zeby zobaczyć co wyskoczy podczas kręcenia. tak go zrozumiałem.

    A może jakaś metoda prób i błędów wrazie nie znajde szybko VAG'a
    mam duży dostęp do częsci więc mogę się bawić, tylko gdyby ktoś mógł podrzucić propozycję co podmienić, wtrysk sterujący? czujnik temp(ten na kostke 4 piny) ?

    0
  • #15 01 Lut 2012 02:50
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Podać rocznik auta i kod silnika.

    0
  • #16 01 Lut 2012 09:54
    RRRrrryś
    Poziom 7  

    Golf variant 2000r. 1.9 tdi 81kw ASV

    1
  • #17 17 Lut 2012 14:29
    RRRrrryś
    Poziom 7  

    Witam.
    Wymieniłem pompę wtryskową. i golfina odpalił. wczoraj zrobiłem 50km i było ok dziś rano też zapalil bez problemu lecz po przejechaniu 5km i postoju na prarkingu z zapalonym silnikiem najpierws skoczyły obroty do 1200 i puścił chmurę po 5 min znów to samo a za chwile wszedł na 2000obr i zgasł, odpalił 2000obr i koniec. Zaholowałem do garażu diagnoza- ciągnie a nie tłoczy paliwa :O całe paliwo wraca powrotem wiec wymontowałem tloczek z zaworka na pompie i nadal to samo. paliwo z bańki, ręczna pompka i paliwo cofa sie powrotem a po wykręceniu zaworka leci miejscem jego montarzu.

    1
  • #18 15 Kwi 2012 08:02
    mironoff
    Poziom 1  

    Witam, chciałbym sie z kimś pilnie skontaktować w sprawie opisanej usterki niskiego/braku cisnienia na wtrysku 1 i 4. Problem stał sie poważny. Brat wracał do Uk i 60 km za niemieckką granicą auto zgało. Posprawdzali i te same objawy-brak wtrysku na 1 i 4. Scholowali auto do Polski i w jakimś niby serwisie zdiagnozowali że niby pompa padła; czeka więc do jutra jak otworzą sklepy. Martwi mnie jednak to że opisana usterka znowu sie pojawiła po wymianie pompy i pzrejechaniu x kilometrów.. Chciałbym sie dowiedzieć czy rozwiązał Pan problem. Sorry że niedziela ale Polak w potrzebie!

    Jaby co to numer telefonu sześć96 dziewięć 01 229 i odzwaniam.
    Licze na smsa od kogoś kto zechce pomóc. Polak w potrzebie. Sprawa PILNA

    MIrek

    3