Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BRC Sequent 24, Audi A4 1.6 (ANA) Raz przełącza raz nie

magarski 06 Lut 2012 22:22 3531 1
  • #1 06 Lut 2012 22:22
    magarski
    Poziom 12  

    Witam!

    Moja przygoda z instalacją gazową w w/w aucie zaczęła się dość niedawno, bo raptem 5 tys km temu. Do tego czasu wszystko chodziło jak w zegarku (chociaż no czułem, że troszeczke gorzej pracuje na gazie). Ale to była raczej dobra znajomość. "Lałem i jeździłem". Do czasu. Od pewnego okresu bywa tak, że np. jade sobie autem dłuzszy dystans i np. po 30-40km od przelaczenia sie na gaz (ale tutaj nie ma zadnej kilometrowej reguly) z gazu przelacza sie na benzyne. Na samym poczatku pomagalo ponowne zapalenie auta - auto przelaczalo sie na gaz i o dziwo dalej juz dobrze jezdzilo. Ale z czasem ponowne zapalenia auta nie przynosilo efektu - instalacja gazowa 'cykała' czyli tak jakby sie przelaczal na gaz (i palila sie juz żółta lampka na wskaźniku, czyli ze przechodzi na gaz) ale po chwili ta zolta lampka zamieniala sie w czerwona (PB). Całe to zjawisko charakteryzuje się dużą nieregularnością czasu i charakteru wystąpienia. Byłem z tym kilka razy u gazownika lecz, AKURAT w tym momencie auto płynnie pracowało na gazie i gazownikowi rzecz jasna po podlaczeniu do kompa nie wywalalo zadnych błędów. Sytuacja jest na tyle irytująca, że często jestem w trasie i jak mnie np. taka sytuacja spotyka w polowie trasy ze nagle przelacza sie na benzyne to albo w poblizu przez x km nie ma gazownika albo do gazownika sie sytuacja unormowuje i guzik moge sprawdźić ewentualne błędy. Aha, i poza tym (aczkolwiek nie wiem czy ma to jakiś związek) auto przestało wchodzić na obroty powyżej 5 tys podczas jazdy na biegu (zaznaczam), bo na jałowym leci do odcięcia - sytuacja i na PB i na LPG. Po przekroczeniu 5 tys jakby cos mi cofało zapłon; takie mam wrażenie. Może ktoś miał podobne objawy w instalacji gazowej, naprawde nie wiem czego to może być wina to 'czasem się przełącze, czasem nie'.

    0 1
  • #2 14 Maj 2012 22:44
    magarski
    Poziom 12  

    Sprawa wyjaśniona. Tutaj pełen opis :)



    http://www.youtube.com/watch?v=0-_c6-D81kA&context=C4a0b1d3ADvjVQa1PpcFORpqRASG0Saw83Ug5gDgK96GiTvITVSlY=


    Problem rozwiązany. Audi A4 1.6 wrzesień '99rok (silnik ANA).

    Objawy: odcinka przy niższych niż standardowe prędkości obrotowe silnika (u mine 5,5 tys miast 6,5 tys), brak mocy, wyższe spalanie, kłopoty z instalacją gazową.

    Diagnostyka:

    Bład z Auto-diagnozy BRC Sequent 24:
    Wynik ponad 11 tys obrotów / min wg komputera przy silniku chodzącym na wolnych obrotach (circa 850 obrotów / min) - instalacja gazowa odcinała możliwość przełączenia się na gaz - praca w trybie awaryjnym, tj. na benzynie.

    Bład z VAG'a:
    P0342 Czujnik położenia wałka rozrządu 1
    Za niski sygnał
    Ilość usterek: 1

    Po wymianie rzeczonego czujnika położenia wałka rozrządu przykre objawy ustąpiły - zarówno te związane z pracą na benzynie jak i te związane z pracą na gazie. Silnik wkręca się ładnie na obroty - odcina przy 6,5 tys / min a gaz przełącza się zgodnie z ustawioną temperaturą przełączania.

    Koszty:
    Czujnik położenia wałka rozrządu:
    - oryginał Bosha 199,99zł (Allegro); sklepy z częściami zawołały ok. 230zł
    - dobrej jakości niemiecki zamiennik ok. 140zł
    - najtańszy MaxGear - 70zł - bardzo odradzam - wybitnie niska jakość
    - koszt wymiany w serwisach szybkiej obsługi (np. Feuvert) - 150zł

    Numery części:
    Nr producenta:
    0 232 101 031

    Nr OE:
    06A 905 161 B

    PS. Bardzo ciężki dostęp do czujnika - za kołem rozrządu.
    PS2. Nie mylić z czujnikiem położenia wału - przez omyłke dostałem to przy pierwszej wizycie w sklepie z częściami - oczywiście zupełnie inna budowa i inne zastosowanie.

    Czujnik położenia wałka rozrządu wygląda tak:
    BRC Sequent 24, Audi A4 1.6 (ANA) Raz przełącza raz nie

    0