logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Wybór routera do firmy: obsługa 2x DSL, VPN, firewall, DHCP dla 150+ urządzeń

bald_man 20 Lut 2012 23:38 9363 26
  • #1 10575573
    bald_man
    Poziom 14  
    Ocena: 49
    Witam
    Nie mam doświadczenia w tej dziedzinie, potrzebuję do firmy dość dobry Router.

Co potrzebuję:
    - obsługę dwóch łącz DSL TP (1/8 Mb/s i 1/8 Mb/s)
    - Firewall
    - dobry podział pasma
    - blokowanie stron www na dość przyzwoitym poziomie
    - serwer DHCP (obsługa około 150 urządzeń może więcej: komputery klienckie, serwer bazodanowy, dwa serwery NAS, kamery IP, AP, print serwery, drukarki sieciowe)
    - połączenia VPN, przekierowania na konkretne porty, aliasy IP
    - zarządzanie przez WWW

Mam w firmie modernizację sieci: wymieniam switche na zarządzalne:
    http://www.tp-link.com.pl/products/details/?categoryid=222&model=TL-SL5428E

Budżet mam ograniczony tak, że nie mogę sobie pozwolić na jakieś najdroższe egzemplarze.
  • #2 10575597
    witux
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ocena: 251
    Coś może z Draytek'ów DUAL-WAN-Ethernet.

Dodano po 5 [minuty]:

Np. DrayTek Vigor 2955 SSL VPN Giga-LAN.
  • #3 10575654
    jimasek
    Ocena: 2671
    Także potwierdzę dobrą jakość, funkcjonalność i stabilność urządzeń firmy Draytek. Wejdź na stronę internetową producenta, na pewno znajdziesz coś dla siebie. Kosztują trochę więcej niż standardowe (domowe) routery ale naprawdę warto.
  • #4 10576116
    bald_man
    Poziom 14  
    Właśnie zauważyłem urządzenia tej firmy na komputroniku.
    Nie wiem ile uda mi się wygospodarować ale sądzę że tak do 3000 - 4000 zł moge przeznaczyć na router.

Zainteresuje się bardziej tymi urządzeniami. Chyba że lepiej osobno router a osobno firewall. Nie wiem co byłoby odpowiednie do takiej wielkości firmy
  • #5 10576174
    witux