Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brak odpowiedzi z centrali Hicom 150e office point

05 Mar 2012 08:33 3126 27
  • Poziom 8  
    Witam.
    Zacząłem walkę z centralką Hicom150e Office Point, zainstalowałem program Managera E, który był dołączony do zestawu, wypróbowałem kilka kabli (połączenie bezpośrednie), w końcu sam polutowałem styki wg schematu i wynikiem tego jest taki oto komunikat w oknie programu w momencie próby sczytania ustawień centrali:
    -przez 6 minut - kontroluje moduły,
    -po 6 minutach - brak log. ACK przekroczono maks. czas odpowiedzi.
    Czy ktoś z forumowiczów zetknął się z taką sytuacją bądź wie, w czym tkwi problem? Każda podpowiedź się przyda.
    Z góry dziękuję.
  • Poziom 24  
    Ustawienie prędkości RS.
    Domyślnie w Hicom 150 było chyba 4800, natomiast w Managerze 9600 (tez chyba)
  • Poziom 8  
    bulba1 napisał:
    Domyślnie w Hicom 150 było chyba 4800, natomiast w Managerze 9600 (tez chyba)

    witam i dziękuję za sugestię, w Managerze mogę ustawić minimalną wartość 9600, (w helpie są podane dwie wartości 1200 i 9600), więc w panelu sterowania/... ustawiłem wartości od 1200 do 19200
    efekt ten sam. Może trzeba zmienić wartość w centrali na 9600 tylko jak się dostać do niej przez telefon??
    na tym etapie żaden racjonalny pomysł mi do głowy nie przychodzi, brak wiedzy:(
    nadal, wdzięczny będę za wszelkie sugestie w ww sprawie
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Nie sądzę, że to problem z prędkością po RS ale wszystko jest możliwe :-)
    W Manager E ustaw 9600, z aparatu systemowego podłączonego do pierwszego portu sys. zaloguj się do systemu za pomocą kodu *95 (następnie login i hasło).
    Poszukaj parametru system settings lub ustawienia systemu następnie szukaj V24 i ustaw wartość również 9600.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 8  
    dziękuję za podpowiedź
    sprawdziłem ten wątek
    udało mi się zalogować, dostać doV24 dwóch portów, lecz w obu prędkość była ustawiona na 9600, więc raczej nie jest to problem prędkości na interfejsie, dziękuję za podpowiedź gdyż teraz mam chociaż anglojęzyczny interfejs w telefonie:)
    próbowałem też szukać anglojęzycznego odpowiednika problemu, ale znalazłem tylko pustynię
    więc wszelkie podpowiedzi dalej w cenie:)
    Moderowany przez Tracer2:

    3.1.13. (10.9, 15) Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych. Jeszcze 1x i będzie Kosz !!

  • Poziom 38  
    Wyłącz i włącz centralkę (bez podłączonego RS)., sprawdź czy można się połączyć jak "wstanie".
  • Poziom 8  
    Zacznę od przeprosin.
    Program, który posiadam to Assitant E Office, a nie jak wcześniej pisałem Manager E. pewnie tą nazwę sobie utrwaliłem w pamięci szukając pomocy w internecie.
    Więc jeżeli wprowadziłem szanownych forumowiczów w błąd to przepraszam.
    Niestety restart centralki wg wskazówek nic nie dał.
    Sprawdziłem wersje programu i centrali:
    program: P3033-P1526-A1-22 67.800, obsługuje m.in. HE300F.00.080
    centrala: HE420F.54.220
    Może program jest niekompatybilny z centralą i to jest przyczyna?

    Dodano po 4 [godziny] 11 [minuty]:

    Dla pełnego opisu kabel polutowałem następująco:
    styk DB 25 (męski) styk DB9 (żeński)
    2 2
    3 3
    4 8
    5 7
    6 4
    20 6
    7 5
    Ponoć niewykorzystane w tym przypadku
    8 1
    22 9
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    Kiedyś był Assistant do H150 teraz Manager, ale sam sobie odpowiedziałeś , prawdopodobnie wersja softu jest za stara do tej centrali.
    Soft nowszy obsłuży starsze centrale ale nie na odwrót
  • Poziom 17  
    Miałem to samo. Zmieniłem w centrali i w programie ustawienie prędkości na 19200 i poszło.
    No i pamiętaj:
    Aby mieć możliwość konfigurowania centrali przy pomocy komputera przez V.24 trzeba „zdjąć” z tego portu taryfikację przy pomocy aparatu systemowego.

    W menu aparatu „Administracja Systemem”:
    22 13 2 1 1 – utaw "brak"
  • Poziom 8  
    Witam
    Niestety raczej to nie to, sprawdziłem i nie miałem ustawionej taryfikacji na tym porcie, zmieniłem oczywiście prędkość na 19200 lecz ani Assistant ani Manager nie pobiera danych z centrali. efekt ten sam jak wcześniej opisałem.
    Także temat nadal otwarty - niestety. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
  • Poziom 17  
    a PIN 31994 w oknie pobierania wpisałeś ?
    no i port V.24 jako 1 (a nie 2)
  • Poziom 8  
    Witam
    dot. wiersza pierwszego
    Pin wpisałem.
    Uzupełniając temat logowania, do programu Asistant loguję się wpisując "1' następnie wiadomy kod i opcja łączności bezpośredniej z centralą. Do programu Manager loguję się wpisując "1" hasło to samo (wypróbowałem też logowanie kodem 31994 -działa tak samo jak z "1"). Dalsza procedura identyczna jak dla poprzedniego programu. W obu przypadkach próbowałem z dwoma dostępnymi portami w centrali i bez pozytywnego efektu.
    Zmieniłem również prędkość portu w ustawieniach komputera na 19200 (oprócz programów) i bez pozytywnego efektu.
    dot. wiersza drugiego
    Wybacz, nie rozumiem co miałeś na myśli pisząc "no i port V.24 jako 1 (a nie 2)". Prosiłbym o wyjaśnienie.
    A czy jesteś w stanie wykluczyć różnice w wersjach oprogramowania "program: P3033-P1526-A1-22 67.800, obsługuje m.in. HE300F.00.080
    centrala: HE420F.54.220 " jako przyczynę problemu. Zawsze to jakieś zawężenie obszaru możliwych przyczyn.
    A skoro już się rozpisałem, to dodam, że centrala od zakupu była nieużywana ok. 10 lat, a w niej jest bateria - może to jest przyczyna.
    Pozdrawiam
  • Poziom 38  
    @przemo możesz wstawić zdjęcie tej centrali? Lub podać link do podobnie wyglądającej?
  • Poziom 17  
    W ustawieniach musisz wskazać port po którym łączysz się z centralą - ponieważ może ona mieć jeden lub dwa porty RS. Wybór portu to chyba następna opcja po prędkości - nie mam jak teraz sprawdzić.

    W sprawie wersji oprogramowania - nie pomogę, ale w sieci możesz pobrać program HiPath 3000 Manager E, który również obsługuje H150E (wszystkie wersje).
  • Poziom 38  
    @janek możesz się powstrzymać do czasu odpowiedzi przez pytającego?
    Jeśli tak to proszę.

    ps
    Nie musisz wskazywać żadnego portu z pomocą, którego łączysz z centralą.
  • Poziom 17  
    @Jack14
    po pierwsze - nie cofnę przecież wpisu :) - więc twoja prośba trochę bez sensu.

    po drugie - nie bardzo rozumiem twoją prośbę. PrzemoB_1976 zapytał o dwie konkretne rzeczy, więc mu odpowiedziałem. Jakie znaczenie ma fotografia centrali ?
    Podejrzewasz że ma inną niż opisuje ?
  • Poziom 38  
    Tak może mieć inny model centrali niż tą o której piszemy.
  • Poziom 17  
    @Jack14
    No, ciekawe co napisze autor w sprawie modelu centrali. Ale chyba wie o czym pisze ?

    @PrzemoB_1976
    piszesz: "Zmieniłem również prędkość portu w ustawieniach komputera na 19200 (oprócz programów)."

    Mam nadzieję, że dobrze zrobiłeś a tylko źle napisałeś.
    Nie miałeś zmieniać prędkości portu COM w właściwościach swojego komputera tylko w programie Hicom Assistant E, w zakładce "opcje/ komunikacja" ustawić prawidłowy COM i jego prędkość transmisji
  • Poziom 38  
    "No i brawo Jasiu" :-) Czytasz ze zrozumieniem?
    Nic mi nie pozostało jak tylko się "spławić".

    Pozdrawiam.
  • Poziom 8  
    Witam
    Jutro zrobię fotkę, gdyż centralę mam w pracy.
    Może zrobię również jakiś filmik, jak się próbuję połączyć.
    I szanowni Panowie, dziękuję za każdą pomoc:) i liczę na każdą pomoc:)
    Pozdrawiam
    Miłej niedzieli
  • Poziom 8  
    Witam
    Oto zdjęcia centrali oraz ustawień programu Asistant w trakcie próby dostania się do centrali
    pozdrawiam i czekam na podpowiedzi

    Brak odpowiedzi z centrali Hicom 150e office point Brak odpowiedzi z centrali Hicom 150e office point Brak odpowiedzi z centrali Hicom 150e office point Brak odpowiedzi z centrali Hicom 150e office point Brak odpowiedzi z centrali Hicom 150e office point
  • Poziom 8  
    witam
    Pobrałem, (wersja instalacyjna programu) i dalej?
    Czy chodziło Ci o zainstalowanie aplikacji i podjęcie próby połączenia?
    Czy też jest tam jakiś plik, z którym trzeba coś zrobić i podjąć próbę połączenia?
    Prosiłbym o bardziej precyzyjną podpowiedź
    Dzięki
  • Poziom 38  
    Z tego co pamiętam to jest tam wersja instalacyjna Managera. Jest to nowszy program do zarządzania centralą i jeśli twój stary Assistant nie był w stanie obsłużyć centrali z powodu software to ten powinien być ok.
  • Poziom 8  
    Witam
    Pierwsze co zrobiłem to zgodnie z instrukcją zainicjowałem start centrali z ustawieniem prędkości.
    Drugą czynnością było zainstalowanie programu Manager.
    Zalogowałem się do programu kodem 31994 i za pierwszym razem nie uzyskałem połączenia z centralą. Lecz, za drugim razem pojawiło się okienko (zdjęcie) i po zatwierdzeniu tegoż okna zaczął ściągać ustawienia. Niestety, doszedł proces do 9%, po 6 min efekt taki jak opisałem na początku tegoż wątku. Zacząłem więc próby. Na jakieś 30 prób 3 zaczynały się identycznie tym oknem (zdjęcie) i maksymalnie doszło do 41%. Wiele to wyjaśnia - może to działać. tylko czemu się staje w pewnym momencie proces ściągania ustawień centrali. Może macie pomysły co do przyczyny (może to kabel?). Tymczasem będę próbował dalej. Brak odpowiedzi z centrali Hicom 150e office point
  • Poziom 38  
    Pierwsze co bym zrobił to wykonał reset centrali do ustawień "fabrycznych" (jeśli obecna konfiguracja nie jest istotna). Drugie to ustawił login i hasło. Trzecie wykonał inicjalizację systemu do wersji PL i po czwarte ustawił w ustawieniach Managera prędkość transmisji na 9600 (jeśli jest ustawiona inna).
  • Poziom 24  
    Ze wszystkim co napisał Jack14 się zgodzę , ale starsze wersje H150 miały 4800 a ni e9600 fabrycznie, więc jak nie pójdzie na 9600 to w programie ustawić 4800.
  • Poziom 1  
    Co prawda trochę czasu minęło, ale ciekaw jestem PrzemoB_1976, czy rozwiązałeś ten problem? Pytam, bo mam coś podobnego. Tzn. na jednym komputerze mi działa, a na innym nie. Na tym co nie działa, podczas ściągania danych z centrali dochodzę tylko do pewnego momentu, ale czasami udaje się mniej, czasami więcej, a czasami wcale. Jeden raz nawet udało się ściągnąć kompletne dane z centrali, ale tylko 1 raz. Sądzę, że jest to coś z portem COM i jego ustawieniami. Różnica między komputerami jest taka, że ten na którym działa jest na vmware workstation, a ten na którym nie działa jest na vmware vsphere (dedykowany port COM z hosta do wirtualnej maszyny). Przekierowanie portu COM z hosta do klienta działa prawidłowo, bo gdy podłączę tam "pocztę głosową", to mogę nią zarządzać bez problemów, (tzn ściągam i wysyłam dane). Wygląda na to, ze podłączenie do Centrali jest bardziej czułe, niż do innych urządzeń. Może długość kabala mieć znaczenie (ja mam tak z 5m), albo jakieś inne zakłócenia?