logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Połączenie kilku komputerów przez Internet do wspólnego dysku

denis2k1 20 Mar 2012 09:46 4344 6
  • #1 10698779
    denis2k1

Poziom 14  
    Ocena: 4
    Witam,
    jak zrobić aby kilka komputerów w Polsce miało dostęp do jednego dysku/katalogu tak, aby użytkownicy mogli tam wrzucać i pobierać swoje dokumenty. Musi być ochrona hasłem, dobrze by było aby połączenie było szyfrowane, dodatkowo logowanie dostępu (kto i kiedy).
    Czy można tak zrobić że użytkownik będzie miał skrót na pulpicie jak do katalogu? Wolałbym uniknąć FTP jak w totalcmd ale jeśli się nie da to może być (ma być jak najprościej)
    Internet mają od prywatnych ISP, Neostradę lub inne. Tam gdzie jest wspólny dysk jest Windows XP, internet od ISP, zewnętrzny adres IP.
    Czy dałoby się to zrobić jako VLAN, VPN - poprawcie mnie bo nie jestem informatykiem.
    Proszę o pomoc.

Pozdrawiam
    Konto firmowe:
    EMILAB
    Wojska Polskiego 3/104, Nowogard, 38-440 | Tel.: 512XXXXXX (Pokaż) | Strona WWW: www.emilab.pl
  • #3 10698816
    lumarti
    Poziom 9  
    Witam,

Można stworzyć VPN i udostępnić dysk dla pozostałych użytkowników, ale problem polega na tym, że utworzenie wirtualnej sieci prywatnej wiąże się prawdopodobnie z wymianą routerów dostarczanych do providerów na takie, które umożliwiają postawienie VPN.

Myślę, że lepszym rozwiązaniem mogłaby być "chmura". SugarSync, Dropbox - to tylko niektóre z darmowych serwisów umożliwiających takie rozwiązanie. Tutaj minusem może być brak hasła dostępu.

Pozdrawiam
  • #4 10698913
    hermes-80
    Poziom 43  
    Ocena: 740
    Dla VPN-a (OpenVPN) nie trzeba wymieniać sprzętu. Wystarczy serwer na XP i aplikacje kliencki na końcówkach - problem może być w konfiguracji tego wszystkiego.

Najprościej to chyba jednak Hamachi, SFTP.