Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wyważarka do kół Beissbarth Microtec 510 bląd E 1

30 Kwi 2012 21:10 5116 9
  • Poziom 8  
    Witam, niedawno kupiłem taką używaną wyważarkę, i nagle pojawia się na wyświetlaczu błąd E 1, i cosik pika i nie chce wyważyć koła. W katalogu pisze coś takiego:
    Error 1: Drive/ photoelectric barrier defective (service) i nie bardzo wiem o co chodzi. Może ktoś wie jak to naprawić?
  • Moderator
    Prawdopodobnie chodzi o czujnik kontroli zamknięcia pokrywy koła, współpracujący z barierą optyczną.
  • Poziom 8  
    radsat wielkie dzięki zaraz to sprawdzę. Dzisiaj trochę się pobawiłem i dokładnie to tak wygląda. Jak ją włączę, to jakiś czas wszystko jest spoko później wyskakuje błąd E 15 ale wyważa, po jakimś czasie wyskakuje błąd E 1 i koniec zabawy. Jak ją wyłączę i włączę to znowu to samo.
  • Moderator
    Błąd E15 informuje o tym, że proces pomiaru (kontroli) wyważania został przerwany (zakłócony), i że należy ponownie uruchomić "komputer". Po tym pokazuje ci E1. Czyli - E15 jest wynikiem E1. Musisz dokładnie miernikiem zbadać ten układ.
  • Poziom 8  
    radsat miałeś racje, to było cosik z fotodiodą ale od początku, błąd E 15 był moim błędem bo za mocno kręciłem kołem przy starcie (myślałem że jak mocniej zakręcę to szybciej będzie wyważać), jak się pokapowałem że nie wolno za mocno rozkręcać koła przed zamknięciem osłony, to jakiś czas było dobrze, ale w końcu zupełnie przestała wyważać. Więc rozkręciłem całą górę i poczyściłem złączki, czujnik osłony, i wyciągnąłem fotodiody i wytarłem je i złożyłem wszystko do kupy i zaczęła działać. Bawiłem się z pół godziny i wszystko działa. Aby miernikiem przelecieć układy musiałbym bym znać napięcia tam panujące a ja ich nie znam. Po dłuższej zabawie odkryłem jeszcze jedną dziwną sprawę, a mianowicie zauważyłem że jak założę na wyważoną felgę odważnik np: 20g to wyważarka pokazuje na prawej stronie 18g a na lewej 15g, jak założę 40g to na prawej 35g a na lewej 30g. Jak nabiję np. 20g na lewą stronę i pokaże 15g, a ja nabiję 20g to wtedy pokazuje 0g czy tak ma być czy to wina kalibracji?
  • Moderator
    Przeprowadź kalibrację od podstaw wyważarki zgodnie z dokumentacją. O podstawowych sprawach typu, idealne wypoziomowanie zainstalowanego urządzenia chyba nie trzeba wspominać?
  • Poziom 8  
    radsat muszę się przyznać że to najlepsze forum na świecie, i jeszcze raz wielkie dzięki za podpowiedzi bo bez nich nic bym nie zrobił, nawet zapomniało mi się że trzeba ją wypoziomować (starość nie radość) i pewnie dla tego tak pokazuje. Ale gdybyś mógł to podpowiedz jak zrobić kalibrację, bo instrukcja jest po angielsku i nawet jak przetłumaczę to i tak nic rozumiem.
  • Poziom 8  
    To jest od 520 Machine calibration with drive-on weight
    carried out on a regular commercial wheel
    (rim width 4" to 7", rim diameter 12" to 16").
    Calibration of the machine is only required
    if display faults (direction or size) occur, and
    can be carried out by the operator without
    outside help.
    1. Wheel-rim data input.
    2. Zero-balancing of wheel. Residual
    imbalance must be below 10 g, other-
    wise fault-code display Error 4 is dis-
    played during calibration.
    3. Zero-calibration of wheel (without
    adjustment weight): Simultaneously
    press both keys 7 + 8 for app. 5 s
    until CAL 000 is displayed on the
    digital display. Close safety hood and
    start machine with start button (5).
    The digital display goes out when the
    run has been completed (app. 15 s).
    Open safety hood.
    4. 60 g calibration with wheel.
    Check the wheel data (distance, rim
    width, rim diameter).
    Hammer on the 60 g calibration
    weight to the outer plane and turn
    precisely to the 6 o’clock position.
    Q
    OK
    Hold down keys (8) and (9) together for
    approx. 5 s, until CAL 60 appears in the
    digital display.
    Close the wheel guard and start the machine
    at start key (5).
    When the cycle is over (approx. 25 s), the
    digital display goes out.
    The machine calibration is now finished.
    Important:
    Once the machine has been calibrated it is
    essential that the balancing flange be
    calibrated too.This calibration is necessary only when the
    machine is put into service for the first time,
    after a balancing flange has been replaced
    or the machine calibrated.
    Secure the complete balancing flange on
    the machine shaft.
    Hold down keys (7) and (8) together for
    approx. 5 s, until CAL 000 appears in the
    digital display.
    Close the wheel guard and start the machine
    at the start key (5).
    When the cycle is over (approx. 25 s), the
    digital display goes out.
    Any residual flange imbalance is now stored
    and compensated for.
  • Poziom 2  
    Witam orientuje się ktoś co to jest za błąd "error 3 "" jeśli by ktoś miał jakiś link do obsługi tego sprzętu bardzo bym prosił o podeslanie.
    Pozdrawiam
  • Poziom 8  
    Błąd 1: Uszkodzony napęd / bariera świetlna
    (Customer Service)
    Błąd 2: prędkość koła nie jest stabilna
    (Customer Service)
    Błąd 3: Nieprawidłowy kierunek obrotu
    Błąd 4: zbyt duże niewyważenie resztkowe (tylko z
    kalibracja)
    (ewentualnie obsługa klienta)
    Błąd 5: Zwiększenie wagi enkodera / justowania
    Tolerancja (tylko do kalibracji
    z wagą)
    (ewentualnie obsługa klienta)
    Błąd 6: Uzyskaj odbiór kanału
    Tolerancja lub przetwornik A / C
    wadliwy (obsługa klienta)
    Błąd 7: Uszkodzony NV-Ram (pojedyncza płyta
    komputer)
    (Customer Service)
    Błąd 9: Uszkodzona pamięć RAM (komputer jednopłytkowy)
    (Customer Service)
    Błąd 12: nadkole nie jest zamknięte
    Błąd 13: Brak potencjometru
    Pozycja regulacji lub wadliwa (tylko
    z regulacją potencjometru)
    (ewentualnie obsługa klienta)
    Błąd 14: Niedopuszczalna regulacja
    Dane wejściowe koła (tylko dla
    Regulacja z ciężarem).
    Błąd 15: Proces pomiarowy został przerwany, uruchom ponownie maszynę.