Witam!
Proszę o pomoc w podłączeniu statora w motocyklu Yamaha xc 180 riva. Problem pojawił się po jego mechanicznym uszkodzeniu - mianowicie zerwało wszystkie wychodzące z niego kable oraz dostał przebicia do masy. Musze go teraz przewinąć na nowo, ale nie wiem jak go potem podłączyć. Stator jest 15 biegunowy. Z tego co mi się udało zauważyć to cewki miały wspólny początek. łączenie cewek to
1+4+7+10+13
2+5+8+11+14
3+6+9+12+15
Wydaje mi się że to stator trójfazowy połączony w gwiazdę
z alternatora wychodzą przewody: jeden czarny i 3 białe
czarny (nie został uszkodzony) podłączony do masy na statorze.
jeden z białych (nie wiem który) to wspólny początek uzwojeń
pozostają jeszcze dwa białe przewody, które należy podłączyć do trzech końców co stanowi dla mnie największą zagadkę. Gdyby uzwojenia połączyć w trójkąt to nie było by problemu ponieważ nie było by wspólnego początku tylko 3 pary kabli, ale tym sposobem chyba była by mniejsza moc alternatora.
Chce to tak podłączyć jak było w oryginale
Nie jestem pewien ponieważ wszystko było solidnie zalane żywicą i nie dało się rozwinąć, ale wydaje mi się że zakładając początek uzwojeń na cewkach 1,2,3 to 13 i 15 cewka miały wspólny koniec.
bardzo proszę o pomoc
Proszę o pomoc w podłączeniu statora w motocyklu Yamaha xc 180 riva. Problem pojawił się po jego mechanicznym uszkodzeniu - mianowicie zerwało wszystkie wychodzące z niego kable oraz dostał przebicia do masy. Musze go teraz przewinąć na nowo, ale nie wiem jak go potem podłączyć. Stator jest 15 biegunowy. Z tego co mi się udało zauważyć to cewki miały wspólny początek. łączenie cewek to
1+4+7+10+13
2+5+8+11+14
3+6+9+12+15
Wydaje mi się że to stator trójfazowy połączony w gwiazdę
z alternatora wychodzą przewody: jeden czarny i 3 białe
czarny (nie został uszkodzony) podłączony do masy na statorze.
jeden z białych (nie wiem który) to wspólny początek uzwojeń
pozostają jeszcze dwa białe przewody, które należy podłączyć do trzech końców co stanowi dla mnie największą zagadkę. Gdyby uzwojenia połączyć w trójkąt to nie było by problemu ponieważ nie było by wspólnego początku tylko 3 pary kabli, ale tym sposobem chyba była by mniejsza moc alternatora.
Chce to tak podłączyć jak było w oryginale
Nie jestem pewien ponieważ wszystko było solidnie zalane żywicą i nie dało się rozwinąć, ale wydaje mi się że zakładając początek uzwojeń na cewkach 1,2,3 to 13 i 15 cewka miały wspólny koniec.
bardzo proszę o pomoc