Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Thomson 27LCDB03B - "wypalone" logo MTV na matrycy

16 Sty 2005 23:35 5565 10
  • Poziom 11  
    Nabyłem ostatnio telewizor 27" LCD za naprawdę dobrą cenę. Sprzedawca w Euro RTV-AGD powiedział, że telewizor jest bez wad ukrytych z pełną gwarancją. Podejrzewałem, że jest on z ekspozycji (data produkcji grudzień 2003, w sklepie od stycznia 2004 - czyli rok), ale zapewnienie sprzedawcy mnie uspokoiło i wziąłem go. Przy strojeniu w domu zorientowałem się, że na LCD jest "cień" (ciemniejszy od reszty ekranu) w miejscu, gdzie na ekranie było logo MTV - taki program grają wszystkie telewizory na ekspozycji w Euro RTV-AGD. Cień ten nie ma formy "wypalonych" pixeli, jedynie widać go odrobinę przy pewnych kolorach tła i ustawieniu jasności i kontrastu. Trochę to przeszkadza w oglądaniu, bo "wchodzi w oczy" (jak się wie gdzie patrzeć).

    PYTANIE - czy ktoś ma wyobrażenie z jakiego powodu na ekranie LCD (nie plazmowym!) pixele mogą świecić odrobinę ciemniej po długotrwałym świeceniu pełnym światłem (logo MTV jest białe)???
    Sprawa o tyle dla mnie ważna i pilna, bo muszę podjąć decyzję czy telewizor zwracać, czy przepuszczać przez serwis Thomsona. W tym drugim przypadku boję się, że powiedzą mi, iż telewizor grał np. 3000 godzin i takie "wypalenie" matrycy jest naturalne i nie podlega gwarancji (mimo, że ja mam ten telewizor od 4 dni...)
  • Poziom 26  
    Witam
    Na to logo nic nie poradzisz . Serwis na to nic nie poradzi i nie naprawi tego na gwarancji.
    Masz jak dla mnie dwa wyjścia
    1.oddać o do sklepu.
    2. przyzwyczaić się do tego.
  • Poziom 11  
    Czy spotkałeś się z taką sytuacjaą? Jaka może być odpowiedź serwisu w celu uniknięcia wymiany matrycy?
  • Poziom 26  
    Sam pracuję w sklepie i prowadzę serwis. Informowani są sprzedawcy przed puszczaniem w koło tego samego obrazu aby ustrzec się podobnych przypadków jak Twój. A wiem że kiedyś był taki przypadek i serwis odmówił naprawy gwarancyjnej.
  • Poziom 11  
    Ponawiam pytanie do wszystkich zorientowanych - jaka może być przyczyna ciemniejszego świecenia w matrycy LCD pixeli, które popracowały jakiś czas z pełną jasnością? Na moją znajomość technologii dotychczas wydawało mi się to niemożliwe! A jednak... Dlaczego????

    Dodano po 7 [godziny] 41 [minuty]:

    DO WSZYSTKICH ZAINTERESOWANYCH TV LCD - zasięgnąłem wiążących informacji w serwisie Thomsona - ich zdaniem sytuacja jest jednoznaczna i podpada pod zapis z karty gwarancyjnej "gwarancji nie podlega sprzęt nadmiernie eksploatowany (np. używany do celów profesjonalnych)".
    Z tego jest prosty wniosek, iż gdyby w trakcie gwarancji "padła" matryca w takim egzemplarzu jak mój (z ekspozycji u sprzedawcy z wyparcowanymi kilkoma tysiącami godzin), to serwis oświadczy, iż owa matryca nie była na gwarancji!!!
    W związku z tym radzę dokładnie przyglądać się matrycom kupowanych telewizorów LCD albo brać tylko oryginalnie zapakowane pudełka przez producenta.
    Niestety kody serwisowe pozwalające np. odczytać ilość wypracowanych godzin telewizora dla nowszych typów nie są dostępne (ja nie znalazłem).
    Telewizor oczywiście wrócił do sptrzedawcy!
    Radzę uważać na atrakcyjnego cenowo Thomsona 27LCDB03B w Euro RTV-AGD w Plejadzie w Sosnowcu i w Bydgoszczy (stamtąd podesłali mi na wymianę jeszcze gorszy egzemplarz)!.

    A swoją drogą techniczne powody takiego zachowania tych matryc są dla mnie nadal zagadką...
  • Poziom 33  
    Teoretycznie tak nie powinno byc, ale jest. To samo mialem z monitorem lcd 15". Ale mozna sie do tego przyzwyczaic. Jak masz za pół ceny sklepowej to bierz.
  • Poziom 28  
    Hej - moze wygenerowac mu bialy obraz z logiem MTV tylko czarnym dokladnie w tym miejscu i emitowac przez nastepny rok :):):) Przynajmniej by sie troche zrownalo. To jest maly zart oczywiscie...
  • Poziom 26  
    Pozwolę sobie odświeżyć temat, bo rynek jest zalewany coraz tańszymi panelami, plazmami, panoramówkami i co tam jeszcze, a problem wypalania się logotypów zaczyna "zarażać" kolejne coraz nowsze generacje sprzętu. Czasy gdy dotyczyło to tylko monitorów CRT używanych w sprzęcie medycznym czy obrabiarkach numerycznych, należą już do przeszłości. Niedawno przelała się przez net lawina skarg na plazmy Pioneera - coraz lepszy i cenniejszy sprzęt, a użytkownik musi go docierać jak nie przymierzając Żuka z silnikiem S-21. Producenci coś tam kombinują z funkcjami typu Orbiter, Inversion Interface ale to tylko pół- albo ćwierćśrodki. Wygodne to to nie jest. Jeżeli problem nie zostanie porządnie rozwiązany, to cienko widzę ten rynek. Z powodu wypalania się matryc ja nie zamierzam zmieniać starego CRT Daewoo na nic lepszego. Boję się niespodzianek. Zresztą beznadziejna telewizja nie jest dziś tego warta, chyba że do DVD ale to co mnie interesuje jest nie do dostania na DVD.
  • Poziom 37  
    TadekK napisał:
    telewizor jest bez wad ukrytych z pełną gwarancją.
    No to niby nie ma problemu. Ja jednak zawsze radzę klientom(i sam tak robię) korzystać nie z gwarancji tylko rękojmi- a więc marsz do sklepu z towarem, od razu, nie pytać się tylko twardo pokazać usterkę(bedą traktować Cię poważnie, nie kręcić).
    3)Jest trzecia opcja- żądać obniżenia wartości towaru, ale wtedy nie będzie żadnej gwarancji na tą usterkę, pozostanie na ewent. inne, które wyjdą. I nie mniej niż połowę ceny!
    To tak na przyszłość...
  • Poziom 26  
    maryann napisał:
    TadekK napisał:
    telewizor jest bez wad ukrytych z pełną gwarancją.
    No to niby nie ma problemu. Ja jednak zawsze radzę klientom(i sam tak robię) korzystać nie z gwarancji tylko rękojmi- a więc marsz do sklepu z towarem, od razu, nie pytać się tylko twardo pokazać usterkę(bedą traktować Cię poważnie, nie kręcić).
    3)Jest trzecia opcja- żądać obniżenia wartości towaru, ale wtedy nie będzie żadnej gwarancji na tą usterkę, pozostanie na ewent. inne, które wyjdą. I nie mniej niż połowę ceny!
    To tak na przyszłość...


    No i jest jeszcze przepis o niezgodności towaru z umową. Każdy radca prawny i rzecznik konsumenta wyskakuje z taką poradą.
  • Poziom 37  
    W sądzie to nie wyjdzie, bo z jednej strony "pełna gwarancja" z drugiej "towar z wystawy" i o tym drugim kupujący wiedział, a więc pewne zużycie brał pod uwagę, bo był poinformowany.