Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Arrow Multisolution Day
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A6 2.0TDI BRE - Nierówna praca na zimnym silniku 2.0TDI

marian19841 14 Lip 2012 17:25 38353 52
  • #1 14 Lip 2012 17:25
    marian19841
    Poziom 12  

    Witam!
    Problem polega na tym, że po porannym rozruchu silnik chodzi nierówno, obrotomierz gwałtownie skacze o 500 obrotów w górę i w dół, po rozgrzaniu do około 60 stopni jest już w porządku. Auto z 2006r po przebiegu 285tys km w skrzyni multi-tronik.
    Na VCDS-ie nie ma błędów, logów nie mogę zrobić bo się coś zawiesza.

    0 29
  • Arrow Multisolution Day
  • #2 14 Lip 2012 20:43
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Kopci?

    Odpal na odpiętym przepływomierzu jak zimny i daj znać czy się coś zmieniło.

    0
  • Arrow Multisolution Day
  • #3 14 Lip 2012 21:04
    marian19841
    Poziom 12  

    Nie dymi ani trochę, ma też DPF, ale napewno jest dobry bo przy 260tys został w serwisie wymieniony na nowy, przepływomierz tez raczej dobry bo w tym roku tez został wymieniony.
    EGR i przepustnica tez nowa, auto do tej pory było cały czas serwisowane, byłem w serwisie ale powiedzieli ze wszystko jest OK, ale nie jest.
    Dodam że auto ma swoją moc.

    0
  • #4 15 Lip 2012 08:06
    marian19841
    Poziom 12  

    Z ciekawości odpiąłem rano przepływomierz, zaczęły migać świece żarowe, o dziwo samochód chodził równo.
    I co dalej czy to wina przepływomierza? Bo domyślam się że samochód złapał tryb awaryjny i przez to mógł chodzić równo.

    1
  • #5 15 Lip 2012 11:54
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Jedź do serwisu i zgłoś że odnosisz wrażenie że masz problem z masą powietrza i recyrkulacją spalin na zimnym silniku.

    Musisz zrobić logi kanału 003 na zimnym silniku jak nim buja.

    Jakiej firmy przepływomierz założony?

    Dodano po 1 [godziny] 4 [minuty]:

    pawelchmura napisał:
    Z ciekawości odpiąłem rano przepływomierz, zaczęły migać świece żarowe, o dziwo samochód chodził równo.
    I co dalej czy to wina przepływomierza? Bo domyślam się że samochód złapał tryb awaryjny i przez to mógł chodzić równo.


    Zamknął recyrkulacje i przestał dławić się spalinami.

    0
  • #7 15 Lip 2012 13:41
    marian19841
    Poziom 12  

    Przepływomierz jest Bosch-a, skoro zamknął EGR to znaczy że zawór działa, nie bardzo mam czym zrobić logi, bo VCDS mi się zawiesza na blokach pomiarowych, stary VAG nie działa wogóle.

    W których blokach są BIP-y?

    Co może być odpowiedzialne za to zachowanie skoro EGR działa, rano z tłumików bardzo śmierdzi, więc myśle że może jednak coś z tym EGR-em

    Dodano po 43 [minuty]:

    Odczytacie coś z tego? Blok 003

    2
  • #9 15 Lip 2012 13:54
    marian19841
    Poziom 12  

    Nie wiem coś mi się pierdzieli ten program, w bloku 003 miałem takie parametry

    880 - 275 - 490 - 97%

    Mam nadzieje że wiecie o co chodzi.

    97% oznacza, że EGR jest otwarty czy zamknięty?

    0
  • #10 15 Lip 2012 14:48
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Tak. MAF za dużo mierzy i uchyla za bardzo egr i dławi silnik spalinami. Uszkodzony może być MAF lub czujnik położenia przepustnicy egr o ile jest. Lub zatkany dpf, ale to wykluczyles.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Po odpaleniu zostaw go na wolnych na conajmniej dwie minuty, jeśli to problem z recyrkulacja silnik uspokoi się, a po dodaniu gazu problem wróci.

    1
  • #11 15 Lip 2012 15:20
    marian19841
    Poziom 12  

    Pojawił się jeszcze taki błąd w silniku

    006465 - Mag. danych układu napędowego, nie wiarygodna informacja ze ster. ukł. kontroli akumulatora
    P1941 - 000

    Przepływomierz mogę zamienić bo mam taki sam w Sharanie, z EGR-em jest trochę problem bo bardzo ciężko go zdemontować.
    EGR jest elektroniczny.

    Jutro chyba go wykręcę i zobaczę jak wygląda.

    1
  • #12 15 Lip 2012 15:44
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Sprawdź w poszczególnych modułach jak odczytują napięcie akumulatora.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Nie mogę odczytać twoich logów, weź kamerę nagraj film z kanału 003 jak buja silnikiem tak ze 20 sekund i wrzuć link na forum, będzie łatwiej.

    0
  • #13 15 Lip 2012 20:42
    marian19841
    Poziom 12  

    Jutro zamienię MFA, i sprawdzę jak bedzie, pewnie sam zawór EGR jest uszkodzony. Jutro też go wykręcę i wyczyszczę.
    W Sharanie jest inny, więc z podmiana będzie cieężko.

    Kurde w Sharanie mam inny silnik, z głowicą 8 zaworów, przebieg 268tys, km, ciągam lawetę, chodzi idealnie, przepływomierz i egr jest od nowości oryginalny, nawet zabierak wymieniłem bo się oczytałem że przy 150tys km pada, przy 260tys był prawie jak nowy, a od nowości nie ruszany. Nie wiem ile mają km te silniki o których tak piszą?

    Z Audi też raczej dojdę i bedzie dalej śmigać jak nowe, mam problem z VCDS-em bo mi się zawiesza, tak by nie było problemu.
    Dzięki za zainteresowanie

    1
  • #14 15 Lip 2012 23:35
    domex32
    Moderator na urlopie...

    BRE i BKD słyną z pękających głowic, uszkadzających się pompowtrysków, wycierających napędów pomp oleju itp. ośmiozaworówki miały chociaż trwalsze głowice, jeśli chodzi o 2.0.

    EGR bym zostawił w spokoju na twoim miejscu, ma czujnik położenia, i sterownik zgłosił by jego błąd jeśli coś by było nie tak, skupił bym się na MAF'ie i szczelności dolotu powietrza od filtra do turbo.

    0
  • #15 16 Lip 2012 10:50
    marian19841
    Poziom 12  

    Tu coś nagrałem, musiałem pomniejszyć, ale coś bedzie wdać.
    Co do 2 litrowych silników, wszystko chodzi ale do czasu, tak jak 1.9 nic nie jest wieczne, ja mam na dwóch silnikach zrobione prawie 300tys i nic nie naprawiałem, żadnych napędów pomp, ani głowic, kiedyś to nastąpi ale nie do takiego przebiegu jaki mam. Teraz w Galaxy 1.9 115KM przy przebiegu 180tys km poszła uszczelka pod głowicą, ja puki co do 285tys km żadnej uszczelki nie wymieniałem. Nie można tak pisać, że się psują i są nie udane, w 1.9 też czasami coś się zepsuło.

    Wystarczy spojżeć na mobile.de jakie są oferty - A6 2006r przebieg 450tys km, po przyjeździe do polski 180tys km, po 30tys padnie silnik, wiadomo czego.

    OK - wracam do tematu.

    Jak coś to wyśle na mejla.

    0
  • #17 17 Lip 2012 10:07
    marian19841
    Poziom 12  

    Ale mi pomogłeś.

    0
  • #18 17 Lip 2012 16:14
    marian19841
    Poziom 12  

    Chyba przyczyną tego wszystkiego są złe parametry pompowtrysków, w grupie 028 są następujące parametry

    -65 - -59 - -89 - -69

    powinno być w granicach 0, tylko teraz, czy to oznacza że pompki umarły czy coś innego?

    Jak sprawdzić numery pompowtrysków bez wyjmowania?

    0
  • #19 17 Lip 2012 20:34
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Dla mnie uszkodzony MAF ewentualnie nie szczelność między filtrem powietrza a turbiną.


    Masz Słabe ciśnienie paliwa tandem pompy, zapowietrzony układ paliwowy jeżeli beepy są na minus.

    Numery są na obudowie cewki pompowtryskiwacza dostępne po sciagnieciu pokrywy zaworów.

    4
  • #20 17 Lip 2012 21:13
    marian19841
    Poziom 12  

    Najpierw zamienię przepływki, na razie czekam na nowe klucze, nie chcę rozgrzebać śrubek.

    Odezwę się po zamianie.

    Co do zapowietrzenia, to nie wiem co o tym myśleć, chyba że pompa uszkodzona i ciągnie powietrze? Nie wiem, są jakieś przelewy w PD?

    Szkoda że mam daleko do Wałacza, zerknął byś na to okiem :).

    2
  • #21 19 Lip 2012 03:07
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Na filmie zauważyłem też że w czwartej grupie czwartym polu masz -2 co świadczy o opóźnionym koncie synchronizacji, mianowicie ktoś popełnił błąd przy ustawianiu rozrządu, i przez to też beepy mogą wchodzić na minus, ale to nie ma związku z bujaniem obrotów, lecz z mocą i spalaniem.

    0
  • #22 19 Lip 2012 09:33
    marian19841
    Poziom 12  

    Rozrząd był wyminiany w serwisie przy 255tys km, może coś źle ustawili.
    Samochód raczej ma siłę, nic nie zauważyłem żeby było nie tak, pali na miejscu w granicach 7,5l/100km, raczej też norma.

    2
  • #23 18 Sie 2012 19:42
    marian19841
    Poziom 12  

    Przepraszam że tak długo, ale dopiero teraz zamieniłem przepływkę, nic to nie dało.

    0
  • #24 19 Sie 2012 16:26
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Egr masz elektryczny czy podcisnieniowy? Zrób zdjęcie silnika bez górnej plastikowej osłony. Zastanawiam się jeszcze nad uszkodzeniem przepustnicy chłodzenia spalin.

    0
  • #26 25 Paź 2012 19:56
    MrT4
    Poziom 8  

    I co kolego uporałeś się z tymi obrotami?
    Mam bardzo podobne objawy a już chyba z rok tak jeżdżę i nie mogę sobie z tym poradzić!

    0
  • #27 28 Paź 2012 11:24
    majsterek 1
    Poziom 14  

    Jak zdemontujesz EGR odkręć obudowę plastikową mechanizmu EGR sterującego przepustnicą i srawdż napęd,często uszkodzeniu ulegają plastikowe tryby mechanizmu zaworu.Pozdrawiam.

    Dodano po 8 [minuty]:

    majsterek 1 napisał:
    Jak zdemontujesz EGR odkręć obudowę plastikową mechanizmu EGR sterującego przepustnicą i srawdż napęd,często uszkodzeniu ulegają plastikowe tryby mechanizmu zaworu.Pozdrawiam.
    Sprawdż jeszcze czy nie rozszczelniła się membrama w bączku który steruje klapami w kolektorze ssącym znajduje się koło obudowy rozrządu z boku kolektora ssącego.

    -1
  • #28 28 Paź 2012 15:17
    MrT4
    Poziom 8  

    Obudowę odkręcałem już i tryby są całe.Ten bączek jest rozbieralny? Ręcznie naciągnąłem cięgno przy tym bączku a palcem zatkałem dziurkę od wężyka i powietrze niby trzyma.(w czasie szarpania cięgno przy nim tak skacze- czyli raz zamyka raz otwiera). Jest możliwe że w zaworze EGR wysiadła elektronika?
    Spróbuje pojeżdzić z wypiętą wtyką: najpierw od EGR pózniej od przepustnicy

    0
  • #29 12 Lis 2012 21:46
    MrT4
    Poziom 8  

    Podczas falowania obrotów praca wtrysków znacznie odbiega od normy( +2, +0.9, -0.9, -2)
    Po przejechaniu paru kilometrów sytuacja wygląda następująco (0, -0.05, +0.06, 0)
    Po wypięciu wtyki od EGR auto pali idealnie a obroty nigdy nie skaczą.

    1
  • #30 24 Mar 2013 12:42
    grami121
    Poziom 1  

    W moim BRD mam to samo. Jak zimny to nierówno pracuje i dymi na siwo. Jak tylko odepnę wtyk od EGR-a przestaje dymić i pracuje idealnie. Chyba jedynie wymiana zaworu pomoże. Jak ktoś poradził sobie z tym problemem proszę o info.

    1