Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 1.9 TDI AFN - Brak mocy.

28 Lip 2012 16:06 21118 21
  • Poziom 27  
    Witam.
    Audi A4 1.9 TDI 110KM AFN.
    Auto jest słabe w całym zakresie obrotów ale najbardziej na niskich obrotach, czasami aż ciężko jest ruszyć - trzeba manewrować sprzęgłem aby nie zgasł, czasem gasnie przy ruszaniu, czasem szarpie ( zwłaszcza jak jest gorąco ).

    Środkowy i górny zakres obrotów tez słaby, na 4 i 5 biegu aby auto zaczęło przyspieszać trzeba cały gaz wcisnąc a i tak zbiera sie bardzo powoli.

    W porównaniu z takim samym innym autem jeździ dużo gorzej.

    Auto ma przejechane 250.000km.
    Gdy na dworze jest chłodno jeździ trochę lepiej ale jak jest gorąco to wydaje mi się , że jest słabsze.

    Załączam logi:

    Statyczne:
    000:Audi A4 1.9 TDI AFN - Brak mocy. 001: Audi A4 1.9 TDI AFN - Brak mocy. 003: Audi A4 1.9 TDI AFN - Brak mocy.

    004: Audi A4 1.9 TDI AFN - Brak mocy. 007: Audi A4 1.9 TDI AFN - Brak mocy. 013:Audi A4 1.9 TDI AFN - Brak mocy.

    Basic Settings:
    000:Audi A4 1.9 TDI AFN - Brak mocy. 003:Audi A4 1.9 TDI AFN - Brak mocy. 004:Audi A4 1.9 TDI AFN - Brak mocy.

    011:Audi A4 1.9 TDI AFN - Brak mocy.

    Dynamiczne:
    000: Audi A4 1.9 TDI AFN - Brak mocy. 001: Audi A4 1.9 TDI AFN - Brak mocy. 003: Audi A4 1.9 TDI AFN - Brak mocy.

    004: Audi A4 1.9 TDI AFN - Brak mocy. 008: Audi A4 1.9 TDI AFN - Brak mocy. 010: Audi A4 1.9 TDI AFN - Brak mocy.

    011: Audi A4 1.9 TDI AFN - Brak mocy.

    Z tego co wyczytałem w logu dynamicznym grupa 008 wartość z czwartej kolumny powinna być między wartościami z 2 i 3 kolumny. Jeśli jest mniejsza niż wartość z 3 kolumny to może to być przepływomierz powietrza.

    U mnie właśnie często ta wartość jest najniższa ale przepływomierz podstawiłem inny i nic konkretnego się nie zmieniło, na innym przepływomierzu auto jeździ bardzo podobnie.

    Proszę o pomoc w ustaleniu co może mu dolegać.
    Pozdrawiam
  • Poziom 27  
    A można cos bliżej, z czego to wynika?
    Auto nie bierze oleju, nie kopci.
  • Poziom 10  
    witam podepnę się do tematu Audi A4 1.9 TDI AFN brak mocy przy 130 km.
    dzś zrobiłem logi statyczna,narazie nie mam możliwości zrobienia dynamicznych,a czy z tych co mam może ktoś odczytać co dolega mojej furce ,i jeszcze jedno kanału 011 nie udało mi się zrobić w vag com 311???? dlaczegoLog (0 - 004) Log (1 - 000,001,003)
    Log (2 - 003) Log (2 - 003)
  • Poziom 35  
    Wojtek44 napisał:
    U mnie właśnie często ta wartość jest najniższa ale przepływomierz podstawiłem inny i nic konkretnego się nie zmieniło, na innym przepływomierzu auto jeździ bardzo podobnie.


    Dobrze to interpretujesz ale jest jeszcze jedno ale, którego nie wziłąłeś pod uwagę. U Ciebie ta niska wartość dawki paliwa jest spowodowana tym, że turbo z początku sporo niedoładowuje. Prawidłowe ciśnienie doładowania silnik uzyskuje dopiero przy 2688 obrotach i tu jest pies pogrzebany. Musisz ustalić co u Ciebie powoduje takie strasznie wolne budzenie się turbosprężarki. Możliwości jest kilka ale najbardziej prawdopodobne to nieszczelność w układzie podciśnień - najczęściej nieszczelny wężyk lub fiksuje elektrozawór N75. W miejsce Twojego N75 możesz na próbę podmienić inny lub zamienić go miejscami w własnym elektrozaworem N18 od sterowania EGR'em.

    kazimierz7777, potrzebne są logi dynamiczne grup 003 z 011 i 008 z 010 a te które robiłeś musisz zrobić jak silnik osiągnie temperaturę roboczą a nie na zimnym. Wzoruj się na logach jakie wykonał Wojtek44.
  • Poziom 27  
    Sztomel, napisz mi czy można i w jaki sposób sprawdzić to co piszesz wskaźnikiem podciśnienia. Zakupiłem specjalnie takowy ( do -1 bar ) i zapinając go w obwód podciśnienia tu przy tym co odchodzi do hamulca mam ok 0.8 bara na postoju a zapinając zamiast sprężarki ok - 0.5.

    Nie wiem czy dobrze to robię. Te wartości są stałe.

    Co do zamiany tych zaworów nie próbowałem bo do tego od turbo jest strasznie słaby dostęp, chyba żebym odkręcił ten od egr i tylko wężyki poprzepinał a jego taśmą klejącą gdzieś przymocuję na próbę
  • Poziom 35  
    Wakuometr powinien wskazywać takie samo podciśnienie zarówno po podpięciu w trójnik na wężyku idącym do serwa co i na końcu wężyka podciśnienia zdjętego z gruchy przy turbo czyli w granicach od -0,8 do -1,0 bara. Ewidentnie gdzieś masz straty podciśnienia w układzie. Jeśli nie będzie żadnej nieszczelności to podejrzany będzie N75 i owszem możesz poprzepinać wężyki tak jak napisałeś ale N18 musisz podpiąć do wtyczki od N75. Oczywiście wypięty uprzednio (wraz z pozostałymi dwoma) wężyk z króćca opisanego na N18 jako VAC musisz zaślepić.
  • Poziom 10  
    czyli 003 logować razem z 011 i 008 razem z 010 ???
    a czy 004 i 007 w MB logujemy na zimnym silniku????
  • Poziom 35  
    kazimierz7777 napisał:
    czyli 003 logować razem z 011 i 008 razem z 010 ???


    Tak jest dla mnie najlepiej gdyż skoro sam nie loguję to przynajmniej mam podgląd czy kierowca w czasie logowania wcisnął pedał gazu do oporu oraz mam podgląd w dwa zależne od siebie parametry jednocześnie co wyklucza ewentualne rozbieżności jeśli logi osobne byłyby wykonane w różnych warunkach a ponadto nie zawsze przy każdym logu parametry danych bloków wychodzą zawsze jednakowo.

    kazimierz7777 napisał:
    a czy 004 i 007 w MB logujemy na zimnym silniku????


    Nie, na zimno można logować grupę 007 i to praktycznie od momentu uruchomienia zimnego silnika aż do czasu kiedy powinien osiągnąć właściwą temperaturę roboczą czyli przyjmując średnio (w zależności od temperatury otoczenia) na dystansie około 8 km. Pozostałe logi wykonuje się na rozgrzanym silniku i z wyłączonymi dodatkowymi odbiornikami energii.
  • Poziom 10  
    DZIĘKUJĘ kolego SZTOMEL,jak zrobię te logi dynamiczne to wkleję POZDRAWIAM I dziękuję za podpowiedzi.
  • Poziom 27  
    Zamieniłem zawór EGR z tym od turbo i niestety nic się nie zmieniło.
    Podłączyłem innymi wężykami dla pewności.
    Dokonałem więcej pomiarów podciśnienia a po południu zrobię logi dynamiczne na tym zmienionym zaworze.

    Pomiarów dokonywałem na biegu jałowym bez gazu.
    Podciśnienie przed zaworem, tam gdzie jest ten zbiornik na podcisnienie miernik wpięty zamiast zaworu, po uruchomieniu silnika wynosi ok 0.6 bara i w ciągu 1-2s wzrasta jeszcze do 0.85 bara i już stoi.
    Po wyłaczeniu silnika powoli spada w tempie 0.1bara na 20s.

    Podcisnienie za zaworem, w miejscu gruchy turbo na dodanym trójniku wynosi 0.55 bara i stoi.
    Dodając gazu cisnienie spada:
    1000 obr - 0.55bara
    1400 obr - 0.45bara
    2000 obr - 0.40bara
    3000 obr - 0.20bara

    Po wyłaczeniu silnika podciśnienie znika całkowicie.

    Czy skoro na tym zaworze też na gruchę idzie tylko 0.55 bara to znaczy , że oba te zawory są uszkodzone ?

    Czy może być jeszcze jakiś powód , że tak się dzieje ?

    Mimo, że zmieniłem wężyki to zmieniłem je na stare z instalacji EGR którą zdemontowałem.
    Możliwe, że tamten któryś też ma jakąś nieszczelność.
    Jesli zawory są dobre a przyczyną jest wężyk to skoro podciśnienie jest mniejsze na obu zaworach za zaworem to znaczy, że nieszczelnośc musiałaby być na wężyku łączącym zawór z gruchą turbo - tylko ten może powodować taki objaw. Dobrze myślę?

    Łacząc bezposrednio gruchę z pominięciem zaworu podciśnienie, mierząc na dodatkowym trójniku stabilnie stoi na .85bara tak więc od strony turbo wszystko wygląda na szczelne.

    A czy taki objaw mogą powodować zapieczone w jakimś położeniu łopatki turbo ?
  • Poziom 10  
    wczoraj znalazłem pęknięty wężyk co idzie od vacum,ale to jeszcze nie to ,w wolnej chwili zrobię logi dynamiczne. :D
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Zasada jest taka, że mierzy się wakuometrem podciśnienie zaczynając od trójnika na wężyku idącym od pompy podciśnienia do serwa hamulców i kolejno przed a potem za każdym elektrozaworem, przed i za akumulatorem (zasobnikiem) podciśnienia jak i przed oraz za zaworkiem jednokierunkowym (czarno-białym). W miejscu układu podciśnienia gdzie na ostatnim pomiarze było mniej niż 0,85 bara a na przedostatnim było 0,85 bara masz do czynienia ze spadkiem podciśnienia i tam należy szukać nieszczelności lub nieprawidłowej pracy elektrozaworu. Jeśli przed N75 czy też podmienionym w jego miejsce N18 miałeś prawidłową wartość a za nimi dużo mniejszą to wskazuje to właśnie na nieprawidłową ich pracę. Oczywiście po wyłączeniu silnika następuje spadek podciśnienie pomiędzy gruchą turbo a N75 czy też wstawionym w jego miejsce N18 i to jest prawdiłowy objaw. Podciśnienie natomiast nadal powinno być przed i za zaworkiem jednokierunkowym. Oczywiście podczas dodawania gazu następuje spadek podciśnienia za N75 gdyż sterownik za jego pomocą zbija podciśnienie by ustwawić ierownice spalin zmiennej geometrii w położenie mniejszego doładowania i tu jest u Ciebie prawidłowo pod tym względem.
    Grucha siłownika podciśnienia przy turbo u Ciebie jest szczelna a objaw spadku podciśnienia w układzie na pracującym silniku nie ma żadnego powiązania z pracą zmiennej geometrii turbosprężarki. Oczywiście źle pracujące N75 i N18 można reanimować poprzez ich rozebranie i czyszczenie jeśli oczywiście nie uległa w nich uszkodzeniu membrana.
  • Poziom 27  
    Zrobiłem wreszcie parę logów na podmienionym zaworze.
    No i okazało sie , że podmiana zaworu jednak trochę pomogła choć przy normalnej jeździe nie jest to zbytnio odczuwalne.

    Zamieszczam logi ( w formie wykresu bo lepiej wszystko widać ) na starym zaworze oraz na podmienionym na zawór EGR.

    Stary zawór:

    003: Audi A4 1.9 TDI AFN - Brak mocy. 011:Audi A4 1.9 TDI AFN - Brak mocy.

    Zawór podmieniony na EGR:

    003: Audi A4 1.9 TDI AFN - Brak mocy. 011:Audi A4 1.9 TDI AFN - Brak mocy.

    Różnicę widać gołym okiem.

    Co do starego zaworu od turbo, rozebrałem go, membrana jest cała, zaworek w środku chodzi leciutko, ten duży tłok także bez oporów. Jedynie taka mosiężna rureczka wewnątrz była mocno ubrudzona na czarno. Wyczyściłem złożyłem.
    Jak pogoda sie poprawi to zamienię ponownie.

    Jeśli chodzi o różnicę podciśnień przed zaworem ( 0.85 ) i po zaworze ( 0.55 ) to posprawdzałem wszystkie wężyki w tym obrębie łącząc je na krótko, bez zaworu i ciśnienie jest trzymane. Tak więc jeśli coś przepuszcza podciśnienie to tylko winny może być zawór.

    Spróbuje załatwić taki nowy / używany sprawny aby podstawić i zmierzyć.
  • Poziom 10  
    kloego wojtej , w jaki sposób robisz logi takim wykresem ?? :?:
  • Poziom 27  
    Logi takim wykresem robię... Excel'em.
  • Poziom 15  
    panowie, a odłączcie sztange od gruszki od tej przewrotki od kierownic turbo i poruszajcie tą przewrotką, zobaczcie jak u was chodzą kierownice. Dostęp tam jest kiepski, ale ja zrobiłem sobie taki płaskownik na jednym z końców z otworem 8mm założyłem go na tą przewrotkę i z godzinkę rozruszałem kierownice. Chociaż na początku wydawało się że chodzą luźno to dopiero po rozruszaniu tak naprawdę zaczęły chodzić luźno...i wszystko zaczęło chodzić jak trza. Co nie świadczy że n75 też nie jest walnięty, ale na testy faktycznie najlepiej założyć n18.
  • Poziom 10  
    kolego SZTOMEL dziś zrobiłem te logi:003z011 i 008z010 oto oneLog (2 - 003,011)
    Log (0 - 008,010)
    ,oraz inneLog (1 - 004),Log (3 - 011),Log (4 - 003),Log (5 - 000,000).audi traci moc powyżej około 2000 obr. i jeszcze jedno
    ,dodam ,że od kilku dni autko jak jest gorący to żle odpala ,słychać z pod maski jak by odpalało nie na wszystkie gary.
    Proszę o odpowiedz co mu dolega?????????????
  • Poziom 18  
    Kolego kazimierz7777. Zrób jeden log grupy 003 i 011 jednocześnie dynamiczny z ściągnietym wężykiem z gruszki na turbie a 2 log tych samych grup z podłączoną gruszka turbiny do vacum pompy ale na smutno bez zaworu n75 i wklej Zobaczymy . Prawdopodobnie masz zapieczone kierownice...
  • Poziom 10  
    daw2 napisał:
    Kolego kazimierz7777. Zrób jeden log grupy 003 i 011 jednocześnie dynamiczny z ściągnietym wężykiem z gruszki na turbie a 2 log tych samych grup z podłączoną gruszka turbiny do vacum pompy ale na smutno bez zaworu n75 i wklej Zobaczymy . Prawdopodobnie masz zapieczone kierownice...

    a to ,że zle pali to widzisz coś na tych logach??????
  • Poziom 18  
    Odpalanie to inna kwestia, Pali zle na ciepłym czy zimnym silniku? Wklej ewentualnie blok 001 podczas odpalania zobaczymy jak kręci rozrusznik.