Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seat Alhambra 1.9TDI - Ustawienie pompowtryskiwaczy i kąta początku wtrysku

3zeR 31 Jul 2012 16:19 17330 15
  • #1
    3zeR
    Level 11  
    Witam,
    Przedmiotem problemu jest Seat Alhambra 1.9 TDI z silnikiem AUY na pojedynczym wałku. W samochodzie wymienione zostały:
    1. Kompletny rozrząd z pompą wody
    2. uszczelka pod głowicą wraz ze śrubami głowicy
    3. filtry powietrza, paliwa + olej

    Głowica wyczywszczona, gnizada szlifowane i dotarte, głowica splanowana, komplet nowych uszczelek do pompowtrysków.

    Przy montażu wtryski ustawione na opór - 120 stopni i tu moje pytanie - czy jest to prawidłowa wartość, bo nigdzie nie mogę znaleźć dla niej potwierdzenia.

    Auto pali od pół obrotu wału, równo pracuje, natomiast nie ma mocy w dolnym zakresie obrotów, tj. przy wciśniętym pedale do dechy nic się praktycznie nie dzieje do okolicy 3 tys obrotów, czego nie było wczesniej.

    z góry dziękuję za pomoc i sugestie
  • #5
    andexp
    Level 20  
    3zeR wrote:
    od czego?


    Od wysterowania turbiny oraz pozostałe podcisnienia.
    Pompowtryski teoretycznie powinny byc ustawione na -180 stopni. Ja ustawiam je na 180 lub 225 stopni, jest trochę z tym roboty, ale czasami widać znaczącą róźnicę w korektach.

    Sprawdź w parametrach ciśnienie doładowania i przepływkę oraz korekty pompwtrysków.

    P.S. Ogólnie mówiąc jeżeli usterka nie okaże sie ewidentna to czeka ciebie żmudne sprawdzanie wszystkiego co było zrobione (tylko nie sciągaj głowicy :))
  • #6
    3zeR
    Level 11  
    Przy rozbieraniu głowicy odpinałem węże od klapki dlawiącej, EGR i turbiny, ale są one raczej logiczne do podpięcia z powrotem, więc wątpie, żeby to było to. Spróbuję skorygować te wtryski na -180 stopni, może to coś pomoże, a jak nie to VAG
  • #7
    3zeR
    Level 11  
    wracam do tematu, gdyż problem w aucie dalej nie rozwiązany.
    Samochód nie ma mocy, prędkość maksymalna 130km/h, praktycznie nie jedzie w dolnym zakresie obrotów, a bez obciążenia wkręcenie silnika do 3 tyś obrotów zajmuje przysłowiową wieczność.
    Komputer nie pokazuje żadnych błędów, wymieniony MAF sensor na oryginalny nowy, EGR i kolektor dolotowy umyty, odczyty MAP sensora pokazują, że turbina dmucha do ok 2000 mbar, czyli ok 1 bara doładowania. Niby wszystko ok, a auto jak nie szło tak dalej nie idzie, może ktoś podrzucić jakiś pomysł gdzie jeszcze szukać?

    Aha, DPF to to nie jest, bo testowane też było na odkręconym wydechu, i było dokładnie tak samo.

    pozdrawiam
  • #8
    trans-serwis
    Level 39  
    Pompowtryski na wydajność sprawdzone?
  • #9
    3zeR
    Level 11  
    Za bardzo nie miała im kiedy wydajność spaść, bo przed naprawą głowicy było ok, a po już nie. No chyba, że przez wyjęcie ich z głowicy. Czy ktoś miałby możliwość podać poprawne wartości w poszczególnych blokach VAGa? Może po tym do czegoś dojdziemy.
  • #10
    jarciu_11
    Level 20  
    3zeR wrote:
    głowica splanowana

    Na moje tu masz problem.
  • #14
    jurekk55
    Level 36  
    3zeR wrote:

    za bardzo nie miala im kiedy wydajność spaść, bo przed naprawą głowicy było ok, a po już nie. no chyba, że przez wyjęcie ich z głowicy

    Skoro na pewniaka twierdzisz że nie strzeliłeś gafy z połączeniem podciśnień , to..
    ..jednak uczep się pompowtrysków i wszystkiego co z tym związane ...ustawienie rozrządu, regulacja pompowtrysków, sporo podpowiedzi znajdziesz w postach Sztomela
  • #15
    luki_08
    Level 1  
    Witam Jezeli po odpaleniu ma moc do pierwszego dobrego dmuchniecia turbiny to masz zatarta geometrie turbiny w pozycji pompowania i nie rozladowuje.
    Po przekrocziniu ok1,8 bara odcina dawke paliwa
  • #16
    fjodek
    User under supervision
    Głowica do wymiany , na nową , bo tą co masz możesz sobie na podkładki do miski olejowej przetopić.