Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Netia Spot - Kłopot z dostępnem do internetu na stacjonarnym komputerze

14 Sie 2012 15:06 6006 13
  • Poziom 8  
    Mam telefoniczne łącze ADSL. Podłączyłem wszystko dobrze, tylko bez splittera i mikrofiltru. Dioda na ruterze na początku była czerwona, potem biała, z tego co wiem tak ma być bo urządzenie aktualizuje się czy coś. Mimo białej diody, dostępu do internetu nie ma, tam w zasobniku systemowym ta ikonka komputera jest zasłonięta żółtym trójkątem z wykrzyknikiem i jest napis "sieć niezidentyfikowana". Dioda na karcie sieciowej przy wejściu wtyczki przewodu świeci stałym pomarańczowym światłem. Dlaczego nie ma połączenia? Chyba stary modem Netii ADSL Speedtouch nie jest potrzebny?
  • Poziom 8  
    Login i hasło jest tylko w sprawie uruchomienia Wi-fi, ja mam komputer stacjonarny i z tego co piszą po podłączeniu internet powinien być, bez żadnego konfigurowania.
  • Poziom 24  
    Cytat:
    z tego co piszą po podłączeniu internet powinien być, bez żadnego konfigurowania

    Mogę się mylić, ale wątpię, żeby Netia dostarczała klientowi ruter z już wpisanym loginem i hasłem. Dlatego proponowałbym jednak zajrzeć do panelu konfiguracyjnego rutera. Szczegóły znajdzie kolega w oficjalnej instrukcji http://www.netia.pl/files/_netia_spot/instrukcja_obslugi_panelu_konfiguracyjnego.pdf
    Pozdrawiam.
  • Poziom 15  
    Rozumiem że masz łącze (abonament) w Netii na łączu TPSA (czy jak kto woli obecnie Orange), i przewód telefoniczny podłączyłeś Neti Spota? Jeśli tak to Netia Spot powinien sam nawiązać połączenie (ustawić wszystkie dane dostępowe czyli hasło i login do usługi) bo o tym tu mowa. Skoro pali się biała dioda to wszystko powinno być ok.
    Stary modem nie jest potrzebny. Z tego co piszesz komputer masz podłączony do Netia Spota kablem i mówisz o ikonce karty sieciowej w komputerze stacjonarnym? Sprawdź we właściwościach karty sieciowej czy masz ustawione DHCP czy być może masz wpisane jakieś ip z ręki. Jak będziesz miał ustawione DHCP to komputer powinien się bez problemu podłączyć.
  • Poziom 8  
    Windows 7 32 bit. Aha i przy okazji ponoć można sprawdzić w wierszu poleceń wpisując ipconfig/all i mam DHCP wyłączone.
  • Poziom 24  
    Żeby włączyć DHCP przejdź do Panelu sterowania -> Centrum sieci i udostępniania -> Zmień ustawienia karty sieciowej -> kliknij na swoje połączenie sieciowe -> Właściwości -> na liście wskaż Protokół internetowy TCP/IP -> Właściwości -> wszystko ustaw na automat i zatwierdź OK.
    Ścieżka do ustawień może się delikatnie różnić, piszę z pamięci, ponieważ nie mam w tej chwili dostępu do tego systemu. W razie potrzeby niech ktoś poprawi.
  • Poziom 15  
    panel sterowania/wyświetl stan sieci i zadania/(jeśli karta sieciowa po kablu) po lewej stronie okna - zmień ustawienia karty sieciowej/ kliknąć dwa razy na: połączenie lokalne, w okienku klikamy dwukrotnie na: protokół internetowy w wersji 4(TCP/Pv4) klikamy dwa razy i zaznaczamy uzyskaj adres ip automatycznie , klikamy OK, i jeszcze raz ok
  • Poziom 8  
    Opcja uzyskaj ip automatycznie była już włączona. We właściwościach tej sieci lokalnej była informacja DHCP włączone. Jest jeszcze przycisk diagnozuj, kliknąłem i został pokazany błąd
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/76e0415ab38b25c1.html
    Przycisk dodatkowe opcje:

    Diagnostyka sieci systemu Windows Szczegóły wydawcy

    Znalezione problemy
    Karta sieciowa „Połączenie lokalne” nie ma poprawnej konfiguracji protokołu IP.Karta sieciowa „Połączenie lokalne” nie ma poprawnej konfiguracji protokołu IP. Nierozwiązany
    Zresetuj kartę sieciową „Połączenie lokalne” Ukończono
    Zbadaj problemy z routerem lub modemem szerokopasmowym Ukończono


    Znalezione problemy Szczegóły wykrywania

    5 Karta sieciowa „Połączenie lokalne” nie ma poprawnej konfiguracji protokołu IP. Nierozwiązany


    Zresetuj kartę sieciową „Połączenie lokalne” Ukończono

    Może to niekiedy rozwiązać tymczasowy problem.
    Dziennik diagnostyki sieci
    Nazwa pliku: F963544C-61CE-4A70-8671-33756B4D39B0.Repair.1.etl


    Zbadaj problemy z routerem lub modemem szerokopasmowym Ukończono

    Jeśli komputer jest połączony z punktem dostępowym do Internetu lub siecią z domeną, skontaktuj się z administratorem sieci. W przeciwnym razie: 1. Wyłącz urządzenie lub odłącz od zasilania. 2. Gdy wszystkie kontrolki na urządzeniu zostaną wyłączone, poczekaj co najmniej 10 sekund. 3. Włącz urządzenie lub podłącz ponownie do gniazda zasilania. Aby ponownie uruchomić router lub modem z wbudowaną baterią, naciśnij i szybko zwolnij przycisk Reset.
    Dziennik diagnostyki sieci
    Nazwa pliku: 314DCA7B-584E-4ACF-9AE7-A49F52C8CC30.Repair.4.etl




    Szczegóły wykrywania

    Informacje diagnostyczne (Karta Sieciowa)
    Szczegółowe informacje diagnozy karta sieciowa:

    Informacje o sterowniku karty sieciowej Połączenie lokalne:

    Opis . . . . . . . . . . . . . : Realtek PCIe GBE Family Controller
    Producent . . . . . . . . . . . : Realtek
    Dostawca . . . . . . . . . . . : Realtek
    Wersja . . . . . . . . . . . . : 7.44.421.2011
    Nazwa pliku Inf . . . . . . . . : C:\Windows\INF\oem8.inf
    Data pliku Inf . . . . . . . . : 22 kwietnia 2011 09:56:42
    Nazwa sekcji . . . . . . . . . : RTL8168E.ndi
    Identyfikator sprzętu . . . . . : pci\ven_10ec&dev_8168&rev_06
    Flagi stanu wystąpienia . . . . . : 0x180200a
    Kod stanu menedżera urządzeń . : 0
    IfType . . . . . . . . . . . . : 6
    Fizyczny typ nośnika . . . . . : 14



    Dziennik diagnostyki sieci
    Nazwa pliku: F963544C-61CE-4A70-8671-33756B4D39B0.Diagnose.0.etl

    Inna konfiguracja sieci i dzienniki
    Nazwa pliku: NetworkConfiguration.cab

    Informacje o zbieraniu danych
    Nazwa komputera: MATEUSZ
    Wersja systemu Windows: 6.1
    Architektura: x86
    Godzina: 21 sierpnia 2012 18:28:40

    Szczegóły wydawcy

    Diagnostyka sieci systemu Windows
    Wykrywa problemy z łącznością sieciową.
    Wersja pakietu: 1.0
    Wydawca: Microsoft Windows
  • Poziom 8  
    Nie da się tego stwierdzić po pomarańczowym świetle na karcie sieciowej? Kabel został wysłany z urządzeniem, ale jest taki powyginany w harmonijkę, mało prawdopodobne, ale może drucik się ułamał. Sprawdzę to
  • Poziom 24  
    Cytat:
    Nie da się tego stwierdzić po pomarańczowym świetle na karcie sieciowej?
    Niekoniecznie. To zależy od tego, który "pin" jest przerwany. Może się zdarzyć tak, że dioda sygnalizuje pracę, a połączenie nie może zostać nawiązane. Kabelek należałoby sprawdzić testerem, albo po prostu podmienić na próbę na inny sprawdzony.