Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

citroen xsara picass - Brak mocy strzały w wydech

zaplonnik 21 Aug 2012 23:01 6549 11
  • #1
    zaplonnik
    Level 11  
    Witam
    problem w mojej Xsarze wygląda następująco :
    1.brak mocy samochód zbiera się jak by miał silnik 1,0
    2.przy rozgrzanym silniku strzela w wydech ( najchętniej po puszczeniu i dodaniu znowu gazu )
    3 . jak na moją emerycką jazdę -do 80km/h bez ostrego przyspieszania sporo pali miasto 10l pomimo wskazań komputera na poziomie 6,5

    podpinałem go do komputerów u różnych "magików , elektryków ,mechaników " i podobno 0 błędów
    raz ktoś sugerował niespójność faz rozrządu, potem sie z tego wycofał , ja ze swojej strony sprawdziłem rozrząd wg. znaków jest oki, wałki rozrządu wyglądają w porządku , nie wiem na ile miarodajne jest zachowanie po odpięciu sondy lambda , ale u mnie nie zauważyłem różnic w zachowaniu samochodu , nawet chkengine sie nie zaświecił.
    Cewki wymieniłem , świece nowe..............brak pomysłów
    może ktoś miał podobny problem i wie jak go rozwiązać
  • #2
    emeryt2
    Level 42  
    Napisałeś ,że "zbiera się jak by miał silnik 1.0" , a jaki ma , ujawnij / diesel , benzyna , pojemność , rocznik/ nie ukradniemy Ci żelaza , emerytowi?
  • #3
    zaplonnik
    Level 11  
    :)))
    Racja mój błąd
    1,8 16V benzyna bez gazu,rocznik 2000 , podobno 115 kucy , przebieg 157000
    poprzednio miałem leciwego passata B3 z przebiegiem na poziomie 700000 silnik 2,0 8 zaworowy też 115 koni i zupełnie inna jazda
  • #4
    kortyleski
    Level 43  
    Objawy wskazywały by na zbyt ubogą mieszankę. Warto by było pomierzyć ciśnienie paliwa na listwie, sprawdzić wtryskiwacze, filtr paliwa. Podłączyć komputer i przeprowadzić diagnostykę a nie tylko błędy. Takie parametry jak wskazania sondy, podciśnienie w kolektorze, temperatura widziana przez sterownik silnika, wyprzedzenie zapłonu i kilka innych podpowiedzą czego szukać.
  • #5
    zaplonnik
    Level 11  
    Właśnie diagnostyka była przeprowadzona i nic nie wskazała , jedno co usłyszałem od gościa " ciekawy przypadek , ale nie wiem co mu jest " jeździł nim z godzinę czasu wywołując strzały , jak to opisałem wcześniej.
  • #6
    kortyleski
    Level 43  
    Oddaj kumatemu bo ten co jeździł to pojęcia nie ma.
  • #7
    Niuniek_84
    Level 23  
    Grupa PSA jest specyficzna, ale jak każda inna.
    Skoro mechanik nie wie co jest, to znaczy że nic nie wie.
    Trzeba zmienić na takiego który nie wie, ale naprawi!!

    To tylko samochód zbiór elementów które w wspólnej symbiozie tworzą skrzynkę na kółkach która przemieszcza się z punktu A do B!
  • #8
    chomik106
    Level 17  
    Miałem ostatnio podobny przypadek,co prawda na jednopunkcie ale były objawy podobne.U mnie niedrożny był przewód powrotu paliwa do zbiornika.Generalnie sprawdził bym ciśnienie paliwa.
  • #9
    mktosik
    Level 1  
    Czy udało się ostatecznie rozwiązać problem? Jeśli tak, to jaka była przyczyna? Mam podobny przypadek ze swoją Xsarą Picasso, mechanicy również rozkładają ręce.
  • #10
    kortyleski
    Level 43  
    mktosik wrote:
    mechanicy również rozkładają ręce.

    Papraki nie mechanicy. Nie obrażaj. Diagnostyka auta przypomina czasem tropienie wyjątkowo sprytnego i wrednego typa. Do tych aut trzeba solidnego testera, ja ze swoim cdifem sporo zrobię ale lepiej by mi było z PP lub lexią. A to już fabryka. Jednego i drugiego pytam o:

    kortyleski wrote:
    ciśnienie paliwa na listwie, sprawdzić wtryskiwacze, filtr paliwa. Podłączyć komputer i przeprowadzić diagnostykę a nie tylko błędy. Takie parametry jak wskazania sondy, podciśnienie w kolektorze, temperatura widziana przez sterownik silnika, wyprzedzenie zapłonu i kilka innych podpowiedzą czego szukać.
  • #11
    jacek-5
    Level 9  
    Witam,
    Sprawdź mocowanie i działanie czujnika położenia (obrotów) wału korbowego (gdzie dokładnie znajduje się w tym modelu ja nie wiem). Najgorszy przypadek takich objawów to wypalone gniazda zaworowe w głowicy - ale to już ostateczność. Takie objawy wskazują na nie stabilny kąt wyprzedzenia zapłonu.Trzeba zacząć od naj prostszego. Co było ostatnio, przed pojawieniem się problemów robione przy silniku ? Od tego trzeba zacząć.
  • #12
    krucjo93
    Level 9  
    ustawienie mieszanki paliwowo-powietrznej tzn zapłon zle ustawiony skoro tak strzela, może być słabe ciśnienie