logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

TP-LINK/TL-WR543G - TL-WR543G - jest połączenie, ale brak internetu

zbyshek83 22 Sie 2012 19:30 3294 8
REKLAMA
  • #1 11234779
    zbyshek83
    Poziom 12  
    Witam,

niedawno kupiłem router TP-LINK WR543G. Chciałbym za jego pomocą (WiFi) udostępnić internet na laptopa i np. komórkę.

Nie jestem informatykiem, ani nie posiadam specjalnie obszernej wiedzy o sieciach, ale miałem już kilka tego typu routerów i zawsze udało mi się prędzej czy później prawidłowo podzielić łącze.

Tym razem jest inaczej, gdy podłącze do routera (WAN) skrętką sygnał od dostawcy, a następnie kolejną skrętką port routera z laptopem, nie mogę połączyć się z internetem (w każdym poprzednim routerze praktycznie bez konfiguracji mogłem korzystać z netu "po kablu" i spokojnie konfigurować wifi).

Mogę zalogować się do strony konfiguracyjnej urządzenia. Próbowałem clonowania MAC adresów, ręcznego wpisywania IP i DNS-ów (kwestia czy robiłem to prawidłowo...). Pierwszy raz brak mi cierpliwości.

Udało mi się tylko połączyć przez WIFI komórkę z TP-Linkiem, ale ciągle bez internetu, pewnie z tego samego powodu dla którego nie mam go też na kablu.

Internet w mieszkaniu mam od dostawcy, który nie wymaga podawania adresu MAC karty. Podłączam kabel do laptopa, wszystkie ustawienia na auto i wszystko działa.

Możecie mi coś poradzić, jakieś wskazówki, jest masę podobnych tematów w Googlach jak i na forum, ale póki co nie pomogło mi to ruszyć z miejsca.

Pozdrawiam
  • REKLAMA
  • #2 11234795
    jimasek
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ocena: 2678
    Podłącz się bezpośrednio do kabla od dostawcy i jeżeli będziesz miał dostęp do internetu daj screen-a z komendy ipconfig /all wpisanej do cmd.
  • REKLAMA
  • REKLAMA
  • #4 11234893
    jimasek
    Zmień adres LAN-owy na WR543g na 192.168.2.1, (zakładka Network->LAN).
  • REKLAMA
  • #5 11234933