Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DAF XF 95 astronic - transmission warning

leszek.pablo 28 Wrz 2012 23:13 11394 18
  • #1 28 Wrz 2012 23:13
    leszek.pablo
    Poziom 9  

    Witam mam problem j.w włączając biegi pokrętłem jest twarde uderzenie w skrzyni biegów (jakby nie wciśnięte sprzęgło do końca )i ciągnik próbuje jechać .Tarcza sprzęgłowa założona nowa docisk,łożyska,widełki. Na próbę był nowy siłownik i nie było poprawy. Diagnostyka davie input shaft speed. Test transmission brake not available . Ręce opadają,sprawdzałem tarcze hamulca skrzyni ok,blokowały po podaniu ciśnienia około jednej atm otworem pod modulatorem.Ciśnienie w modulatorze 7,5 bar. Diagnostyk podłączył na próbę inne (ecu) górną część i nic. Sugestie mile widziane.DAF 2006 oe729200

    2 18
  • Relpol
  • #2 29 Wrz 2012 21:40
    hubert04
    Poziom 21  

    A jak robisz diagnostyke to sprawdz przedkość na wałku wejściowym czy jest taka sama jak przedkości obrotowa silnika bo tutaj jest coś nie tak input shaft speed

    0
  • #3 29 Wrz 2012 23:06
    leszek.pablo
    Poziom 9  

    Prędkości silnika jak i wałka sprzęgłowego identyczne. Tester DAVIE nie widzi hamulca lub hamowania skrzyni .

    0
  • #4 30 Wrz 2012 07:08
    gucio~1
    Poziom 21  

    Skrzynia nie przechodzi pomyślnie testu po włączeniu zapłonu i uruchomieniu silnika.Według błędu ewidentnie nie pasuje parametr prędkości wałka wejściowego do tego co ma być w danej chwili. Po uruchomieniu(w czasie testu) skrzynia ustawia się na N a zakresy i połówki na górze. Zaczyna się test sprzęgła. Jest rozłączane i hamulec skrzyni musi w określonym czasie wyhamować wałek sprzęgłowy. U ciebie tego nie robi i stąd problem. Test skrzyni jest robiony przy każdym uruchomieniu pojazdu. Są zapisywane stany wszystkich przesuwek i określany punkt włączania sprzęgła.

    0
  • Relpol
  • #5 30 Wrz 2012 14:44
    leszek.pablo
    Poziom 9  

    Problem rozwiązany po podłączeniu drugiego modułu elektrozaworów.Uszkodzenie mechaniczne jednego elektro.lub jego zapchanie,nie podawał powietrza. Parametry wychamowywań teraz widoczne na testerze.Pojazd przeprowadza test siłownika sprzęgła po włączeniu zapłonu,a po uruchomieniu test hamulca skrzyni.Takie proste a jakie trudne.

    0
  • #6 14 Paź 2012 11:09
    MANIAK DAFA
    Poziom 9  

    Koledzy może ktoś się orientuje na temet błędu trasnmission warning a mianowicie po podłączeniu komputera DAVIE występuje usterka podczas jazdy samoczynnie załancza się hamulec zasadniczy (nożny) i rozłancza gaz, mimotego że nie dotykam pedału oraz jadąc na tempomacie po naciśnięciu przycisku KLAKSON-u rozłancza tempomat i przez pewną chwilę nie umię go włączyć. Też jest taka sytuacja z gazem np. gdy zaświeci się błąd tansmission warning po odpuszczeniu pedału gazu bład znika z auto jedzie dalej i tak co pewien nie normowany czas. Bardzo utrudnia jazdę. Jak ktoś może pomóc to bardzo proszę o jakieś podpowiedzi ponieważ serwis doprowadzi mnie do bankructwa, wymienili mi w aucie zawór pod pedałem hamulca, potęcjometr gazu, sprawdzili instalację (niby) i co wizytę kasują pieniądze a bład jak występował tak występuje. Oto tumer telefonu 667-303-957 jeżeli ktoś ma chęć pomóc proszę o kontakt lub odpis na forum.

    2
  • #7 14 Paź 2012 18:35
    gucio~1
    Poziom 21  

    A pamiętasz jaka to usterka. To znaczy jaki konkretnie błąd się pojawia. Jeśli sam załącza się hamulec zasadniczy to błąd powstaje w systemie ebs co pociąga za sobą komunikat transmission warning przy automatycznej skrzyni. Jazda z kompem wpiętym powinna wyjaśnić wszystko. Mogą być jednocześnie sprzeczne sygnały wciśniętego gazu i załączonego hamulca ale to tylko gdybanie. Trzeba zaobserwować jakie są parametry poszczególnych sterowników w momencie powstania błędu.

    0
  • #8 14 Paź 2012 19:50
    MANIAK DAFA
    Poziom 9  

    Kolego na komputerze występuje komunikat "jednocześnie wciśnięty gaz i hamulec" lub załączenie się retardera którego ten model nie posiada, odpiołem też włącznik hamulca górskiego ponieważ czytałem że on też potrafi płatać figle.Też jest taka sytuacja gdy pojadz stoi na biegu jałowym N to potrafi rozłączyć gaz i w momencie trzymania pedału gazu wciśniętym do oporu to pojazd ma maksymalnie 2100obr/min lub wskoczy na maksymalne 2400 obroty i przez około 3 sek. trzyma go na obrotach gdy ja w tym momencie puściłem gaz i załancza się błąd trasmission warning na stałe i skrzynia przechodzi na manualny tryb zmiany biegów i po zgaszeniu pojazdu i ponownym włączeniu błąd znika.

    Dodano po 5 [minuty]:

    gucio 1 jeżeli podjołbyś się tej naprawy to mogę podjechać do Ciebie z Opola to moment, tym autem i chętnie nawiązałbym z Tobą współpracę. Odezwij sdo mnie na tel. 667303957 jestem dostępny codziennie przez całą dobę.

    0
  • #9 14 Paź 2012 21:05
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    napisz PW do kolegi krisbrumm On jest w temacie DAF chyba najbardziej z tego forum oblatany. Jedyny problem to to ze mieszka w UK.

    0
  • #10 04 Lis 2012 23:56
    decard86
    Poziom 10  

    kolego mógłbyś rozjaśnić o jakim module elektrozaworów piszesz ?

    Mam ten sam problem co ty i walczę z nim już 6 miesięcy... Będę bardzo wdzięczny

    0
  • #11 07 Lis 2012 23:51
    davidwild
    Poziom 13  

    Kolego Maniak-Dafa miałem podobny przypadek i był padnięty ecu skrzyni.

    0
  • #12 08 Lis 2012 11:19
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Najbardziej efektywna diagnoza w przypadku auta które wyrywa do przodu po wáczeniu biegu to wykonanie Transmittion brake test przy pomocy Davie.
    Auto trzeba wziąść na mały road test z Davie na kolanach.Test kończy się prostą odpowiedzią: transmittion brake test passed albo Failed. Ten test polega na tym że Davie oblicza czas jaki hamulec przekładniowy potrzebuje na zwolnienie wałka z danej prędkości n1 na niższą n2.
    Odpowiedz jest szybka i prosta: hamulec przekładniowy jest sprawny albo nie.
    Jeżeli test kończy się wynikiem pozytywnym, to wiadomo, że problem jest w ciągnącym sprzęgle.Też można to dokładnie zdiagnozować Davie, bo przy uruchomionym sprzęgle będzie widoczna prędkość z czujnika prędkości wałka wejściowego (sprzęgłowego ).
    Troszkę logiki.

    0
  • #13 11 Lis 2012 09:15
    MANIAK DAFA
    Poziom 9  

    Koledzy byłem u fachowca i stwierdził uszkodzony przekaźnik zasilania kasety głównej silnika. Od momentu wymiany przekaźnika na nowy problem rozwiązany. Szary przekaźnik taki sam jak do m.in. biegu wstecznego. :D

    0
  • #14 18 Lis 2012 09:08
    karol_jas
    Poziom 10  

    A ja mam pytanie takie jak: U mnie w Dafie po włączeniu D potrafi wyrzucić na liczniku pojawiają sie kreseczki-- i wtedy trzeba s powrotem na neutral, potem na D i ruszamy. Ale ta czynność potrafi parę razy się powtórzy zanim ruszymy.

    0
  • #15 18 Lis 2012 20:20
    MANIAK DAFA
    Poziom 9  

    Kolego też miałem taki przypadek i okazało się że była uszkodzona kaseta skrzyni biegów po małej naprawie za około 1700zł jest ok. Ale zanim to zrobisz to sprawdź działanie reduktora ciśnienie powietrza, który jest po lewej stronie skrzyni przy kasecie przełączającej biegi. Tam jest takie sitko które filtruje powietrze które jest odpowiedzialne za przełączanie biegów, lubi się zapychać. Pamiętaj że skrzynia pracuje dopiero po uzyskaniu odpowiedniego ciśnienia, nie pamiętam ilu atm. Po włączeniu zapłon pojazd robi testy różnych podzespołów m.in. skrzyni powinna wyskoczyć na desce rozdzielczej literka N i odpal autko odczekaj aż na pompuje powietrza do maxa i wtedy przełącz na D jeżeli jeżeli będą kreski oznacza że nie ma wbitego biegu i wtedy zacznij szukanie od reduktora ciśnienia a następnie demontaż kasety i do fachowca w dziedzinie ASTRONIC mieszka takowy w miejscowości PORAJ koło Częstochowy. W razie jakiś pytań dzwoń 667-303-957 MICHAŁ

    0
  • #16 18 Lis 2012 20:30
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    System robi test statyczny i dynamiczny.
    Test dynamiczny odbywa się w dwóch etapach i polega na:
    Po włączeniu samego zapłonu pojawiają się kreseczki i po chwili wskakuje N - w tym czasie system zrobił test położenia i kondycji SPRZĘGŁA
    Po odpaleniu silnika znowu N znika i pojawiają się kreseczki by po chwili wskoczyło z powrotem N- w tym czasie system robi test położenia i kondycji SKRZYNI BIEGÓW.
    Jeżeli przy jednym czy drugim etapie z kreseczek nie wskakuje N to znaczy, że analogicznie system wykrył usterkę w sprzęgle (przy włączonym samym zapłonie) lub w skrzyni (po odpaleniu silnika).
    Błędy statyczne typu otwarty obwód, brak zasilania, zwarcie, zły kontakt z którymkolwiek elementem czynnym lub biernym jest od razu sygnalizowany ostrzeżeniem na desce zaraz po włączeniu zapłonu.To jest test statyczny.

    1
  • #17 25 Lis 2012 21:18
    Robert_DAF
    Poziom 9  

    Witam, a może Panowie pomogą w moim problemie, a mam taki że auto DAF 95 XF 430, 2005r, z as tronic, podczas rozpędzania rozłącza sprzęgło gdy na obrotomierzu minie 1300 obrotów, i w trybie automat i manual jest tak samo, z tym że w trybie manual można rozpędać auto zmieniając biegi przed osiągnięciem 1300 obrotów, a gdy jest już bieg nr 12 można jechać z prędkością 90 km/h przy 1400 obrotach, na desce nie wyświetla się żaden komunikat, abs i ebs w aucie też jest ok, to znaczy żadna kontrolka się nie świeci, czy miał ktoś z was taki przypadek ??? gdzie szukać usterki ?

    0
  • #18 10 Gru 2015 18:39
    mitji
    Poziom 1  

    Hello everyone so as not to create a new thread I'll write here.Guys need help, when you turn the ignition key appears after the factory car also . Don't see nentral where to look for the cause? the machine runs 2 hours appears nentral,I think that some valve in the modulator the top cap?

    0
  • #19 11 Gru 2015 19:19
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Hi mate,
    I'll try to be helpfullas much as poss. with your issues on this truck,
    First thing where you could look is an air supply to clutch pack and to a gear box top cover.
    Air supply will affect selecting neutral if there's some air pressure drops.
    With ignition switched on, AsTronic will operate clutchpack (operate the clutch).
    If last time gear box was left with neutral, the system will use feedback system from selector cylinder position sensor inside the gearbox cover.
    If feedback signal will detect any other position than neutral, It will try to select the neutral by operating relevant solenoid valve and to try force the selector fork to neutral.
    It would be prudent to connect DAVIE and check for fault codes.
    Also, you might check selected gear status to check what is the feedback status from shifting and selecting cylinder position sensors.
    Any issues with top cover unit will indicate that actually selected gear differs from desired gear.
    Very often intermittent faults resulting no gear indication are caused by moisture ingress (carried forward by compressed air) inside the cluth pack.Piston inside the clutch pack also has stroke position sensor.This sensor in early versions of clutch packs were very sensitive for moisture contamination.generally, if system can not determine position of the clutch pack piston, It will also create this symptoms.
    Check what is the content of the AsTronic air tank.
    If delivery pipe union is directed downwards then it is pretty likely that all the condensation inside the tank goes straight to AsTronic modulator and even more likely to clutch pack (as It's lower than modulator).
    replacement of clutch pack usually resolves this issue but don't forget to rotate the tank to position outlet pipe union higher up then!

    0