Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen C4 - Dziwne zachowanie nawiewu climatronic

omen24 06 Oct 2012 19:40 28410 31
  • #1
    omen24
    Level 10  
    Witam mam pytanie??
    mam citroena C4 1.6 benzyna 2005r w wyposażeniu jest climatronic i co dziwne przestała działać dmuchawa !! pojechałem do mechanika sprawdził dmuchawę podłączył na krótko dmuchawa działa, wymieniliśmy rezystor dmuchawy problem niestety nie znikł dmuchawa nadal raz działa raz nie tylko jest taka różnica ze po odpaleniu silnika robi taki dziwny przedmuch i przestaje działać:(no chyba ze niema przedmuchu to działa mechanik rozkłada ręce i sugeruje ze nowy rezystor może być trefny??? czy morze być coś innego ??? proszę o pomoc bo już nie mamy pomysłu :(
  • #2
    motojuza
    Level 17  
    Kostka stacyjki do sprawdzenia...
    Pozdrawiam
  • #3
    omen24
    Level 10  
    motojuza już też tak myślałem czytałem na innych forach ale mechanik twierdzi ze jak to była kostka dodatkowo coś innego powinno jeszcze fiksować.
  • #4
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Tutaj mechanik jest do wymiany. Nie zna się na elektryce.
  • #5
    omen24
    Level 10  
    Paweł WAWA dzięki za pomoc ale niestety jestem z WLKP i nie jest to realne żebym do WAWY podjechał :(
  • #6
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zapewniam Cię, że na Twoich terenach, znajdziesz niejednego dobrego elektryka. Nie trzeba jechać do Warszawy.
  • #7
    kybernetes
    Level 39  
    motojuza wrote:
    Kostka stacyjki do sprawdzenia...

    Kostka stacyjki na pewno nie ma nic wspólnego z tą usterką, bo i jakim cudem?
  • #8
    omen24
    Level 10  
    kybernetes to co twoim zdaniem mogło by to być ????

    Dodano po 2 [godziny] 26 [minuty]:

    Pawel wawa a twoim zdaniem co to mogło by być????

    Dodano po 2 [minuty]:

    Pawel wawa a twoim zdaniem co to mogło by być???

    Dodano po 3 [godziny] 35 [minuty]:

    KOLEDZY POMÓŻCIE co z ta kostka stacyjki ??? czy to może być To??????
  • #9
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    kybernetes wrote:
    Kostka stacyjki na pewno nie ma nic wspólnego z tą usterką, bo i jakim cudem?
    A to akurat jest proste, uruchamiając rozrusznik, rozłączane zostają niektóre obwody prądożernego wyposażenia, np dmuchawa.
  • #10
    omen24
    Level 10  
    witam byłem dzisiaj w sklepie z czesciami do aut francuskich i pytałem sie odnośnie tej kostki stacyjki i taki miły pan oświadczył mi ze w C4 kostki stacyjki niema o co chodzi bo ja już się gubię ?????
  • Helpful post
    #11
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zobacz jeszcze w skrzynce bezpieczników, komora silnika, zasilanie na bezpieczniku czy jest, tam się lubi pin na kostce wypalać. Piszę bez schematów, z pamięci, więc numeru bezpiecznika nie podam. Jeśli nie ma kostki stacyjki, to jej funkcje analogicznie spełniają przekaźniki. Warto zajrzeć w schemat i ewentualnie poprawić luty.
  • Helpful post
    #12
    kybernetes
    Level 39  
    C4, podobnie jak wszystkie późniejsze pojazdy PSA o tzw. "architeklturze full CAN" nie ma klasycznej kostki stacyjki. Jest tam zwykły niskoprądowy, trójpozycyjny przełącznik dający sygnał do BSI, które z kolei uruchamia poszczególne przekaźniki zasilań i rozrusznika. Przekaźnik zasilania wentylatora dmuchawy zlokalizowany jest w PSF (inaczej zwanym BSM), bezpiecznik F11, dwustykowa czarna kostka, styk nr 2.

    Problemy z przerywaną praca dmuchawy często są spowodowane przypalonymi pinami w kostce modułu dmuchawy (rezystora).
  • #13
    omen24
    Level 10  
    kolego a gdzie ta czarna dwu stykowa kostka się znajduje w środku auta w tej skrzynce kolo lewej nogi czy w tej skrzynce po maska kolo silnika ????
  • Helpful post
    #14
    kybernetes
    Level 39  
    W komorze silnika od strony kierowcy, poznasz od razu bo jest tylko jedna taka i kable grube.
  • #15
    omen24
    Level 10  
    kurcze teraz jestem w fazie poszukiwania tej skrzynki BSM niestety chyba jest troszkę nietypowa ponieważ nigdzie jej nie mogę dostać :( L04-00
  • #16
    Blackponey
    Level 10  
    Właśnie wałkuję podobny temat w swoim C4 tyle że klima manual. Po dość długim sprawdzaniu okazało się że nie podawany jest prąd na bezpiecznik 11 (pewnie jakiś przekaźnik). Spróbuj podać na krótko tam prąd tylko porządnym przewodem. Jeśli zadziała to BSM. Ja teraz będę próbował naprawić przekaźnik. jeszcze nie wiem czy się da ale nic do stracenia.
  • #17
    omen24
    Level 10  
    witam troszkę czasu minęło ale problem został rozwiązany jednak była winna skrzynka BSM używana kosztowała mnie 150 zł i elektryk 50 zł i problem z głowy :)
  • #18
    steacz
    Level 11  
    Witam, mam bardzo podobny problem.

    W aucie, zamiast prąd płynąć po bezpieczniku to został spięty na krótko z aku (+ z aku do gniazda bezpiecznika pod pokrywą silnika [Bezpiecznik 11 pod pokrywą silnika (Dmuchawa powietrza - Klimatyzacja) 40A] wentylacja i klima działa ale powoduje to ciągły pobór prądu na postoju ok 0,3A = doszczętne wyładowanie aku po 2óch dniach postoju.

    Po wypięciu kabelka i wpięciu bezpiecznika 40A na pracującym silniku, żadnej reakcji na dmuchawie czy klimie - nie działa, napięcie bezpiecznik - masa = 0,04V
    Po wyjęciu bezpiecznika na pracującym silniku, na + bezpiecznika jest ok 12,8V (na innych bezpiecznikach jest w tym czasie ok 14v) po wpięciu bezpiecznika klimy/wentylacji napięcie zanika ?!

    Czy zanik napięcia po włożeniu bezpiecznika może być również spowodowany uszkodzoną skrzynką na bezpieczniki/przekaźnikiem ?
  • #19
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Może, nie musi. Naprawić a nie robić takiej dokładanej "rzeźby". Jak już, to można było to zasilanie przez przekaźnik wstawić, wtedy nie byłoby poboru prądu na postoju.
  • #20
    afrikaislam
    Level 12  
    witam. mam jedno pytanie, gdzie szukac tego rezystora dmuchawy (modułu dmuchawy) ? w okolicach samej dmuchawy (wentylatora dojscie od strony pedałów) czy w tunelu srodkowym ? Ktos jest w stanie sprecyzowac lokalizacje tego rezystora ? dzieki z gory !
  • #21
    omen24
    Level 10  
    Witam.
    Rezystor dmuchawy znajduje się koło samej dmuchawy, koło prawej nogi od strony kierowcy zaraz przy pedale gazu.
  • #22
    Robbson92
    Level 1  
    Witam, posiadam identyczny problem co autor tematu. Mianowicie, przy odpalaniu auta gdy robi przedmuch - dmuchawa nie działa, nie robi przedmuchu - dmuchawa działa.
    BSM - wymienione
    "jerzyk" - wymieniony
    inna stacyjna tez sprawdzana.
    Problem nie został rozwiązany, czy ktoś ma jakieś rady?
  • #23
    afrikaislam
    Level 12  
    U mnie problem zniknął po wymianie rezystora dmuchawy (jeżyka)
  • #24
    jawiczka
    Level 27  
    Witam!!
    Podpinam się również pod temat, posiadam ten sam problem co Robbson92 i autor tematu, podłożyłem już chyba wszystko,
    BSM - inny używany,
    rezystor - nowy HELLA oraz oryginał używany,
    panel klimatyzacji - inny używany,
    a problem nadal występuje. Czy jest ktoś kto miał podobny problem i sobie z nim poradził????
  • #25
    matiwiolka
    Level 1  
    jawiczka wrote:
    Witam!!
    Podpinam się również pod temat, posiadam ten sam problem co Robbson92 i autor tematu, podłożyłem już chyba wszystko,
    BSM - inny używany,
    rezystor - nowy HELLA oraz oryginał używany,
    panel klimatyzacji - inny używany,
    a problem nadal występuje. Czy jest ktoś kto miał podobny problem i sobie z nim poradził????



    Witam ,
    podłączę się pod temat. Problem jak wyżej. Czy ktoś rozwiązał ten rebus?
    Znajomy z serwisu citroena twierdzi że nic innego jak tylko rezystor dmuchawy. ale to niestety nie to. Po zdjęciu i założeniu klemy na aku pracuje normalnie. po kilku minutach postoju jest lipa. mocne BLOW i brak sterowania. Autko kupiłem z serwisu jako okazja i problem nie daje się rozwiązać. Proszę o podpowiedzi..
  • #26
    maciekkar
    Level 2  
    Witam ,
    podłączę się pod temat. Problem jak wyżej. Czy ktoś rozwiązał ten rebus?
    Znajomy z serwisu citroena twierdzi że nic innego jak tylko rezystor dmuchawy. ale to niestety nie to. Po zdjęciu i założeniu klemy na aku pracuje normalnie. po kilku minutach postoju jest lipa. mocne BLOW i brak sterowania. Autko kupiłem z serwisu jako okazja i problem nie daje się rozwiązać. Proszę o podpowiedzi..[/quote]


    Mam ten sam problem po odłączeniu na chwile klemy problem znika na pare godzin. Ktoś rozwiązał problem z tą dmuchawą Pozdrawiam
  • #27
    rtgx
    Level 2  
    Cześć, mam identyczny problem, C4 2005 2.0 hdi. Udało się komuś to rozwiązać?
  • #28
    maciekkar
    Level 2  
    W prywatnych wiadomościach masz poradnik jak jeden z moich kolegów to zrobił. u mnie zadziałało.
  • #29
    rtgx
    Level 2  
    Dziękuję za instrukcję, będę sprawdzał.
  • #30
    rtgx
    Level 2  
    To jednak nie to :) Spiąłem na krótko zasilanie z nóżką bezpiecznika i nic to nie dało.
    Mniej więcej 2 na 10 uruchomień jest ok, w pozostałych przypadkach krótki przedmuch i brak sterowania.
    Jakieś pomysły co dalej?