Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

peugeot 307 - Silnik chodźi nierówno,Nie pali na jednym cylindrze?

gsmowiec 21 Oct 2012 18:44 15798 12
  • #1
    gsmowiec
    User under supervision
    Witam
    Dosłownie przed chwila chciałem wjechać autem do garażu i przy probie odpalenia najpierw kręcił rozrusznik dłużnej niż zwykle a potem jak już odpalił to tak jakby się coś tłukło w silniku głośno i silnik chodzi nierówno raz szybciej raz wolniej.Przy tym bardzo mocno nienaturalnie"podskakuje wibruje" silnik pod maska i trzęsie całą furą.
    Najpierw wogole silnik nie chodził na wolnych obrotach a po kilku odpaleniach pochodzi jaka minute może dwie i samoczynnie gaśnie silnik. Swieci się kontrolka silnika.Przy tym brak mocy trzeba bardzo mocno gazować zęby wogole ujechać kawałek.
    Auto jest na gaz(sekwencja) ale to się dzieje przy próbie odpalenia na benzynie.
    Jeszcze za pierwszym razem jak zaczęło coś stukać to pojawił się bład Catalytic Converter Fault przy kolejnych próbach odpalenia bład znikł.
    Według mojej skromnej wiedzy silnik nie pali na jednym cylindrze.
    SILNIK WTRYSK TU5JP4
    PRZENIESIENIE NAPĘDU SKRZYNIA MECHA 5
    Jak zdiagnozować na którym?
    Jakie rozwiazania?
  • #2
    decybel91
    Level 42  
    Jeśli masz pojedyńcze cewki to będzie łatwo. Odpinaj po kolei i jeśli na któreś nie będzie różnicy w pracy to masz uszkodzoną.
  • #3
    Ireneo
    Level 42  
    gsmowiec wrote:
    Swieci się kontrolka silnika.

    Co na to tester?
    gsmowiec wrote:
    Jak zdiagnozować na którym?

    Świeżo po odpaleniu obejrzyj która świeca mokra,lub odłączaj wtryski albo świece i zobacz kiedy nie będzie reakcji na odłączenie.
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    gsmowiec
    User under supervision
    SILNIK WTRYSK TU5JP4
    PRZENIESIENIE NAPĘDU SKRZYNIA MECHA 5
  • Helpful post
    #8
    gacopiesz
    Level 18  
    Cewka jedna zespolona, wyjmij ją, wsadź w gumki 4 świece i sprawdź iskrę.
  • #9
    gsmowiec
    User under supervision
    Ok dzięki za wszystkie info. Jutro będę robił bo dziś niedziela;)
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    gsmowiec
    User under supervision
    Wiec tak:
    Wyjąłem cewkę świece i zauważyłem ze na dwóch pierwszych świecach (patrząc od strony akumulatora) jakby nie było iskry gdyż tam gdzie jest iskra był ciemno czarny kolor a na dwóch pozostałych taki ostry pomarańczowy. Wpiąłem w gumki cewki świece i sprawdziłem iskra jednak jest na wszystkich.Na podpiętej wyjętej cewce tłoki wszystkie się ruszają przy próbie odpalenia.Przeczyściłem świece i skręciłem wszystko z powrotem.Przy próbie odpalenia nadal to samo na komputerze wywala komunikat Catalytic Converter Fault i szarpie autem niesamowicie jakby esa odpalił.
    Czy mógł może pasek rozrządu sie przestawić?Zaznaczam ze to się stało przy próbie cofania do garażu na wstecznym.Sam już nie wiem co robić bo wibracje silnika jak już odpali na pare sekund są niesamowicie duże....
    EDIT@
    Czy da się jakoś sprawdzić cewkę zapłonowa czy jest sprawna?
    Jak zdiagnozować przestawiony rozrząd?
  • #12
    optiquest
    Level 12  
    Kolego Gsmowiec, Dałeś radę zdiagnozować problem? Dziś właśnie stało mi się podobnie. Obstawiam, że padł jeden z wtryskiwaczy bo świece mam suche a i iskra jest na wszystkich.
  • #13
    gsmowiec
    User under supervision
    U mnie to była cewka.Robiło przebicie.Popatrz dokładnie jak zapalasz auto na cewkę czy nie robi przebicia.Koszt nowej cewki to 250zł.
    pozdr