Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

peugeot 307 - Silnik chodźi nierówno,Nie pali na jednym cylindrze?

21 Paź 2012 18:44 12441 12
  • Użytkownik obserwowany
    Witam
    Dosłownie przed chwila chciałem wjechać autem do garażu i przy probie odpalenia najpierw kręcił rozrusznik dłużnej niż zwykle a potem jak już odpalił to tak jakby się coś tłukło w silniku głośno i silnik chodzi nierówno raz szybciej raz wolniej.Przy tym bardzo mocno nienaturalnie"podskakuje wibruje" silnik pod maska i trzęsie całą furą.
    Najpierw wogole silnik nie chodził na wolnych obrotach a po kilku odpaleniach pochodzi jaka minute może dwie i samoczynnie gaśnie silnik. Swieci się kontrolka silnika.Przy tym brak mocy trzeba bardzo mocno gazować zęby wogole ujechać kawałek.
    Auto jest na gaz(sekwencja) ale to się dzieje przy próbie odpalenia na benzynie.
    Jeszcze za pierwszym razem jak zaczęło coś stukać to pojawił się bład Catalytic Converter Fault przy kolejnych próbach odpalenia bład znikł.
    Według mojej skromnej wiedzy silnik nie pali na jednym cylindrze.
    SILNIK WTRYSK TU5JP4
    PRZENIESIENIE NAPĘDU SKRZYNIA MECHA 5
    Jak zdiagnozować na którym?
    Jakie rozwiazania?
  • Poziom 39  
    Jeśli masz pojedyńcze cewki to będzie łatwo. Odpinaj po kolei i jeśli na któreś nie będzie różnicy w pracy to masz uszkodzoną.
  • Poziom 40  
    gsmowiec napisał:
    Swieci się kontrolka silnika.

    Co na to tester?
    gsmowiec napisał:
    Jak zdiagnozować na którym?

    Świeżo po odpaleniu obejrzyj która świeca mokra,lub odłączaj wtryski albo świece i zobacz kiedy nie będzie reakcji na odłączenie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 34  
    Kolego Motronic w opisie jest podane że dzieję się tak na benzynie. Przez jeden cylinder raczej by aż tak nie bujało. Najprościej wykręcić świece i zobaczyć czy jest iskra na wszystkich. Skoro zapala się kontrolka silnika, najpierw trzeba by podjechać i podłączyć pod kompa
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik obserwowany
    SILNIK WTRYSK TU5JP4
    PRZENIESIENIE NAPĘDU SKRZYNIA MECHA 5
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Cewka jedna zespolona, wyjmij ją, wsadź w gumki 4 świece i sprawdź iskrę.
  • Użytkownik obserwowany
    Ok dzięki za wszystkie info. Jutro będę robił bo dziś niedziela;)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik obserwowany
    Wiec tak:
    Wyjąłem cewkę świece i zauważyłem ze na dwóch pierwszych świecach (patrząc od strony akumulatora) jakby nie było iskry gdyż tam gdzie jest iskra był ciemno czarny kolor a na dwóch pozostałych taki ostry pomarańczowy. Wpiąłem w gumki cewki świece i sprawdziłem iskra jednak jest na wszystkich.Na podpiętej wyjętej cewce tłoki wszystkie się ruszają przy próbie odpalenia.Przeczyściłem świece i skręciłem wszystko z powrotem.Przy próbie odpalenia nadal to samo na komputerze wywala komunikat Catalytic Converter Fault i szarpie autem niesamowicie jakby esa odpalił.
    Czy mógł może pasek rozrządu sie przestawić?Zaznaczam ze to się stało przy próbie cofania do garażu na wstecznym.Sam już nie wiem co robić bo wibracje silnika jak już odpali na pare sekund są niesamowicie duże....
    EDIT@
    Czy da się jakoś sprawdzić cewkę zapłonowa czy jest sprawna?
    Jak zdiagnozować przestawiony rozrząd?
  • Poziom 12  
    Kolego Gsmowiec, Dałeś radę zdiagnozować problem? Dziś właśnie stało mi się podobnie. Obstawiam, że padł jeden z wtryskiwaczy bo świece mam suche a i iskra jest na wszystkich.
  • Użytkownik obserwowany
    U mnie to była cewka.Robiło przebicie.Popatrz dokładnie jak zapalasz auto na cewkę czy nie robi przebicia.Koszt nowej cewki to 250zł.
    pozdr