logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Access - jak zrobić formularz wyszukujący z jednej tabeli

slonnko 26 Lis 2012 22:20 16341 21
REKLAMA
  • #1 11578847
    slonnko
    Poziom 2  
    Ocena: 1
    Witam,

Jestem bardzo początkującym użytkownikiem Access 2007 i potrzebuje zrobić formularz wyszukujący rekordy z jednej tabeli. Mam takie pola w tabeli: imię, nazwisko, rok urodzenia, miejsce ur. W formularzy chciałabym umieścić 4 pola do wpisania wyszukiwanych słów, tzn po wpisaniu Janek w pole Imię i 1981 w pole rok, wyszukiwałby osoby o imieniu janek i okreslonym roku urodzenia (formularz dopuszczałby wolne pola). Chciałabym, że po wciśnięciu przycisku program pokazywał wyniki, np w postaci dodatkowej tabeli (może być raportu, jeśli nie da rady z tabela).

Da się coś takiego zrobić?

Proszę o wskazówki.

Pozdrawiam,

Justyna
  • REKLAMA
  • #2 11579466
    mickpr
    Poziom 39  
    Ocena: 295
    Da się zrobić (w skrócie):
    - Tworzysz nowy formularz.
    - Kładziesz na niego 4 wspomniane pola (najlepiej tekstowe, choć z datą będzie "kłopot", przycisk (szukaj) oraz tabelę (ja w roli tabelki polecam kontrolkę o nazwie listbox).
    - Do zdarzenia "click" przycisku szukaj wstawiasz kod - który ustawia źródło danych (row source) wspomnianego listbox'a jako kwerendę SQL (przykładowo: "SELECT imie, nazwisko, rok, miejsce from tabela_danych where ... i tutaj konstruujesz warunki w oparciu o wypełnienie (lub brak wypełnienia) określonych pól tabeli.
    - pamiętasz o odświeżeniu formatki i o wstawieniu początkowych danych w listbox podczas otwierania formularza (mogą to być wszystkie dane).
    - wreszcie - pamiętasz o ustawieniu ilości kolumn i ich szerokości w żądanej tabeli (jeśli używasz listbox).

Jak koncepcyjnie nie będziesz wiedzieć o co chodzi - pytaj.
  • REKLAMA
  • #3 11583117
    slonnko
    Poziom 2  
    Ocena: 1