Mam golfa z 94r 1,6 silnik.Jest problem jak chce przyspieszyc to dzwonia mi chyba zawory. Nie wiem czy to trzeba wymienic, czy mozna z tym jedzic.Sprawdzilem paliwo i jest ok.Chyba sa juz zawory zuzyte. Jeszcze jedno pytanie,majac 260 tys.km przejechane oplaca sie zakladac gaz? boje sie ze silnik padnie zaniedlugo? napiszcie co o tym sadzicie .Dzieki
Witam.
W jaki sposób sprawdziłeś paliwo?Na jakim paliwie jeździsz? Czy to dzwonienie pojawiło się nagle, czy tak było od dawna?
Tyle pytań. Co sie tyczy instalacji LPG, to oczywiście zakładaj, chyba,że wyjeżdżasz samochodem tylko w niedzielę, to nie.
Witam . Na bezołowiowej 95 z Orlenu . Dzwonienie pojawiło sie jak kupiłem samochód to juz z pół roku temu . chyba szklanki trzeba wymienić . Dzieje sie to jak wciskam gwałtownie gaz . Dzięki za pomoc.
Witam . Na bezołowiowej 95 z Orlenu . Dzwonienie pojawiło się jak kupiłem samochód to juz z pół roku temu . chyba szklanki trzeba wymienić . Dzieje się to jak wciskam gwałtownie gaz . Dzięki za pomoc.
na sto procent masz zle ustawiony zaplon
szklanki by szczegolne bylo slychac tuz po odpaleniu samochodu
Nic nie napisałeś jakim systemem jest zasilany silnik. Nie wiem co było stosowane w Golfach , ale np. w moim Pasku 94 jest coś takiego "czujnik spalania stukowego"
Witam. Ja mam audi 80 (silniki te same) i przy przyspieszaniu też słychać taki odgłos (cichy, "mięciutki" metaliczny). Niedawno przywiozłem silnik z Niemiec i orzy okazji zrobiłem głowicę (głowica została moja). Wobec tego u mnie to normalka. Nie wiem jak słychać u Ciebie, ale jeśli po odpaleniu nie klepie hydraulika to bym sie nie martwił.
A przebieg to Twój Golfik ma na pewno większy niż 260tyś, ale jeśli był prawidłowo eksplowtowany to można gaz zakładać. Chyba, że nie zamierzasz nim dużo jeździć.
Chyba, że ktoś Ci grzebał ostatnio w silniku - to bym tam szukał. Generalnie silniki vw sie rzadko psują.
Witam , po odpaleniu trochę słychać szklanki ,ale potem jak chce pszyspieszyć to trochę dzwonia, Nie wiem czy wymiana szklanek pomoże?Jaki to może być koszt? Może trzeba zrobić genaralny remont zaworów? Dzięki za informację ! Pozdrawiam
Napisałeś, że po odpaleniu słychać klepanie, ale nie napisałeś czy długo klepie i czy podczas jazdy i przyspieszania to ten sam odgłos, jeśli nie to bym szklanek nie ruszał.
Na wszelki wypadek trzeba sprawdzić podstawowe: zapłon, czy dobrze rozrząd ustawiony (znaki), sprężanie.
Opiszę Ci jak to wyglądało u mnie. Klepanie przy odpalaniu pojawiało się u mnie juz od dłuższego czasu, w pewnej chwili było to już do tego stopnia nieznośne, że postanowiłem wymienić (nie ustawało od razu, tylko po ładnych kilometrach, a coraz częściej klepało podczas jazdy nawet na wyższych obrotach), Zaznaczam, że jak robisz auto dla siebie to warto wymienić wszystkie, koszt nie jest duży: popychacze ok. 8x30zł sztuka (mogą być zamienniki), uszczelniacze ok. 8x2zł (ale jeśli dobre to nie warto ruszać, bo z nowymi różnie bywa), z robotę zapłaciłem 80zł. Warto wybrać warsztat, w którym zajmują się głowicami i dadzą jakąkolwiek gwarancję.
Warto przed remontem sprawdzić stopień sprężania, ponieważ nowe szklanki i uszczelniacze uszczelnią lepiej "górę" silnika. Jeśli auto ma duży przebieg to mogą tego nie wytrzymać pierścienie. U mnie poległ pierwszy cylinder, a najdziwniejsze było to, że jedynym objawem tego był "trzęsący" się silnik na wolnych obrotach. Podczas jazdy samochód zachowywał się normalnie. (wyższość niemieckich ) Okazało się, że były już spore progi, remont silnika był nieopłacalny, jak spojrzałem z góry w cylindry to widać było pierścienie. Skoczyło się na kupnie drugiego silnika.
Gdybym nie ruszył popychaczy to jeździłbym dalej na tamtym silniku, tyle, że słuchałbym dalej klepania. Tak mam niezjeżdzony silnik i debet.
Czujnik spalania stukowego? Ja bym go nie podejrzewał. To sie raczej nie psuje.
Pozdrawiam.
Dodano po 9 [minuty]:
Z tego co słyszałem normalnie popychacze wytrzymuja ok 180tyś, ale glowy nie dam.
Różnie ludzie jeżdzą.
Miałem podobny problem w Audi 90 2,3.
Po delikatnej regulacji aparatu zapłonowego przestało dzwonić, tylko że u mnie dzwoniło dopiero przy dość wysokich obrotach, gdy wciskałem gaz do oporu
u mnie golf 1,6 dzwonił przy przyśpieszaniu, bo jakiś pastuch założył źle pasek rozrządu, był pzresunięty o jeden ząbek chyba w tył...... Trza sprawdzić pasek i potem ustawić zapłon, zawory grają na zimnym silniku...
a może to uszczelka pod kolektorem lub brak jednej ze śrób mocujących kolektor wydechowy jest wykręcona , luźna lub jej nie ma. na wolnych obrotach będzie Ok a przy przyspieszaniu i tylko przy przyspieszaniu bedzie sie pojawiał taki dziwny dźwięk jak by było słychać prace poszczególnych cylindrów
Pozdrowionka napisz co było przyczyna jak uda ci sie naprawić
Wszystkie vw (te starsze) maja problem z klepiącymi zaworami, jak sie silnik zagrzeje to jest ciszej, ale nie zawsze a spowodowane jest to tym ze ludziska za zadko wymienija olej !!!!w 90% przypadków wystarczy wyjąć wałek, szklanki i pożądnie to wyczyscic powinno przestac. Jest to gdzies opisane nawet jak to samemu zrobic chyba na jakiejs stronie klubu Wartburga. Mialem taka sama sytuacje z dzwonieniemm w silniku vw 1.3 okazalo sie ze byl żle pasek ustawiony jak go kupilem i dlatego dzwonilo przy wciskaniu gazu. Zawory powinny byc w nienaruszonym stanie 260 tyś to nie jest przebieg po którym sie zużywają, mam vw i silnik jest w oryginale jedynie uszczelniacze zaworowe sa wymienione bo kiedys mu tak cisłem ze gniazdo zaworowe sie wypaliło i jak zawory docierali to mi wymienili uszczelniacze. teraz mam 250tyś i 40tys od remontu na gazie. Silnik powinien zrobic ok 350 tys bez remontu ale zalezy jak kto dba.
W twoim golfie zawory sa regulowne hydraulicznie a klepiace zawory to jest wina zaniedban z wymiana oleju, ktory przedewszystkim musi byc dobry jakosciowo a pierwszy lepszy jeszcze do tego mineralny z hipermarketu. Jak chcesz zakladac gaz to pomierz cisnienia na cylindrach i zobaczysz w jakim stanie jest jednostka napedowa jak w nie najlepszym to przyspieszysz jej zywot gazem.
Pozdrawiam.
Witam
Ja miałem podobne objawy w swoim VW 1.8 '97 benz + gaz. Owy dzwięk pojawiał się tylko przy jeżdzie na benzynie. Mechanik stwierdził że to napewno szkalanki więc wymieniłem u niego a że pasowało mi wymienić również pasek rozrządu to go wymieniłem także.
Objawy ustąpiły ale na krótko bo po jakichś 5 tyś znowu sięto pojawiło i występuje tak samo tylko przy benzynie i przy dodawaniu gazu. Sam nie wiem co to może być i dlaczego występuje tylko przy benzynie ??
Pozdrawiam