logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak podłączyć klawiaturę z laptopa HP nc6000 do USB?

dominkaster 04 Gru 2012 11:37 4878 3
REKLAMA
  • #1 11608770
    dominkaster
    Poziom 14  
    Ocena: 15
    Witam.
    Zastanawia mnie jedna kwestia, czy jest możliwość podłączenia klawiatury z laptopa pod USB?
    Jestem programistą i już 2-gi raz zmieniam klawiaturę przez bóle nadgarstków. Każda klawiatura pod USB z jaką się spotkałem jest dla mnie za szeroka i przy "wyciąganiu" palców do odpowiednich klawiszy krzywię nadgarstek co doprowadza do bólów pod koniec dnia.
    Najlepsza klawiatura na jakiej mi dotychczas przyszło pracować do klawiatura z laptopa HP nc6000. Jest mała i wygodna, idealna pod moje dłonie. Zastanawiam się czy jest możliwość podłączenia jej pod USB. Wiem że nie jest to prosta sprawa i zapewne będzie potrzeba wlutowania jej w jakiś kontroler i coś jeszcze, ale czy ktoś ma jakąś mniej lub bardziej konkretną wiedzę na ten temat? Coś, gdzie zacząć?
    Pozdrawiam.
  • REKLAMA
  • #2 11608971
    1rycho
    Poziom 22  
    Ocena: 60
    Klawiatura pracuje w układzie matrycy (naciśnięty klawisz zwiera linię kolumny i wiersza). Teoretycznie możliwe jest podłączenie klawiatury z laptopa do jakiegoś kontrolera klawiatury USB. Problem może się pojawić, gdy klawisze będą inaczej umieszczone w matrycy (np klawisz "w"" i "e" mogą być w jednym wierszu matrycy w klawiaturze laptopa, a w klawiaturze z której jest kontroler USB nie). Trzeba by było mieć klawiaturę i jedną i drugą i rozrysować sobie układ matrycy i wtedy będzie wiadomo.

Dodano po 1 [minuty]:

Ewentualnie rozejrzyj się za mini klawiaturami. Mają układ klawiszy zbliżony do laptopa.
  • REKLAMA
  • #3 17345520
    delta85
    Poziom 16  
    Ocena: 9