logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak podłączyć włącznik natynkowy do oświetlenia zewnętrznego?

Kamil_k4 10 Gru 2012 21:00 2472 4
REKLAMA
  • #1 11635642
    Kamil_k4
    Poziom 2  
    Witam, jestem bardzo początkujący, nie mam się kogo spytać a chce się upewnić.
    Z muru wychodzi kabel 3 żyłowy (brązowy, niebieski, żółtozielony), Kupiłem włącznik natynkowe i tutaj z tego co wiem to mam podłączyć tylko jeden kabel, i albo niebieski albo brązowy, a resztę podłączyć kostka ? i potem kabel do lampy halogenowej i w niej jest kostka i tam znaczenie ma tylko żółtozielony do żółtozielonego ?
    Prosił bym o szybka odpowiedz i w razie konieczności poprawienie :)
  • REKLAMA
  • #2 11635823
    darkus1212
    Poziom 15  
    Ocena: 29
    Nie gniazdko, tylko wyłącznik, z tego można zrozumieć. Brązowy przewód "ze ściany" powinna to być faza, (sprawdź takim śrubokrętem z neonówką), podłanczasz do jednego zacisku wyłącznika, a z drugiego zacisku przewodem najlepiej brązowym "dojeżdżasz" do zacisku "L" w lampie, przewód niebieski ze ściany do zacisku "N" w lampie, a żółto-zielony, do zacisku uziemienia w lampie. Jeżeli chcesz podłączyć lampę dłuższym przewodem, do jego połączenia w puszce wyłącznika użyj kostek połączeniowych. Nazewnictwo jak dla laika, żeby zrozumiał. Jeśli masz jakieś pytania, zawsze możesz napisać priv. Pozdrawiam.
  • REKLAMA
  • #3 11635855
    Kamil_k4
    Poziom 2  
    Poprawiłem zanim napisałeś :) ok wielkie dzięki :) wszystko rozumiem :) Czyli jeśli to jest na odległość metra to mogę kable ze sobą po prostu zewrzeć i zakleić taśma ale najlepiej jeśli zrobię to kostką ? ;)
  • REKLAMA
  • #4 11636025
    darkus1212
    Poziom 15  
    Ocena: 29
    Oczywiście najlepiej będzie zastosować kostkę, nikt nie chce efektów specjalnych... :P Powodzenia w "zabawie". W razie pytań, pisz.
  • #5 11636095
    saskia
    Poziom 39