logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Olympus SZ-11 - Dziwne terkotanie podczas nagrywania filmów, co to może być?

dariopi 23 Gru 2012 10:12 2262 14
REKLAMA
  • #1 11687005
    dariopi
    Poziom 10  
    Ocena: 4
    Witam. Jestem zielony w tych tematach więc proszę o pomoc. Córka dostała na komunię aparat Olympus SZ-11, i ostatnio zauważyłem na odtwarzanych filmach słychać głośno dziwne terkotanie.
    Zacząłem się przysłuchiwać włączonemu aparatowi i to terkotanie dochodzi z aparatu ?!
    Czego to może być przyczyna? Proszę o pomoc

Pozdrawiam
  • REKLAMA
  • #2 11687119
    bezum1
    Poziom 23  
    Ocena: 93
    Witam !
    Prawdopodobną przyczyną jest jakieś uszkodzenie systemu stabilizacji obrazu , w tym aparacie zastosowano system stabilizacji działający również w czasie filmowana.Sam nic z tym nie zdziałasz. Jest to dość nowy aparat i powinien być jeszcze na gwarancji.
  • REKLAMA
  • #3 11687176
    prince12
    Poziom 10  
    Ocena: 7
    Obejrzyj jedne z pierwszych filmów i porównaj. Jak dla mnie to będzie normalne działanie: zooma i AF. Mogą być mikrofony/mikrofon w bliskim położeniu od obiektywu i stąd taki efekt. Zerknąłem na bliźniaczy model SZ-31 i mikrofony są tuż przy obiektywie. Problem załatwiłby aparat z wejściem mikrofonowym.
    pozdrawiam
  • #4 11687548
    dariopi
    Poziom 10  
    Dzięki za odpowiedź.
    właśnie jest na gwarancji, czyli warto z tym się udać do serwisu? A jak to jest sprawa tego mikrofonu to czy jest jakaś możliwość "zneutralizowania" tych terkotań?
  • REKLAMA
  • #5 11687636
    bezum1
    Poziom 23  
    Raczej nie chce mi się wierzyć że system zoomu i stabilizacji był tak głośny , z drugiej strony nie wiem jak to wygląda w rzeczywistości, być może że "ten typ tak ma". Stabilizacja prawdopodobnie może być wyłączana w ustawieniach filmowania.
  • #6 11687683
    dariopi
    Poziom 10