Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

TP-LINK TL-WR740N - Notoryczne rozłączanie się routera

simon_1202 12 Jan 2013 14:47 10977 13
  • #1
    simon_1202
    Level 9  
    Witam. Mam duży problem z routerem TP-LINK WR-740N. Otóż ciągle rozłącza się, notorycznie, co kilka minut. Jest to bardzo uciążliwe, ponieważ trzeba rozłączać się z siecią i ponownie łączyć. Na pasku przy ikonce sieci podczas braku dostępu do internetu widnieje wykrzyknik w żółtym trójkącie. Router jest prawidłowo podłączony do modemu i komputera oraz został skonfigurowany z dynamicznym adresem IP i sklonowanym adresem MAC (raz próbowałem podłączyć router nie klonując adresu MAC, wtedy w ogóle nie działał). W razie odpowiedzi proszę o w miarę dokładnie opisanie czynności, które muszę wykonać, ponieważ nie jestem specem komputerowym.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    yaro_99
    Level 9  
    Tp linki to nie są za stabilne routery, sam posiadam taki, tylko inny model i też zdarza mu się rozłączyć z siecią, ale to bardzo sporadyczne przypadki. Wcześniej zdarzało mu się to częściej, minimum raz na dobę, ale od kiedy firma serwisowa wymieniła mi kabel telefoniczny jest o wiele lepiej, praktycznie już nie zauważyłem żadnych problemów, także polecam sprawdzić router u kogoś innego, na innej linii, jeżeli problem będzie się powtarzał to wina routera, jeżeli będzie ok to wina kabla, może jest gdzieś przygnieciony i zrobiło się zwarcie.
  • #3
    simon_1202
    Level 9  
    Posiadam w domu jeszcze jeden kabel, ale pragnę dodać, że na połączeniu przewodowym do komputera stacjonarnego nie występują żadne rozłączenia. Zamienię kabel, którym podłączony jest router do modemu i zobaczymy. Lepiej, gdyby istniało software'owe rozwiązanie tego problemu. Jak zrobię to co wcześniej napisałem to podzielę się tym na forum.
  • #4
    kasiunia7777
    Level 39  
    yaro_99 wrote:
    Tp linki to nie są za stabilne routery, sam posiadam taki, tylko inny model

    Tp-linki właśnie są stabilne i idealne do zastosowań domowych. To masz taki sam czy wkońcu inny?

    Ja mam WR-740N i chodzi od lipca bez ani jednej zawieszki, żadnych problemów, nic nie rozłącza.
    Problem występuje gdy stoisz przy samym routerze czy dalej, w innym pokoju?
    Sprawdź poziom sygnału programem insidder. Jeżeli masz za słaby sygnał to będą się działy takie cuda.
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    simon_1202
    Level 9  
    kasiunia7777 wrote:
    yaro_99 wrote:
    Tp linki to nie są za stabilne routery, sam posiadam taki, tylko inny model

    Tp-linki właśnie są stabilne i idealne do zastosowań domowych. To masz taki sam czy wkońcu inny?

    Ja mam WR-740N i chodzi od lipca bez ani jednej zawieszki, żadnych problemów, nic nie rozłącza.
    Problem występuje gdy stoisz przy samym routerze czy dalej, w innym pokoju?
    Sprawdź poziom sygnału programem insidder. Jeżeli masz za słaby sygnał to będą się działy takie cuda.

    Przeważnie używam internetu w laptopie kilka metrów od routera, zasięg wynosi około 90%, czasami spada do 80. Więc raczej zasięg nie jest tu problemem.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Stałybywalec102 wrote:
    Tak jak przedmówczyni napisała, TP- Linki są idealne do zastosowań domowych , a wracają do tematu , to zresetuj go i sprawdź, jeśli nie pomoże to podstaw inny router.

    Niestety resetowałem router już trzykrotnie i za każdym razem około po godzinie bezproblemowego użytkowania problem zaczyna się powtarzać. Jest to naprawdę bardzo niewygodne, szczególnie, że opinie wskazywały na coś innego.
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    kasiunia7777
    Level 39  
    A jesteś pewien że z tym modemem co jest podłączony pod router jest wszystko ok?Kabel rj45 łączący modem z routerem też sprawny?
  • #9
    simon_1202
    Level 9  
    kasiunia7777 wrote:
    A jesteś pewien że z tym modemem co jest podłączony pod router jest wszystko ok?Kabel rj45 łączący modem z routerem też sprawny?

    Wszystkie kable działają. Kabel łączący modem z routerem dołączony był wraz z routerem, więc był fabrycznie nowy. Kabel łączący router z komputerem jest lekko naderwany, ale najwyraźniej nie to jest problemem, ponieważ jak już wspominałem połączenie przewodowe routera z komputerem działa bez najmniejszych zakłóceń.
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    yaro_99
    Level 9  
    Ja mam model TD W8901G i wcześniej również miałem takie same problemy jak Ty tj. router zrywał połączenie kilka razy na dobę, ale odkąd wymienili mi kawałek instalacji (kabla), który w newralgicznym punkcie był uszkodzony i robiło się zwarcie, wszystko chodzi jak złoto i już nie zrywa połączenia.
    Trochę nie zrozumiałem, sam router działa stabilnie? Świecą się cały czas wszystkie diody? Brak jest tylko połączenia w komputerze?
    Tak czy owak najlepiej jakbyś sprawdził router na innej linii.
  • #12
    simon_1202
    Level 9  
    Stałybywalec102 wrote:
    Jak nie podmienisz routera to się nie przekonasz.

    Czy to jest jedyny sposób? Nie można rozwiązać tego problemu ingerując bardziej w oprogramowanie (np. zmieniając dynamiczny adres IP na statyczny) niż w fizyczne połączenia? Po za tym nie mam dostępu do zastępczego routera.

    Dodano po 2 [minuty]:

    yaro_99 wrote:
    Ja mam model TD W8901G i wcześniej również miałem takie same problemy jak Ty tj. router zrywał połączenie kilka razy na dobę, ale odkąd wymienili mi kawałek instalacji (kabla), który w newralgicznym punkcie był uszkodzony i robiło się zwarcie, wszystko chodzi jak złoto i już nie zrywa połączenia.
    Trochę nie zrozumiałem, sam router działa stabilnie? Świecą się cały czas wszystkie diody? Brak jest tylko połączenia w komputerze?
    Tak czy owak najlepiej jakbyś sprawdził router na innej linii.

    Diody zawsze świecą się poprawnie, dioda WiFi zawsze miga jak łączy się z internetem. Czyli jednak pozostaje ponowne zrestartowanie routera, konfigurowanie go, jednakże z udziałem innego kabla. ;P

    "Brak jest tylko połączenia w komputerze?"
    Powtarzam, że w komputerze stacjonarnym internet chodzi bez zarzutu, tylko WiFi rozłącza.
  • #13
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    simon_1202
    Level 9  
    Czyli podsumowując:
    -resetuję router
    -podłączam go innym kablem do modemu
    -patrzę czy działa
    -jeśli nie działa, oddaję na gwarancję.

    Temat zamykam, mam nadzieję że wasze podpowiedzi uratują moją sytuację bez zwracania routera do sklepu, bo szczerze mówiąc, nie chcę tego robić. Najdziwniejsze jest jednak to, że czasami routerowi zdarza się pracować bezproblemowo kilka godzin, a czasami rozłącza co kilka minut. Zobaczymy co się da zrobić. ;)