Witajcie.
Próbuje zbudować zegar na lampach IW6 ale niestety mam problem z zasilaniem.
Otóż pomyślałem sobie że zakupię zasilacz 24V z którego zasilę lampy a po stabilizatorze 7805 (dokładnie taki http://www.datasheetcatalog.org/datasheet2/9/0p4t1g1lw0spoo5ukh2s1uxchzky.pdf MC7805CL)
zasilę część logiczną zegara.
Ale niestety stabilizator bardzo się grzeje
aż wyłącza się do momentu schłodzenia.
Efekt widoczny na filmiku.
niestety stanąłem w martwym punkcie jak poradzić sobie z tym problemem.
część logiczna po stabilizatorze pobiera max 300mA. Więc układ jak najbardziej powinien się wyrabiać.
próbowałem również między zasilaczem 24v a stabilizatorem 7805 dać jeszcze stabilizator 7812 ale niestety grzały się obydwa
rozważam:
1) zamontowanie jakiegoś mocniejszego stabilizatora który nie będzie się tak grzał ponieważ zastosowanie dużego radiatora nie jest możliwe
2) stworzenie swojego zasilacza który dawałby dwa napięcia 24V i 5V.
niestety na elektronice analogowej nie znam się w ogóle dlatego bardzo proszę was kolegów o pomoc.
za pomoc z góry dziękuję i pozdrawiam.
Próbuje zbudować zegar na lampach IW6 ale niestety mam problem z zasilaniem.
Otóż pomyślałem sobie że zakupię zasilacz 24V z którego zasilę lampy a po stabilizatorze 7805 (dokładnie taki http://www.datasheetcatalog.org/datasheet2/9/0p4t1g1lw0spoo5ukh2s1uxchzky.pdf MC7805CL)
zasilę część logiczną zegara.
Ale niestety stabilizator bardzo się grzeje
Efekt widoczny na filmiku.
niestety stanąłem w martwym punkcie jak poradzić sobie z tym problemem.
część logiczna po stabilizatorze pobiera max 300mA. Więc układ jak najbardziej powinien się wyrabiać.
próbowałem również między zasilaczem 24v a stabilizatorem 7805 dać jeszcze stabilizator 7812 ale niestety grzały się obydwa
rozważam:
1) zamontowanie jakiegoś mocniejszego stabilizatora który nie będzie się tak grzał ponieważ zastosowanie dużego radiatora nie jest możliwe
2) stworzenie swojego zasilacza który dawałby dwa napięcia 24V i 5V.