Witam!
Jestem laikiem, proszę o pomoc. Przekopałem z 20 tematów o bateriach, ale żaden nie rozwiązał problemu.
Mam 2 identyczne baterie do notebooka Arima W651Di , u nas sprzedawane jako Califonia Access. Arima do były ODM dla HP i dla Gateway'a.
Wiek baterii: jedna 4 lata, druga 2 lata. Ilość ładowań < 100 każda.
Model: W35044LB-SP
Li-Ion
Pojemność: 4400mAh
napięcie: 11.1V
Stan: naładowana 100%:
DC: 48840 mWh
FCC: 726916 mWh (!!!!!)
CC: 726917 mWh (!!!!!)
Objawy identyczne na obu bateriach, monitorowane BatteryMon: przez 30 min. brak spadku naładowania (!), kolejne 5 min. spadek o 1%, po 35 min. od początku testu nagły spadek o 95%. Na pozostałych 5% bateria chodzi jeszcze przynajmniej 25 min.
Wykresy w załączniku, stan : prawie rozładowana.
O ile DC jest akceptowalne, to FCC i CC jest absurdalne.
Napięcia takie jak widać w załącznikach, spadek po 40 min. o ok. 2V.
Co ciekawe, po wyładowaniu baterii do prawie 0, napięcie na stykach 11.13V (druga - 11,30V).
Bateria nr 1 chodzi ok 1h17min pod mały obciążeniem, nr 2 - 40 min.
Co jest? Przeprogramować układ bo źle pokazuje? Nie wiem co do ogniw, w końcu napięcie jest OK, są troche zużyte, ale nie rozwalałem baterii, żeby mierzyć pojemności i napięcia poszczególnych sekcji i ogniw (no i nie wiem czy jest tam jakiś EEPROM czy FlashROM).
Nowa bateria trzymała ok. 3h.
Proszę o poradę.
Jestem laikiem, proszę o pomoc. Przekopałem z 20 tematów o bateriach, ale żaden nie rozwiązał problemu.
Mam 2 identyczne baterie do notebooka Arima W651Di , u nas sprzedawane jako Califonia Access. Arima do były ODM dla HP i dla Gateway'a.
Wiek baterii: jedna 4 lata, druga 2 lata. Ilość ładowań < 100 każda.
Model: W35044LB-SP
Li-Ion
Pojemność: 4400mAh
napięcie: 11.1V
Stan: naładowana 100%:
DC: 48840 mWh
FCC: 726916 mWh (!!!!!)
CC: 726917 mWh (!!!!!)