Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Dziwne parametry baterii - FCC 15x wyższe od oczekiwanego

pit1972 30 Jan 2013 15:28 2115 13
    pit1972
    Level 10  
    Witam!

Jestem laikiem, proszę o pomoc. Przekopałem z 20 tematów o bateriach, ale żaden nie rozwiązał problemu.

Mam 2 identyczne baterie do notebooka Arima W651Di , u nas sprzedawane jako Califonia Access. Arima do były ODM dla HP i dla Gateway'a.

Wiek baterii: jedna 4 lata, druga 2 lata. Ilość ładowań < 100 każda.

Model: W35044LB-SP
    Li-Ion
    Pojemność: 4400mAh
    napięcie: 11.1V

Stan: naładowana 100%:
    DC: 48840 mWh
    FCC: 726916 mWh (!!!!!)
    CC: 726917 mWh (!!!!!)

Objawy identyczne na obu bateriach, monitorowane BatteryMon: przez 30 min. brak spadku naładowania (!), kolejne 5 min. spadek o 1%, po 35 min. od początku testu nagły spadek o 95%. Na pozostałych 5% bateria chodzi jeszcze przynajmniej 25 min.
    Wykresy w załączniku, stan : prawie rozładowana.

O ile DC jest akceptowalne, to FCC i CC jest absurdalne.

Napięcia takie jak widać w załącznikach, spadek po 40 min. o ok. 2V.

Co ciekawe, po wyładowaniu baterii do prawie 0, napięcie na stykach 11.13V (druga - 11,30V).

Bateria nr 1 chodzi ok 1h17min pod mały obciążeniem, nr 2 - 40 min.

Co jest? Przeprogramować układ bo źle pokazuje? Nie wiem co do ogniw, w końcu napięcie jest OK, są troche zużyte, ale nie rozwalałem baterii, żeby mierzyć pojemności i napięcia poszczególnych sekcji i ogniw (no i nie wiem czy jest tam jakiś EEPROM czy FlashROM).
    Nowa bateria trzymała ok. 3h.

Proszę o poradę. Dziwne parametry baterii - FCC 15x wyższe od oczekiwanego
    Wiesław Rzepka

Level 32  
    Wymień ogniwa na nowe, wykonaj kalibrację baterii i jeśli licznik ładowań jest niski to bateria znowu będzie działała prawidłowo.
    pit1972
    Level 10