Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
OptexOptex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

szukam wyłącznika czasowego zasilanego z innego źródła (kontaktu...)

04 Lut 2013 21:40 1122 1
  • Poziom 7  
    Witam
    Poszukuję jak w temacie... Problem polega na tym że (ciekawe czy jasno go przedstawie, nie jestem elektrykiem ani elektronikiem) mam w ogrodzie lampę sterowaną czujnikiem ruchu (po zmierzchu) świecącą w przejściu, z tego samego czujnika wychodzi przewód zasilajacy 25 lamp w ogrodzie... chciałbym by te 25 lamp zaświecały się tylko do godziny 22.00 (cały czas tylko na ruch) potem "biją" po oknach naszych i sąsiadów... lampa w przejściu ma się zaświecać do rana. Wstawienie wyłącznika czasowego między czujnik a 25 lamp rozwiązało by problem ale wyłącznik musi "dostawać" prąd. Wiem są takie wyłączniki których zegar chodzi przy braku zasilania ale tutaj więcej niema prądu niż jest, a akumulatorki chyba nie naładują się gdy lampy po zainicjowaniu świecą się ok 2 min potem przerwa ok np godziny, a w dzień (jasno więc) wcale...
    Dzięki za wszelkie sugestie
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • OptexOptex
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Streszczając Twoje wymagania:
    1-Lampy nie powinny się zapalać gdy jest widno (bo w dzień nie ma sensu)
    2-Zapalać się mogą tylko po wykryciu ruchu
    3-Z wyjątkiem jednej lampy w przejściu pozostałe mają być wyłączone po 22.
    Można sobie zaprojektować i wykonać taki układ, ale skoro nie jesteś specjalistą z tej dziedziny prościej będzie kupić fabryczne podzespoły.
    Do gniazdka włączasz wyłącznik zmierzchowy na 230V. Spełni on warunek 1, że cały układ w ciągu dnia nie jest aktywny.
    Na wyjście tego układu włączasz czujnik ruchu.