logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Co to jest dBi? O co chodzi z takim parametrem anteny Wi-Fi?

start 14 Lut 2005 22:49 26646 8
REKLAMA
  • #1 1229403
    start
    Poziom 11  
    Ocena: 1
    jestem troszeczke zielony i mam problem.
    zakupiłem antene pod wi-fi i przy każdej antenie jest podany parametr dBi. podobno jest to jakiś współczynnik zysku energii, lecz ja niebardzo wiem o co chodzi. wiem tylko że im większy tym lepszy. prosze o odp. z góry dzięki. :sm11: :please:
  • REKLAMA
  • #3 1230342
    ArtMedia
    Poziom 27  
    Ocena: 64
    Witam serdecznie.

W tym konkretnym przypadku wielkość dBi okresla zysk anteny w stosunku do anteny izotropowej. To taka idealna, teoretyczna antena promieniująca całkowicie dookólnie. Podawanie zysku w stosunku do anteny izotropowej to pewien chwyt marketingowy mający zwykle na celu polepszenie parametrów anteny w oczach kupującego. Bardziej miarodajny jest zysk podawany w dB w stosunku do dipola prostego. Tylko, że w takim przypadku podawane zyski dla stosowanych w urządzeniach WiFi anten miałyby często watrości około zera lub nawet ujemne. Wyglądałoby to z komercyjnego punktu widzenia conajmniej słabo. Rózni producenci róznie podają, w rezultacie czasami lepsza antena ma mniejszy deklarowny zysk...

Sebastian
  • REKLAMA
  • #4 1230598
    SP1AQU
    Poziom 21  
    Ocena: 33
    ArtMedia napisał:
    W tym konkretnym przypadku wielkość dBi okresla zysk anteny w stosunku do anteny izotropowej.

Nie tylko w tym. W każdym przypadku.

ArtMedia napisał:
    To taka idealna, teoretyczna antena promieniująca całkowicie dookólnie.

Określenie "dookólnie" sugeruje, że chodzi o jedną płaszczyznę, tymczasem antena izotropowa promieniuje wszechkierunkowo.

ArtMedia napisał: