Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Computer ControlsComputer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Iveco Eurocargo 2007r> - Schemat podłączenia modułu komputera pokładowego IB

22 Kwi 2013 21:16 16305 23
  • Poziom 21  
    Witam Poszukuje pilnie schemat podłączenia modułu IBC. Moduł ten uległ uszkodzeniu i po jego naprawie pozostały 4 błędy dotyczące wyposażenia pojazdu. Tylko z tym że te błędy nie mają odniesienia do poszczególnych podzespołów ponieważ nie ma ich zamontowane w tej wersji pojazdu. Dlatego Potrzebowałbym schemat aby zlokalizować wyjścia sterowania z IBC w odniesieniu do tych błędów. Auto było sprowadzone z Niemiec jako auto testowe i jest narobiony w instalacji niezły bałagan. Za możliwość uzyskania wiadomości na ten temat mogę wymienić informacje na temat Mana(schematy). Mam jeszcze jedno pytanie czy ktoś wie gdzie się znajduje moduł, który odpowiada za sterowanie regulacji lusterek? Jest błąd tego modułu ale nie mogę jego zlokalizować. Pozdrawiam
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Specjalista - IVECO Trucks
    Na wyłączonym zapłonie wyjmij na kilka sekund bezpiecznik odpowiedzialny za IC
  • Poziom 21  
    Dzięki kolego a mógłbyś podpowiedzieć który to jest bo nie mam żadnych opisów bezpieczników do iveco :/. Dodam jeszcze że jest to model 180E30. Zrobiłem print Screen błędów które są aktywne i których nie ma w wyposażeniu Iveco Eurocargo 2007r> - Schemat podłączenia modułu komputera pokładowego IB
  • Poziom 21  
    Próbowałem tak jaj napisałeś Kolego skorp odłączyłem bezpiecznik przy włączonym zapłonie jedyny jaki znalazłem z opisem IBC i podłączyłem po czasie i nic nie pomogło.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    skorp napisał:
    Na wyłączonym zapłonie wyjmij na kilka sekund bezpiecznik


    dakin11 napisał:
    odłączyłem bezpiecznik przy włączonym zapłonie


    To Kolega nie doczytał uważnie........
  • Poziom 21  
    Przepraszam to przez ten pośpiech w pracy jutro tak zrobię.
  • Poziom 21  
    Witam wczoraj próbowałem na różne sposoby z tym bezpiecznikiem i głównie przy wyłączonym zapłonie. Czy koledzy wiedzą może które piny w Jednostce IBC3 odpowiadają za sterowaniem dodatkowych reflektorów oraz pompy spryskiwaczy reflektorów ? i wejście analogowe czujnika zamknięcia kabiny. A i nie mam bezpiecznika samego IC (licznika) tylko jest IBC (body computer).
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Specjalista - IVECO Trucks
    A próbowałeś odpiąć akumulatory np. na pół godziny?

    Dodano po 4 [minuty]:

    A może po prostu trzeba zmienić konfiguracje IBC i przeprogramować
  • Poziom 21  
    Właśnie myślałem o przeprogramowaniu ale niestety texa nie ma takiej możliwości :/ odłączanie akumulatorów nawet na cały dzień nie pomogło. Pytam się ciągle o te wyprowadzenie pinów ponieważ jest jeszcze podejrzenie że IBC dalej jest uszkodzone chociaż po elementach wykonawczych nie widać żadnego uszkodzenia i musiał bym dojść po pinach które elementy mają z tym coś wspólnego :/. A kolego wiesz może gdzie jest moduł odpowiadający za sterowaniem lusterkami czy to wszystko IBC robi ?? bo mam też błąd w liczniku błąd jednostki MC. A wyświetlacz wskazuje na BC i MC. Z tym że błąd sterowania lusterek dotyczy uszkodzenia lub przerwania obwodu CAN. A ja jednostki sterującej lusterek nigdzie nie mogę znaleźć nie szukałem tylko w drzwiach.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    dakin11 napisał:
    gdzie jest moduł odpowiadający za sterowaniem lusterkami
    Zobacz w drzwiach - moduły DDM i PDM.
    W wtykach J2 pin 1 biały i pin 7 zielony - linią BCB komunikacja z IBC.
  • Specjalista - IVECO Trucks
    Mimo wszystko należałoby odczytać konfiguracje IBC i ewentualnie przeprogramować.W Szczecinie możemy spróbować.Instalacja może być pociągnięta,ale nie musi być aktywna.
  • Poziom 21  
    Kolego mogę podać nr który został napisany na IBC. SW 3.09 i HW 1.31- S/N 924 te nr są napisane na kartce która została przyklejona do IBC. Po tej kartce widać że było coś robione bo normalnie takiego czegoś nie ma. może coś to tobie da żeby określić coś, bo auto musi być mobilne więc z wysyłki do ciebie nici. Podam także nr błędów wyświetlane na pulpicie :
    EBC 00273
    IC 21714
    BC 22166
    BC 221C6
    BC 221C7
    BC 221C8

    Może przetłumaczysz błędy ? bo texa może nie zrozumiale tłumaczyć kody.
  • Poziom 21  
    Moduł do sterowania lusterek w eurocargo jest montowany w przedziale z ABS-em. Żółta skrzyneczka o wymiarach 10cm/7cm. Doszedłem co z tym modułem jest nie tak któryś z niemieckich testerów (mechaników) obrócił can-y w podłączeniu do całej sieci :) hehe Teraz nie ma błędu modułu lusterek. Ale niestety nie zdążyli podłączyć lusterek i w drzwiach wychodzą dwie kostki po 6 pinów każda. Czy zna ktoś rozpiskę sterowania lusterek. Bo lusterka mają inne podłączenie
  • Poziom 21  
    Witam. Jestem w posiadaniu kompletnej książki serwisowej. Doszedłem do tego że faktycznie jednostka IBC jest zaprogramowana do innej wersji wyposażenia pojazdu. Poradziłem sobie z silniczkiem spryskiwaczy reflektorów, ale mam problem z reflektorami dodatkowymi oraz kontrolą elektrycznie otwieranej i zamykanej klapy w podłodze czy wiecie co to może być bo pod tą nazwą nic mi się nie odnosi co do wyposażenia wypisanego w schematach do czego to może być przypisane, a co do dodatkowych reflektorów też nie mogę dojść bo na schematach nie ma w ogóle o nich widoku, dziwnie mi to wygląda bo przecież oświetleniem zajmuje się MET. Czy możecie coś w tym kierunku poradzić ew. sugestie co do tej kontroli klapy co to może być ? Pozdrawiam
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    dakin11 napisał:
    oraz kontrolą elektrycznie otwieranej i zamykanej klapy w podłodze czy wiecie co to może być bo pod tą nazwą
    Może podnoszenie kabiny.
  • Poziom 21  
    Podnoszenie kabiny sprawdzone całkowicie inne wejście IBC kontrolne, tak samo drzwi, klapy schowka i nic więcej nie ma czujników.
  • Poziom 21  
    Witam po kilku miesiącach walki zdobyłem schemat i okazało się że kaseta IBC jest jednak zaprogramowana do innego wyposażenia. Udało się ominąć prawie wszystkie błędy prócz błędu IBC 22166 03 który tłumaczony jest przez texe jako reflektory dodatkowe-> zwarcie do plusa. Niestety nie mogę znaleźć tego podłączenia :/ może texa źle tłumaczy błąd, tak jak było w przypadku z tą klapą w podłodze :D co później okazało się że chodzi o otwierany szyberdach :/. Czy byłby ktoś w stanie przetłumaczyć mi ten kod raczej prawidłowo ?
  • Specjalista - IVECO Trucks
    Być może chodzi o tzw. koguty ,a błąd 2166 to rzeczywiście światła dodatkowe- zwarcie. przewód niebieski 1115
  • Poziom 21  
    Dzięki kolego jutro sprawdzę pozdrawiam
  • Spec od samochodów
    Panowie ja mam problem z IBC po włączeniu świateł postojowych zapalają się stopy na razie wypiąłem wyjścia na lampy stop i podałem przez dodatkowy przekaźnik czy jest taka opcja że dokładane diody na obrysówkach powodują załączenie świateł stop IBC wtedy może widzi nie prawidłowe obciążenie czy raczej uwalone jest IBC podpowie ktoś bo na co dzień raczej nie robię ciężarowych.
  • Poziom 21  
    Najpierw na początek sprawdź instalację, jeśli jest sprawna to możesz mieć uszkodzenie jednostki ibc albo met nie pamiętam która odpowiada za stop i światła. Podaj rok oraz model pojazdu oraz model ibc. Światła pozycyjne nie powinny zapalać świateł stopu może być zwarcie. To są całkiem dwa inne obwody sterowania a jeśli chodzi o wykrywanie złego obciążenia to jeśli jest za duże to powinny światła mrugnąć i zgasnąć a jeśli za małe to wyrzuci nam błąd. Najlepiej sprawdzić te dwie jednostki komputerem.Co do moich usterek zostały usunięte okazał się uszkodzony jeszcze jeden bts po wymianie wszystko wróciło do normy. Dzięki wszystkim za pomoc i jak ktoś będzie potrzebował info można pisać do mnie lub na ten post. Pozdrawiam.
  • Spec od samochodów
    A więc instalacja sprawdzona nie ma zwarć btc podmieniałem w inne miejsca jest to samo nie mogę się skomunikować z IBC także podejrzewam uszkodzone IBC na razie jazda na przekaźniku
  • Poziom 21  
    Co to jest BTC?? i gdzie podmieniałeś? jeśli nie masz komunikacji z IBC to sprawdź zasilania czy dochodzą oraz czy diody zabezpieczające w układzie nie są uszkodzone oraz czy stabilizator napięcia podaje prawidłowe napięcie. Sprawdź także układ PCA do komunikacji CAN. Sprawdź również oscyloskopem samą linię CAN oraz K. Czy nie ma zwarć.
  • Spec od samochodów
    Chodziło mi o draivery komunikacji nie miałem bo była uszkodzona wiązka do gniazda diagnostycznego podstawienie drugiego IBC rozwiązało na razie problem zobaczymy na jak długo