logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Podłączenie radia Skoda RHAPSODY w Superb I 2003 - brak reakcji na kluczyk

rafalu20 26 Kwi 2013 22:05 12864 12
  • #1 15572023
    rafalu20
    Poziom 11  
    Ocena: 16
    Witam wszystkich.
    Na początek dodam, że jestem totalnym laikiem w dziedzinie sprzętu audio.
    Mam problem z radiem samochodowym, a mianowicie radio to nie reaguje na kluczyk tj. nie włącza się po przekręceniu kluczyka i nie wyłącza po jego wyjęciu. Ponadto radio samoczynnie wyłącza się po ok. godzinie.
    Proszę o pomoc we właściwym podłączeniu radia.

Mam Skodę Superb I z 2003r. Radio właśnie takie:
    zamontowane jest z innego samochodu (rok prod. radia 2005r.). Radio to montował poprzedni właściciel i nie wiem jakie radio wcześniej było. Nowe radio podłączone było trochę prowizorycznie tj. podłączone były jedynie głośniki i zasilanie tak, że przyciskiem na radiu trzeba je włączać i wyłączać. Nie działało podświetlenie radia.
    W związku z powyższym z klimatronika do kostki radia podłączyłem CAN+ i CAN-. Chyba dobrze to zrobiłem, ponieważ po podłączeniu can`ów tym wraz z podświetleniem deski rozdzielczej podświetla się również radio oraz na zegarach deski rozdzielczej wyświetlają się komunikaty z radia lecz radio nadal nie reaguje na kluczyk w stacyjce (nie wiem czy teraz również wyłącza się po godzinie czy nie bo nie sprawdzałem). Bardzo zależy mi na tym aby radio wyłączało się po wyjęciu kluczyka a i jeszcze dodam, że centralny zamek jakoś połączony jest z radiem, ponieważ podczas jazdy automatycznie zamykają się i otwierają się dopiero po wyłączeniu radia pomimo tego, że kluczyk już jest wyjęty ze stacyjki.
    Tak wygląda opis styków na radiu:

A tak mam wszystko podłączone:

Ponadto niech ktoś mi wytłumaczy (na ostatnim zdjęciu):
    1. co to są za dwa żółte kable dochodzące do zielonej wtyczki gniazda PHONE