Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

FUNAI V3EEMK6. Zrywa obraz u góry. Nie na każdej taśmie tak jest.

25 Lut 2005 22:35 1214 6
  • Poziom 10  
    Usterka jest dziwna. Nie na każdej taśmie to jest. A wygląda tak, że na obrazie u góry zrywa obraz jakby jakieś elko było już pustawe i zakłuca od góry. Tor przesuwu taśmy sprawdziłem. st dobry. Napięcia też wyglądają na dobre bo jakby było jakieś złe to na wszystkich by tak było a to jest na niektórych. W zasadzie mam jedną kasetę od klienta na której tak to się zachowuje ale sprawdzałem na innym video i gra normalnie.
  • Poziom 37  
    Najpierw pomyślałem, że to wina TV. Ale z tego co piszesz, to nie. Jedyne co dalej przychodzi mi na myśl to punkt przełączania- podkówka między mech. a pierwotną str. przetwornicy.
  • Poziom 10  
    wiem że chodzi o mechanizm a dokładniej o tor przesuwu taśmy
    taśma nie jest optymalnie naprężona. wymieniłem rolkę i hamulec. efekt taki że dociskając ręcznie hamulec ma się większą możliwość manewru i obraz się stabilizuje i jest ok.
    jednak jak tylko puszczę zniekształcenie w górnej części obrazu powraca. naciągnołem sprężynę i obraz jest dobry jednak tylko po ponad polowie taśmy. w pierwszej polowie kasety obraz znów szfankuje. docisnołem rolkę dociskową bardziej i wtedy sie porawia. już jestem głupi z tego wszystkiego.
  • Poziom 10  
    Udało się dojść do tego żeby cała kaseta szła dobrze. Jednak gdy wsadziłem inną kasetę obraz u góry znów niekształcony. Coś leży w tym mechaniżmie bo za rolką dociskową jest jeszcze taka ośka która powinna taśmę w górę odchylić dla stabilniejszej pracy. A ona ani się nie ruszy. Tak jakby w ogóle jej nie było. Dziwne jak uruchomiłem mechanizm poza magnetowidem zasilając mechanizm sztucznym napięciem mechanizm wykonał tryb PLAY do końca i ta cała ośka się dźwigła. Więc wniosek jest taki że napięcie sterujące silnikiem nie dokońca się kręci jakby za szybko zostawał wyłączony i główne koło zębate nie dochodzi do momentu kiedy dźwiga ośkę. Tryb pracy jakby był uszkodzony to magnetowid wogóle by mylił funkcje. POMOCY
  • R.I.P. Zasłużony dla elektroda
    Wykonaj dokładnie taką samą próbę napędzając mechanizm ręcznie. Zwróć uwagę, czy rolki wyciągające taśmę z kasety (LEADER`y) mocno parkują w gniazdach( po załadowaniu taśmy na dysk). Ośka stabilizująca taśmę (o której wspominasz) ma po drugiej stronie ramienia wkręt regulacyjny który współdziała z główną (metalową) dźwignią. Może znajduje się na niewłaściwej wysokości.
    Warto pamiętać, że największym obciążeniem dla silnika ładowania jest moment kiedy rolka dociskowa zbliża się do osi CAPSTAN`a a LEADER`y osiągają końcowe położenia. Jeżeli podajesz napięcie z zewnątrz wyższe od napięcia pracy to silnik ma większy moment obrotowy i łatwiej pokonuje opory mechaniczne rozrządu, stąd proces ładowania jest pewniejszy. Nie wykluczone również, że główne koło krzywkowe może być uszkodzone ale o tym można się przekonać demontując zespół silnika ładowania i rolki dociskowej.
    Warto również przy okazji zaglądnąć do przełącznika funkcyjnego.
  • Poziom 10  
    Wkręt regulacyjny po drugiej stronie ramienia ma znaczenie tylko w przypadku gdy owa dźwignia się ruszy. A ona stoi cały czas w miejscu. Ona pełni bodajrze funkcję ogranicznika. Gdy puściłem PLAY i sztucznie sobie tę dźwignię przesunołem w miejsce gdzie się powinno znajdować(obracają i tym samym koło krzywkowe które dochodzi do końca swojego obrotu) efekt usterki nie zniknął. Jedynie co to jak lekko napinacz taśmy bardziej przechylę w lewo zakłócenie znika.
  • Poziom 10  
    I w końcu. Otóż moja ingerencja w mechanizm powinna się zakończyć po wymianie rolki i hamulca dosyć zużytego. Po sprawdzeniu regulacji rolek dociskowych i głowicy synchro. Otóż okazało się jednak że magnetowid z takim znieksztalceniem będzie odtwarzał taśmę tego zmienić się nie da. Sprawdziłem kasetę na innym 2-głowicowym magnetowidzie i obraz jest zrywany dokładnie tak samo. Kaseta była odtwarzana prawidłowo jedynie na 4-głowicowym sprzecie.