Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Samsung ML-1640 - Czarny wydruk. Zacina papier.

szczupx 07 Maj 2013 23:21 1845 2
  • #1 07 Maj 2013 23:21
    szczupx
    Poziom 19  

Witam

W wolnym czasie lubię "wskrzesić" jakiś kawałek sprzętu. Ostatnio wpadła mi w łapki drukarka Samsung ML-1640. Zaznaczam że jestem amatorem i cała moja wiedza opiera się na serwisówce, więc błędy w terminologii i inne jeśli takowe popełniłem proszę wybaczyć.
    Na początku drukarka w ogóle nie chciała drukować, albo coś wydrukowała od święta - pomogło czyszczenie czujnika papieru (paper sensor).
    Wydruk jest ładny o ile kartkę się popchnie palcem w momencie pobierania z tacki. Najpierw myślałem że to czujnik podawania papieru (feed sensor) ale on wydaje się działać prawidłowo. Po dokładniejszym sprawdzeniu okazało się że papier zatrzymuje się w momencie kiedy rolka pobierająca z tacki (pick up roller) przestaje się kręcić, dalej papier powinien chyba pociągnąć wałek transferowy (transfer roller).
    Rozebrałem drukarkę, wałek transferowy był uświniony strasznie tonerem. Przetarłem go ręcznikiem papierowym i odkurzyłem odkurzaczem. Odkurzyłem też bęben (w kasecie tonera) bo też było na nim widać dużo tonera.
    Niestety ale w efekcie wydrukowana strona jest bardzo mocno zabrudzona - prawie cała czarna. Tam gdzie widać wydruk litery są rozmyte. A papier dalej trzeba popychać palcem żeby strona wyszła.
    Co zrobiłem nie tak?

0 2
  • Pomocny post
    #2 08 Maj 2013 00:40
    copyman
    Specjalista - kserokopiarki