Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

audi a4 b6 1.9tdi 130 2001 - brak mocy, puchna weze, nie kopci

pr0hynix 16 Cze 2013 18:27 9945 7
  • #1 16 Cze 2013 18:27
    pr0hynix
    Poziom 2  

    witam, kilka dni temu kupilem audii a4<anglik> 1.9tdi 130bhp silnik awx.
    nie mialem wczesniej 130-i, ale znajomy mial i mowi ze za malo ma mocy. przy zmianie biegow czasami slychac syczenie podobne do zmodyfikowanego zaworu upustowego ale go nie ma, kilka razy zdarzylo sie sie stracil moc ale po wyl/wl odzyskal.
    po podlaczeniu vag przemowil:
    p1588<005512> zawor zawieszenia silnika...

    na przemian p1556/p1557<regulacja cisnienia doladowania przekroczona dolna/gorna granica

    00562-czujnik poziomu/temp oleju przerwa/zwarcie z plusem, niezrozumialy sygnal

    p1570? cos z immobil.

    na wolnych obrotach jak wcisnie sie to powyzej 3,5rpm weze od intercollera bardzo puchna,raz wyrwalo go nawet z klipsa.

    w wezach od inter jest olej, przeplywka tez z oleju,
    znajomi mowia by nowe turbo albo regenorawc, ?ale? nie kopci wogole co w/g moich mech jest dziwne bo powinno jak turbo pada?
    wiec prosze o pomoc bo jak trzeba kupie turbo, tylko czy trzeba??

  • Pomocny post
    #2 16 Cze 2013 19:51
    decybel91
    Poziom 38  

    Sztanga na turbo się zacina lub zawór sterujący N75.

  • #3 17 Cze 2013 01:11
    pr0hynix
    Poziom 2  

    decybel91 thx, znalazlem ten n75 i jednego wezyka brakowalo tego najcienszego, wygrzebalem i podlaczylem, przy okazji przemylem przeplywke i jeden z czujnkow na wezu od inter bo plywaly w oleju sprayem niby do elektryki. blad z cisnieniem zniknal, ale mocy nie doszlo tylko jakby ja ustabilizowalo lecz dalej jak z 2-3rpm nagle puszcze gaz to slysze ten syk jakby z zaworu upustowgo w sportowym aucie tylko bez "metalicznego dzwieku" otwarcia jak przy tych zaworach, nie wiem dokladnie jak to opisac ale jak mialem sciagnieta oslone filtra powietrza to jakby tam wracalo doladowanie, moze tak ma byc,ale nigdy w tdi nie slyszalem takiego dzwieku, ponadto z egr cieknie lekko olej na zewnatrz, jeden ze znajomych mech.powiedzial mi ze wyglada mu to(ten dzwiek)jakby turbo nagle stawalo zaraz po puszczeniu gazu, nie wiem co mam robic bo chce tym autem jechac do polski (2000km) i nie chcialbym kupic turbo i sie zdziwic bo bedzie to samo albo stanac gdzies w polowie, czy moge w jakis sposob cos jeszcze sprawdzic? w audii krzykna mi 350e na dzien dobry + podlaczenie itp itd z 700e czyli 25%wartosci auta + ewentualna naprawa= bez sens lepiej 2-ie kupic:(. czy moge w jakis prosty sposob sprawdzic czy to turbo pada czy kopac dalej waz po wezu, czujnik po czujniku... dodam jeszcze ze jak kolega robil logi na bloku 011 to przy np 2,5rpm przeladowanie bylo o 50% za duze(po wlozeniu wezyka ten problem zniknal), czy padajace turbo by tak dmuchalo? moge zrobic te logi tylko jakie trzeba kolega ma vaga tylko musze wiedziec jakie dane mam szukac bo mi i jemu osobiscie nic nie mowia bo kupil vaga by bledy kasowac:)

  • #4 17 Cze 2013 11:26
    arktik1
    Poziom 27  

    Witam.
    Mam A6 z 1999 2.5 i dzieje się to samo.
    Najpierw uszkodził się "mieszek" od regulacji łopatek turbiny, auto straciło moc.
    Po wymianie regulatora zaczęło działać ale było słychać syczenie po puszczeniu gazu.
    Po kilku dniach zaczęły występować błędy ciśnienia w kolektorze ssącym.
    Mechanik powiedział że może być to jakiś zawór kontroli ciśnienia lub zacina się mechanizm regulacji łopatek.
    Nie znam się na tym, za parę dni jadę na naprawę, jeśli naprawi dam znać.

  • #5 17 Cze 2013 13:31
    pr0hynix
    Poziom 2  

    oki , wielkie dzieki, ja sprobuje zalatwic te zaworki i po kolei zamieniac i bede pisal co sie dzieje. jak zaworki nie pomoga bede turbo szukac:)

    Dodano po 3 [minuty]:

    >> przed chwila dzwonila zona ze auto nie ma prawie hamulcow, jakby zapowietrzone, nie wiem czy to zbieg okoliznosci czy jakis zwiazek, niby pompa od ham. calkiem gdzie indziej...

  • #6 17 Cze 2013 18:41
    decybel91
    Poziom 38  

    Turbo działa na podciśnienie VACCUM, jeśli pompa vaccum nie robi ciśnienia to i hamulce słabe będą.

  • #7 18 Cze 2013 16:04
    pr0hynix
    Poziom 2  

    bylem u mechanika, turbo ma luzy sam mi dal "pomacac" jak sciagnal waz to okolo 1cm chodzi- do wymiany/regeneracji z tad te problemy bo olej w ukladzie zasyfil wszystko po drodze, nie kopci bo sie jeszcze na tyle nie rozszczelnilo ale to moze byc w kazdej chwili, siwy dym i koniec, te "syczenie" to podobno lopatki sie cofaja czy cos takiego i gwaltownie staja- tak mi mechanik powiedzial, hamulce nie chodzily bo jak z 1ej strony wlozylem ten wezyk to z drugiej wyszedl:)za krotki
    to opinia mechanika nie moja wiec czy jest taka mozliwosc bo chce turbo wykrecac,
    ile powinna kosztowac zregenerowana turbina na oryginalnych czesciach?? bo widze miedzy 600-1000zl tylko czy te za 600 to nie oszustwo??

  • #8 18 Cze 2013 19:41
    decybel91
    Poziom 38  

    600 przy zwrocie starej, ale z regenracją Turbo to temat rzeka aby znaleść dobrego speca.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME