Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

IVECO STRALIS 430 2006 - ustawienia pompowtrysków

21 Cze 2013 21:39 12309 11
  • Poziom 9  
    Witam , poszukuje pomocy [OPISU] ustawienia pompowtrysków w iveco stralis .Dodam ,że silnik po wymianie pompowtrysków nie chce zapalić.
  • Poziom 38  
    Dlaczego je wymieniałeś?
    Może to wina słabego ciśnienia pompy zasilającej.
    Po podpompowaniu ręczną pompką ( powinno słychać zaworek przelewowy) ma to bezwzględnie odpalić, choćby nie były ustawione ( ale i tak musisz je ustawić)
    Trzeba nieraz pokręcić tym rozrusznikiem ze trzy razy po kilkanaście sek.- można pomagać sobie plakiem, lub samostartem (rozsądnie), aby nie skończyć rozrusznika.
    Dzieje się tak, bo wszystkie kanały i pompki sa puste i zapowietrzone.
  • Poziom 9  
    Wymienialem pompowtryski ponieważnie nie miał mocy.Zdiagnozowałem texą i pokazało dwa pompowtryski .Robiłem wzystkie czynnośći opisane przez ciebie.
  • Poziom 38  
    Do odpalenia potrzebne jest ciśnienie paliwa zasilające pompowtryski, oraz impulsy wyzwalajace do cewek pompowtrysków.
    Zmierz to ciśnienie na filtrach,(powinno mieć chyba 5 bar) czy gdzie ci tam wygodnie, sprawdź obecność tych impulsów, lub ponownie podłącz pod komputer.

    Jesli sam sie za to brałeś, to całkiem mozliwe, że wyścinałeś oringi przy zakładaniu pompek i paliwo leje się powrotem do baku, co mi się zdarzało np w Volvie często, aż zacząłem stosować smar siliconowy na oringi, bo olej silnikowy nic nie dawał.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=11037868#11037868 może to to samo, servis-gh wstawił załącznik, na końcu jest ustawienie zaworów i pompowtrysków.
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    W tym silniku, w odróżnieniu od silników tradycyjnych, w celu dokonania regulacji obowiązkowo należy zachować kolejność opisaną w tabeli.
    A) Położenia wału korbowego silnika
    B) Cylindry, w których należy wyregulować luz zaworów
    C) Cylindry z zaworami w równowadze
    D) Cylindry, w których należy wyregulować wstępne ustawienie wtryskiwacza
    -Ustawić wał korbowy silnika w sposób podany w kolumnie A
    -Odnaleźć wlaściwe położenie GMP, sprawdzając wzrokowo, czy przez dolny otwór inspekcyjny jest widoczny otwór oznaczony pojedynczym nacięciem i wsunąć trzpień ustawny w gniazdo czujnika koła zamachowego i znajdujący się poniżej otwór koła zamachowego.
    -Wyregulować luz wszystkich zaworów cylindra wskazanego w kolumnie B
    Luz CURSOR 8= 0,40 +/- 0,05 (ssące i wylotowe)
    Luz CURSOR 10= 0,40+/- 0,05 (ssące) i 0,50 +/- 0,05 (wylotowe)
    Luz CURSOR 13= 0,40 +/- 0,05 (ssące) i 0,60 +/- 0,05(wylotowe)
    -Wyregulować wstępne ustawienie wtryskiwacza cylindra wskazanego w kolumnie D, w następujący sposób: przykręcając śrubę regulacyjną dźwigni zaworowej sterującej wtryskiwaczem do momentu, kiedy tłoczek i cylinderek osiągnie dolne krańcowe położenie, następnie odkręcić śruby regulacyjne o 1/2-1/4 obrotu i przykręcić przeciwnakrętkę blokującą.
    -Wyjąć trzpień ustawowy i obrócić wał korbowy silnika o 120stopni (zgodnie z obrotem silnika) i powtórzyć czynności w sposób podany w kolejnym wierszu tabeli. IVECO STRALIS 430 2006 - ustawienia pompowtrysków
    Druga sprawa to przy wymianie pompowtyskiwaczy w tym aucie jest konieczne wprowadzenie kodów wytłoczonych na pompowtryskiwaczach w kasecie sterującej silnika, ponieważ jest dozwolona tylko wymiana 1 wtryskiwacza bez jego programowania. Przez to silnik nie daje się uruchomić.
  • Poziom 9  
    Dziękuję koledze miler80 za pomoc w ustawieniu luzów zaworów i pompowtrysków.
  • Poziom 10  
    Witam posiadam Iveco Cursor 13 Euro3 450 km 2004 r. Chcę wymienić pompowtryskiwacze. Moje pytanie brzmi : czy ustawienie zaworów i pompowtrysków odbywa się tak samo jak w powyższej tabeli ?
  • Specjalista - IVECO Trucks
    Ustawienia zaworów i pompowtryskiwaczy dla 8 10 i 13 są takie same wg.powyższego schematu.
    Jednak przed regulacją zaworów należy ustawić lub przynajmniej sprawdzić czujnikiem zegarowym fazę wałka rozrządu i fazę koła impulsowego.
    Faza wałka rozrządu w zależności od silnika wynosi
    CURSOR
    8 2,43+-0,05 mm EURO2 i 4,90+-0,05 mm EURO 3
    10 4,44+-0,05 mm EURO 3 i 5,30+-0,05 mm EURO 4,5
    13 5,31+- 0,05 mm EURO 3
  • Poziom 10  
    Witam, kolego Skorp z jakiego miasta pochodzisz ? Czy zna ktoś warsztat we Wrocławiu który profesjonalnie zajmuje się Iveco, prócz serwisu.
  • Specjalista - IVECO Trucks
    Zachodniopomorskie
  • Poziom 10  
    Mam jeszcze problem z dawką rozruchową, wcześniej gdy odpalałem na zimnym silniku obroty były delikatnie podwyższone przez jakiś czas a od dłuższego czasu tego nie ma czy ciepły czy zimny przy odpalaniu ma takie same obroty. Jak to ustawić ???
  • Specjalista - IVECO Trucks
    Może warto sprawdzić odczyty temperatur paliwa ,płynu chłodniczego a w szczególności temperatury powietrza dolotowego-czujnik map często przekłamuje i pokazuje np 80 stopni,a powinien na wolnych obrotach na zimnym silniku pokazywać temp. otoczenia.Odczyt tylko na kompie.