logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Dlaczego napięcie na rezystorze i Vout stabilizatora 78L05 spada? Jak mierzyć?

Danioss 23 Cze 2013 15:19 2274 7
REKLAMA
  • #1 12447705
    Danioss
    Poziom 9  
    Witam,

Jestem początkujący w bawieniu się prądem, ale staram się robić jak najszybsze postępy, jednak bez całkowitego zrozumienia podstawowych zasad nie pójdę dalej. Zatem mam prosty układ (który ma na celu jedynie zrozumienie działania stabilizatora, nic bardziej ambitnego, co chyba widać), na zdjęciach załączam jego schemacik oraz wykonanie.

Dlaczego napięcie na rezystorze i Vout stabilizatora 78L05 spada? Jak mierzyć? Dlaczego napięcie na rezystorze i Vout stabilizatora 78L05 spada? Jak mierzyć?

Teraz kilka pytań (naprawdę strasznie podstawowych):
    - czemu, gdy sprawdzam spadek napięcia na rezystorze (przykładając po obu jego stronach końcówki pomiarowe mojego multimetru), wyświetla mi się wartość, jednak cały czas spada?
    - jak sprawdzić, czy rzeczywiście z Vout wychodzi 5V? Wystarczy, że przyłożę jeden przewód multimetru do GND, a drugi do Vout? Wychodzi 1,9V i również cały czas spada...
    - sprawdzając prąd wpływający do diody, czyli wpinając szeregowo końcówki przewodów od multimetru (żeby nie było, że źle wpinam... aż tak źle chyba nie jest), wyszło mi 0,9mA, co jest bardzo małym prądem, zdaję sobie sprawę z tego. Ale co dziwniejsze - wartość cały czas spada. Znów - czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć co jest z tym nie tak?