Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Linia ADSL - Utrata prędkości Neostrady.

wiesgaj 27 Cze 2013 21:47 1671 5
  • #1 27 Cze 2013 21:47
    wiesgaj
    Poziom 15  

    Umowa moja z Orange na Neostradę to do 10Mb. Z powodu długiej odległości od centrali mogłem w porywach wyciągnąć 7Mb. Ale od jakiegoś czasu spadła do max.3Mb. Zaczęło zrywać. Przyjechał macher i zalecił wymianę Liweboxa na 2.0.
    Wymieniłem ale łącze bez zmian. Co jest przyczyną takiej obniżki.
    Szkoda że przy 7 nie spisałem tłumienia.
    A oto jak wygląda teraz.

    1.16 tłumienie w górę 24.8 dB
    1.17 tłumienie w dół 49.6 dB
    1.18 margines zakłóceń w górę 14 dB
    1.19 margines zakłóceń w dół 16 dB
    1.20 maximum upload rate 945 Kb/s
    1.21 maximum download rate 7144 Kb/s
    1.22 synchronizacja w górę 734 Kb/s
    1.23 synchronizacja w dół 3584 Kb/s
    1.24 moc w górę 12.2 dB
    1.25 moc w dół 0 dB
    1.26 pakiety odebrane nieaktywny
    1.27 pakiety wysłane nieaktywny
    1.28 stracone pakiety nieaktywny
    1.29 link retrain nieaktywny
    1.30 błędy FEC (góra/dół) 0
    1.31 błędy HEC (góra/dół) 2
    1.32 błędy CRC (góra/dół) 2

    0 5
  • #2 28 Cze 2013 23:44
    vonamatas
    Poziom 21  

    Twoje nieszczęście nazywa się DLM.

    Jest to system używany przez Orange (ale nie tylko) do automatycznego zarządzania pracą punktów dostępowych ADSL. Analizuje dane dotyczące pracy linii (tłumienie, szumy, błędy) i na tej podstawie dostosowuje parametry połączenia. To znaczy obniża tzw "synchro" czyli prędkość z jaką może się połączyć modem abonenta z portem centrali (DSLAM czy cokolwiek).
    Miałeś dużo błędów i rozłączenia (jeszcze na starym routerze), system stwierdził że trzeba ci przyciąć pasmo w celu uzyskania stabilnego połączenia, efekt widzisz.
    Dobra wiadomość jest taka, że przy parametrach linii takich jak obecnie odzyskasz prędkość za jakiś czas (do miesiąca). A zła jest taka, że BlueLine nie może skasować ustawień narzuconych przez DLM. W zasadzie technicy też nie, musi być zlecenie do pionu technicznego i tak dalej. Może po miesiącu i paru telefonach na infolinię załatwisz sobie zresetowanie DLM, a może nie.

    0
  • #3 29 Cze 2013 09:50
    wiesgaj
    Poziom 15  

    Najgorsze to, że po wymianie Liveboxa dalej zrywa połączenia, a szybkość spadła do 1.5 Mb. Wydzwaniam do Orange tracę kasę na telefony i nic się nie dzieję.
    To nie miejsce na krytykę Neostrady, ale chciałbym przestrzec użytkowników Neostrady, by nie podpisywać pochopnie umowy 1-10Mb. Dlaczego? .Bo tak jak moja sieć 1.5Mb mieści się w normach.Z tego powodu nie mogę się doprosić poprawy.
    A tak ogólnie to szlak mnie trafia że można tak nabić się w" butelkę".

    0
  • #4 29 Cze 2013 10:23
    manio96
    Poziom 9  

    ja mam to samo tylko u mnie na poczatku bylo 4mb a potem niewiadomo czemu spadło do 1,5mb. nie jestem z takiej prędkości zadowolony bo wcześniej miałem 2mb i mniej płaciłem jak za opcje do 10mb...

    0
  • #5 29 Cze 2013 12:26
    vonamatas
    Poziom 21  

    wiesgaj napisał:
    Najgorsze to, że po wymianie Liveboxa dalej zrywa połączenia, a szybkość spadła do 1.5 Mb.

    Zmieniłeś LB na LB, chyba nie spodziewałeś się cudu?
    Ja bym tam postawił inny router, jakiś model znany ze stabilnej pracy na długich liniach. Włączyć modulację G.DMT i czekać aż DLM odda co zabrał ...

    Cytat:
    Wydzwaniam do Orange tracę kasę na telefony i nic się nie dzieję.
    To nie miejsce na krytykę Neostrady, ale chciałbym przestrzec użytkowników Neostrady, by nie podpisywać pochopnie umowy 1-10Mb. Dlaczego? .Bo tak jak moja sieć 1.5Mb mieści się w normach.Z tego powodu nie mogę się doprosić poprawy.
    A tak ogólnie to szlak mnie trafia że można tak nabić się w" butelkę".


    Ano, dokładnie o tym pisałem. Infolinia (ogólna) nie ma nawet wglądu w ustawienia DLM, mogą co najwyżej wystawić zlecenie - jak zechcą.

    manio96 napisał:
    ja mam to samo tylko u mnie na poczatku bylo 4mb a potem niewiadomo czemu spadło do 1,5mb. nie jestem z takiej prędkości zadowolony bo wcześniej miałem 2mb i mniej płaciłem jak za opcje do 10mb...


    Jak "nie wiadomo"? Wiadomo! DLM
    Nowe umowy są po to żeby było lepiej. Firmie, nie klientom. Ale spoko, WSZYSCY przejdą na nowe umowy (prędzej czy później), albo będą płacić za usługę według cennika "umowa na czas nieokreślony" - co jest dla Orange jeszcze korzystniejsze.

    0
  • #6 15 Paź 2013 20:09
    wiesgaj
    Poziom 15  

    Po ok. 100 chyba interwencjach i ogromu nerwów, nie wspomnę o kosztach połączeń, Neostrada stabilna 7.5Mb/s.
    Przyczyna, to olewactwo ze strony Orange.

    0