Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Volvo fh 12 1997r. - zapala się kontrolka check i nie działa pedał gazu.

JTTrans-jacek 08 Jul 2013 21:13 5250 7
  • #1
    JTTrans-jacek
    Level 9  
    Witam. Mam taki problem z volvo fh 12 420KM z 1997roku- nagle zapala się kontrolka check i nie działa pedał gazu . Dopiero po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu zaczyna działać na jakiś czas , Proszę o pomoc.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Stało się tak niedawno po wymianie pompowtrysków. Również spalanie ma wysokie bo około 39 l i jest słaby . Czy ma to jakiś związek z pedałem gazu ?
  • Helpful post
    #2
    MACIEK_M
    Level 29  
    " Wymigaj" kody błędów, przycisk jest pod pokrywą na środku konsoli, trzeba odkręcić dwie śrubki.
  • #3
    Johnny Bravo
    Level 11  
    Witam. Ja twierdzę że masz do wymiany pedał gazu .Tak miałem u siebie. Jak będziesz kupował ,to nie kupuj podróbek bo się nie sprawdzają.
  • #4
    JTTrans-jacek
    Level 9  
    A czy możecie podpowiedzieć jak wyregulować pompowtryskiwacze w takim volvo, założyłem pompy po naprawie a autko pali tyle samo co przed i jest słabe, kopcenie się uspokoiło
  • #5
    JTTrans-jacek
    Level 9  
    Sprawdziłem ile razy miga kontrolka check. A więc na zgaszonym silniku raz długo i dwa krótko. Na zapalonym raz długo i cztery krótko, także pięć długo i raz krótko , cztery długo i sześć krótko. Proszę o rozszyfrowanie kodów usterek. Jest to silnik D12A 420 KM 1997r. Pozdrawiam.
  • #6
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    12- przełącznik biegu jałowego

    14- przekaźnik zasilania dla jednostki sterującej ECU

    46- aktywny sygnał hamulca postojowego (w pojazdach wyposażonych w automat kod ten oznacza że aktywny jest sygnał skrzynia biegów w położeniu neutralnym)

    51- to kod informacyjny cruise control pozycja "ON"

    46 oraz 51 to kody informacyjne.
  • #7
    MACIEK_M
    Level 29  
    Wykasuj kody: na wyłączonym zapłonie wciskasz i trzymasz wciśnięty przycisk "Check Engine", włączasz zapłon, czekasz 10 sekund, puszczasz przycisk i wyłączasz zapłon. Kody wykasowane. Jeździsz trochę i za jakiś czas sprawdzasz jakie błędy się pojawią. W ten sposób eliminujesz stare, nieistotne błędy.

    Kod 12 - uszkodzony pedał gazu - do wymiany - polecam oryginał, podróbki są tanie, ale niewiele warte.
  • #8
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    MACIEK_M wrote:
    polecam oryginał, podróbki są tanie, ale niewiele warte.
    Nie inaczej, lepiej dołożyć i mieć dobry komponent niż po krótkim czasie mieć znów kłopoty.