logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Rockworth/Ariw160 - Ciągle świeci kontrolka "Spawanie"

CaMIkaZEe 20 Sie 2013 20:27 3012 7
REKLAMA
  • #1 12648996
    CaMIkaZEe
    Poziom 20  
    Ocena: 9
    Otrzymałem od wuja spawarkę Rockworth Ariw160 w celu jej zdiagnozowania. Ogólnie nie znam się na tego typu urządzeniach, więc moja diagnostyka ograniczyła się do sprawdzenia elementów w zakresie spalenia, zwarcia i podstawowej sprawności.
    Od razu po włączeniu zapala się kontrolka "Spawanie". Prosiłbym o ukierunkowanie mnie. Nie wiem, może to typowa awaria, a może będę musiał wykonać dodatkowe pomiary. Nie ukrywam, że trochę przerażają mnie te prądy :P
  • REKLAMA
  • #2 12652045
    tokas
    Poziom 12  
    Ocena: 3
    Moja miała taki sam objaw po półrocznej przerwie w pracy świeciła się kontrolka spawania i przetwornica wydawała dźwięk jak w trakcie zwarcia elektrody.
    Zostawiłem ją podłączoną do sieci na kilka minut i po ponownym uruchomieniu objaw ustąpił i zaczęła pracować normalnie, może po dłuższej przerwie rozformowują się jakieś kondensatory, cóż chińczyk.
  • REKLAMA
  • #3 12663575
    CaMIkaZEe
    Poziom 20  
    Podociskałem przewody, sprawdziłem luty i nic. Aż tu zauważyłem na płytce z jakimś modułem ustawionym w pionie pęknięty tranzystor. Teraz moje pytanie, czy ktokolwiek wie jaki jest jego symbol?
  • Pomocny post
    #4 12678306
    rafal8916
    Specjalista - spawarki
    Ocena: 326
    Nie chcę cię martwić, ale często taki objaw daje uszkodzony moduł igbt, ale może też być tylko usterka w sterowaniu. Co do płytki sterującej, to pewnie masz pościerane oznaczenia z układów i tranzystorów. To powinno wszystko wyjaśnić:

Rockworth/Ariw160 - Ciągle świeci kontrolka "Spawanie"

Tranzystory to odpowiednio:
    G1 - MMBT5551
    2L - MMBT5401

Jeżeli któryś z nich jest uszkodzony, to raczej na 90% moduł leży.