Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mitsubishi Space Gear - Nierówna praca silnika, gaśnie, kopie WN, strzela dolot

21 Sie 2013 22:26 4713 13
  • Poziom 12  
    Witam
    Mitsubishi Space Gear 1996 rok.
    Silnik 4G64 2.4l Benzyna 97kW.

    Problem:

    Odpalam auto (czasem problem z ruchem rozrusznika, słychać tylko pykanie automatu, ale to szczegół) auto samo w sobie zapala bez problemu, trzymając gaz, jak nie trzymam gazu to obróci silnikiem parę razu wejdzie na 1000 obr pól sek i zgaśnie.

    Trzymam gaz silnik wariuje, raz 1000 raz 2000 obr ciężko go wyregulować pedałem gazu. Silnik się rozgrzewa i zaczyna się normować, lekko trzymam gaz i falują obroty w bardzo równy sposób miedzy 1000 a 3000. 4 sekundy na 1000 obr i wskakuje na 1 sekundę na 3000 obr i spada na 1000 i tak w kółko.

    Jednocześnie czy silnik zimny czy ciepły słychać strzelanie w kolektor dolotowy tak jak by paliwa za dużo pompował komputer w silnik, jak by nie zdarzyło wejść całe do cylindra, jak by za długo je pompował (czas wtrysku).

    Kable WN maja przebicia wiec okleiłem je taśmą i już nie maja niby, próbowałem dotknąć aparatu zapłonowego i kopnęło mnie wysokie napięcie, chyba jest gdzieś przebicie.

    Komputer nie widzi żadnego błędu. Więc usterka może leżeć bliżej prawej tabelki z obrazka.
    Mitsubishi Space Gear - Nierówna praca silnika, gaśnie, kopie WN, strzela dolot

    Przy odłączeniu przepływomierza silnik pracuje jako tako na 500 - 1000 obr, przekręciłem trochę aparat zapłonowy i nie co się polepszyło.

    Słychać przy niskich obrotach jak by nie wszystkie cylindry paliły.

    Wykonałem następujące czynności serwisowe:
    -sprawdzenie przepływomierza, przy nie całych 20 st C ma nie całe 2,5 kOma czyli zgodnie z instrukcja, wydaje się że działa.
    -sprawdzenie potencjometru przepustnicy, działa.
    -sprawdzenie silnika krokowego przepustnicy, działa.
    -rozebranie i umycie przepustnicy i jej osprzętu
    -wymiana świec zapłonowych na dedykowane przez producenta oraz ustawienie przerwy

    Załączam obrazek ukazujący schemat silnika, na 90% usterka leży w układzie zasilania w paliwo i powietrze.

    Proszę o pomoc.
  • Poziom 31  
    xdave napisał:
    Kable WN maja przebicia wiec okleiłem je taśmą i już nie maja niby, próbowałem dotknąć aparatu zapłonowego i kopnęło mnie wysokie napięcie, chyba jest gdzieś przebicie.

    Tym się zajmij a może koszmar się skończy.
  • Poziom 12  
    Tak jutro chce to sprawdzić, kolega mi mówił, że komputer mitsu durnieje jak są jakieś problemy z kablem wys napięcia. Jutro się za to biorę, przy okazji zbadam system recyrkulacji spalin, czytałem ze jak się zaworek zatnie z brudu to mogą być niestabilne obroty.
  • Poziom 42  
    Palec , kopułka i elektrody świec (za duża odległość).
  • Poziom 12  
    palec jest OK, ale elektrody kopułki wypalone są, elektrody świec ok 1 mm ustawione zgodnie z zaleceniami producenta.

    Ale wyszła dziś nowa ciekawostka:
    Zmiana kabli nic nie dała, za to kręcenie aparatem zapłonowym w lewo tak, przy maksymalnym wychyleniu w lewo silnik jest w stanie utrzymać co prawda nie równe ale jednak jałowe obroty. Jak by wszystko działało i wykręcił bym tak aparat to prawdopodobnie w ogolę bym go nie odpalił.

    Wyjęcie rurek z systemu EGR i podciśnieniowego regulatorka paliwa (EGR valve) przy listwie wtrysków tez nic nie dało.

    Ciśnienie w cylindrach niestety mierzone na chłodno a nie na gorąco, waha się od 13,2 bara do 11,6 bara, najniższe jest w środkowych cylindrach, co może sygnalizować przedmuch na uszczelce pod głowicą jak się od kogoś dowiedziałem.

    Wymienię cały aparat na inny i napisze co i jak.
  • Poziom 42  
    xdave napisał:
    Zmiana kabli nic nie dała, za to kręcenie aparatem zapłonowym w lewo tak, przy maksymalnym wychyleniu w lewo silnik jest w stanie utrzymać co prawda nie równe ale jednak jałowe obroty. Jak by wszystko działało i wykręcił bym tak aparat to prawdopodobnie w ogolę bym go nie odpalił.

    Lepiej oddaj to do fachowca i to dobrego i nie przyznawaj się co robiłeś, bo być może nikt nie zechce go robić...
  • Poziom 12  
    autoas, wiesz jak jest, fachowiec powie 5000 zl i wymień pol silnika, niestety usterka jest tak poważna i zagmatwana ze fachowiec się nie opłaca.
  • Poziom 42  
    xdave napisał:
    Jednocześnie czy silnik zimny czy ciepły słychać strzelanie w kolektor dolotowy tak jak by paliwa za dużo pompował komputer w silnik, jak by nie zdarzyło wejść całe do cylindra, jak by za długo je pompował (czas wtrysku).

    Patrz co podkreśliłem...a strzelanie w dolot to uboga mieszanka, co ty na to?
    Twoje diagnozy mogą cię bardzo zwieść...a te twoje 5000 zł ?!
  • Poziom 12  
    hmm nie wiem co myśleć, a co może powodować ubogą mieszankę ?
  • Poziom 9  
    wróć do WN palec kopułka przewody
  • Poziom 23  
    Świece, przewody wn, kopułka i palec to części które wymagają okresowej wymiany tak jak olej czy klocki. Tak na marginesie taśmą izolacyjną to owiń se ręce żeby ich nie wkładać do auta a nie oklejać przewody WN!!!
  • Poziom 12  
    tak zajmę się WN, póki co to najbardziej wskazuje na problem, no i umowie się z fachmanem na sczytanie komputera, co prawda nie wywala błędu kontrolką silnika, ale może są jakieś drobne nieprawidłowości lub inne wskazówki. Napisze co wyszło.

    Aktualizacja:
    Mam już nowe kable WN, czekam na aparat zapłonowy.

    Na pewno jest pompa paliwa do wymiany, wymieniałem filtr paliwa, trochę zapchany jest, włączyłem pompę paliwa i ledwo leci i to z przerwami jeszcze, ciśnienie powinno wynosić 2,6 bara, sadząc po tym "ciurkaniu" benzyny to było tam sporo mniej, palcem rurkę moglem zatkać bez problemu. Zrobiłem też próbę podłączając cewkę z Wartburga ale nic to nie dało. Wymienię pompę i napisze co i jak.
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Nawet nie wiesz jak bardzo się cieszę, że mieszkasz tak daleko od mnie.
  • Poziom 12  
    ja tez się ciesze, ale..... przydały by się jakieś porady na temat tego forum

    Aktualizacja 29 sierpnia:

    Postępów brak ! :(
    Wymieniony przepływomierz,
    Wymienione kable WN
    Wymieniony aparat zapłonowy
    Wymieniony czujnik temperatury płynu
    Wymieniony silnik krokowy
    Wymienione kondensatory w ECU
    Wymienione wtryski benzyny w listwie
    Wymieniona membrana sterowania ciśnieniem w listwie
    Sprawdzona pompa paliwa i cały dolot benzyny do listwy oraz odlot
    Wymieniony filtr paliwa

    Efektów brak

    Może to jakieś przedmuchy miedzy cylindrami ? silnik ma 320 tys km już .... ciśnienie w cylindrach miedzy 13,2 a 11,7 atm. ? Benzyna jest, powietrze jest iskra jest, pracy nie ma, gaśnie, czasem coś mu jak by odda trochę i utrzymuje obr ale rzadko.

    W sumie zostało mi tylko oscyloskop, szczytnie komputera, sprawdzić rozrząd i ewentualnie kable czy nie maja gdzieś zwarć w wiązkach


    AKTUALIZACJA
    ok naprawione
    komputer wykazał niskie podciśnienie w kolektorze dolotowym i wskazanie lambdy na uboga mieszankę co z połączeniu z innymi faktami wskazywało na lewe powietrze

    mechanik partacz jakiś napchał nierówno silikonu pod uszczelkę kolektora dolotowego i zostawił stalowa podkładkę miedzy kolektorem a głowica, w efekcie 2 cylindry miały przedmuch na uszczelce kolektora ssącego

    po usunięciu ww rzeczy i przy okazji wymianie paru zużytych silnik chodzi bardzo dobrze
    dziękuje za pomoc, temat do zamknięcia