Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Makieta skrzyżowania z sygnalizacją świetlną

xeev 09 Sep 2013 19:57 2151 5
lampy.pl
    xeev
    Level 8  
    Witam,
    na początku zaznaczam, że jestem w tym zielony. Otóż robię makietę większego skrzyżowania (2 pasy jazdy od jednej strony) wraz z czujnikami indukcyjnymi.
    Aktualnie posiadam 8 czujników indukcyjnych (zasilane 24V), zasilacz 24V / 30W, zestaw uruchomieniowy STM32F3Discovery (100 I/O). Mam parę pytań w kwestii zrobienia tego:
    - jakie może być maksymalne obciążenie tego mikrokontrolera oraz pojedynczego pinu? w dokumentacji nie znalazłem żadnej informacji na ten temat,
    - zastanawiam się na rodzajem oświetlenia, czy diody LED dadzą wystarczający efekt? Zaznaczam, że makieta będzie pokaźnych rozmiarów.
    - kolejna kwestia- zasilanie sygnalizacji oraz podawanie sygnału z mikrokontrolera. Nie wiem jak to zrobić- chće zrobić tak żeby diody te były zasilane z tego zasilacza- oczywiście kwestia dobrania odpowiedniego rezystora ale co z sygnałem z mikrokontrolera rzędu 5V? Chcę żeby zapalały się one po podaniu odpowiedniego sygnału z mikroC. Doradzicie mi jak to zrobić?
    - oraz podawanie sygnału z czujnika do mikrokontrolera- jak zmniejszyć sygnał z 24 V tak aby nie spalić mikrokontrolera?
    Dziękuję za wyrozumiałość i liczę na pomoc!
  • lampy.pl
    Michuza
    Level 14  
    Napisałeś zbyt ogólnikowo.
    Jak duże będą te sygnalizatory? Od tego zależy typ diody LED, ich ilość a co za tym idzie prąd dla jednego światła i całkowity prąd dla wszystkich sygnalizatorów.
  • lampy.pl
    xeev
    Level 8  
    Wielkość sygnalizatorów jest do dostosowania.. ale chcę żeby nie przekraczały 5 cm (wysokości).
    /edit.
    dodaje jeszcze link do mojego mikrokontrolera
    Link
    xeev
    Level 8