logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak sprawdzić uszkodzenie modułu komunikacyjnego PROFIBUS?

matt007ar 10 Wrz 2013 18:47 2598 4
  • #1 12721327
    matt007ar
    Poziom 10  
    Witaj,

Pisze w sprawie problemu związanego z siecia PROFIBUS. Nie mam za dużego doświadczenia w tej dziedzinie, dlatego też postanowiłem zapytać o pomoc na forum. Z góry dziękuje za wszelką pomoc i zaangażowanie w temat.

Problem :

Posiadam urzadzenie ktore komunikuje sie w sieci profibus, dostalem zgloszenie ze przestało działac połaczenie profibus ( pomiędzy master - slave ) moje urzadzenie jest slavem, urzadzenie fizycznie działa zbiera pomiary, ale nie ma komunikacji :(

Pytanie :

Czy istnieje możliwość sprawdzenia "domowymi" sposobami czy został uszkodzony moduł komunikacyjny profibus tego urzadzenia ? Jeżeli nie, to co proponujesz ? Jakie inne możliwości powinienem brać pod uwagę ?

Jeszcze raz dziękuje za pomoc.

matt007ar

Kolega chyba również przegapił istnienie regulaminu forum, w tym jego punktu:
    3.1.15.
    Proszę poprawić!
    [Akrzy]
  • #2 12721478
    Rkarcz
    Specjalista Automatyk
    Ocena: 43
    Domowym sposobem możesz co najwyżej sprawdzić, czy obie żyły w kablu są ok, czy nie są zwarte między sobą i ekranem. A także, czy terminacje na wtyczkach w całej sieci są ustawione prawidłowo. I tyle z domowych sposobów.
    Najszybciej jakiekolwiek testy sieci i elementów składowych wykonasz komputerem z kartą CP lub testerem sieci Profibus. Wykluczysz kabel i wtyczkę. Jeśli podpinając się w miejsce modułu IM widzisz sieć to pozostaje rzeczywiście tylko moduł. A jakie diody się na nim palą? Migają w jakiś powtarzalny sposób?
  • #3 12723232
    matt007ar
    Poziom 10  
    Witam ponownie.